הדיל בממשלה: נציבת השב"ס תמורת שר המדע - סרוגים

הדיל בממשלה: נציבת השב"ס תמורת שר המדע

ישיבת הממשלה תתכנס היום ותדון במינוי של נציבת השב"ס. מינוי של מ"מ לשר המדע, הבאת הסכמי השלום עם מרוקו לאישור הכנסת, ותקנות לסגירת טיסות נכנסות ויוצאות מנתב"ג

הדיל בממשלה: נציבת השב"ס תמורת שר המדע
  צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת

ישיבת הממשלה תתכנס היום (ראשון) בשעה 13:00 ותדון בנושאים הבאים: מינוי של נציבת השב"ס. מינוי של מ"מ לשר המדע, הבאת הסכמי השלום עם מרוקו לאישור הכנסת, ותקנות לסגירת טיסות נכנסות ויוצאות מנתב"ג עקב מוטציית הקורונה.

על פי גורמים פוליטיים, כחול לבן והליכוד הגיעו להסכמות כי קטי פרי תאושר לנציבת השב"ס בתמורה למינויו של השר טרופר לשר המדע במקום יזהר שי שהתפטר ועזב את המפלגה ומתמודד במפלגת תל"ם. מאז שהתפטר, התיק של שי היה בידיו של גנץ כמ"מ, שמשמש במקביל לתפקידו כשר הביטחון גם ממלא מקום שר המשפטים וממלא מקום שר התקשורת.

כאמור, הממשלה תאשר להביא את כינון היחסים הדיפלומטיים שנחתמו בין ישראל למרוקו לאישור הכנסת. כמו כן, בממשלה עובדים בשעות אלה על הבאת תקנות לסגירת נתב"ג למשך שבועיים עקב התפשטות מוטציית הקורונה הבריטית והדרום אפריקנית

בהודעה מלשכת ראש הממשלה נאמר כי בסוף השבוע התקיימו דיונים עם שרי הבריאות והתחבורה, עם ראש המל"ל, ממונה הקורונה והיועמ"ש, כולל מנכ"לי המשרדים הרלוונטים. הדיון נסב על האפשרות לסגור את הכניסה לישראל באופן גורף ואיסור יציאה ממנה, וזאת כדי לנסות למנוע את כניסת המוטציות החדשות של נגיף הקורונה.

בסיכום הדיון הוחלט, כי הממשלה תאשר מחר בישיבת השבועית הגבלות למשך 14 יום:

– איסור כניסה ויציאה של טיסות נוסעים זרות וישראליות.

– צמצום היתר ההגעה לנתב"ג, כך שיתאפשר רק במקרים חריגים שיאושרו ע"י ועדה בראשות מנכ"לי משרדי הבריאות והתחבורה.

– גיבוש מתווה נפרד למקרים הומניטריים שיצריכו טיסות מיוחדות.

המוטציה הבריטית אחראית ככל הנראה על התחלואה הקשורה לנשים בהריון, כ-10 מהן נמצאות במצב קשה בבתי החולים, לאחר שנדבקו, מה שלא ראינו בעשרת החודשים האחרונים.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו