צעד חשוב: נופי נחמיה וחוות יאיר בדרך להסדרה - סרוגים

צעד חשוב: נופי נחמיה וחוות יאיר בדרך להסדרה

לאחר שנים של עבודה במועצה אזורית שומרון, עברו הישובים הצעירים חוות יאיר ונופי נחמיה שלב ראשון להסדרה. "השמחה לא שלמה כאשר עשרות חברינו בהתיישבות הצעירה לא יודעים מה ילד יום"

author-image
צעד חשוב: נופי נחמיה וחוות יאיר בדרך להסדרה
  אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר פלאש 90

הישג חשוב למועצה אזורית שומרון הבוקר במועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי, אושרו בניית יחידות דיור בשני הישובים הצעירים נופי נחמיה וחוות יאיר. המהלך הינו צעד ראשון בהסדרתם של הישובים. כחלק מהתהליך, הישובים הצעירים יוגדרו כשכונות של הישובים המוסדרים. חוות יאיר תחשב שכונה של יקיר, ואילו נופי נחמיה תחשב שכונה של רחלים.

עוד באותו נושא

המספרים האמיתיים מאחורי אישורי הבנייה בהתיישבות

יו"ר הישוב חוות יאיר, עמיחי איתם, ויו"ר הישוב נופי נחמיה, עומר רחמים, אמרו בתגובה על הפקדת התב״ע של שני הישובים: "היום היה אמור להיות יום שבו אנו חוגגים יחד עם תושבינו את הפקדת התב״ע והסדרת יישובינו לאחר עשרות שנים על הקרקע. אך השמחה לא יכולה להיות שלמה כאשר עשרות חברינו ושותפינו בהתיישבות הצעירה לא יודעים מה ילד יום וכאשר מקבלי ההחלטות מתעלמים לחלוטין מהמצוקה היומיומית אותה חווים עשרות אלפי תושבי ההתיישבות הצעירה".

יושבי ראש הישובים דרשו מגנץ ומנתניהו: "אנו קוראים לראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ פתח שער בעת נעילת השער. אנא הסר את השיריון הפוליטי הציני שיועצים מציעים לך לעטות בו את לבך ולשעות לבקשת אלפי הילדים אשר מתחננים להסדרה ולחיים נורמליים. אנו קוראים גם לרה״מ נתניהו, אנא הפעל את כל כובד משקלך להסדרת כלל ההתיישבות הצעירה לפני החלפת הממשל בארה״ב".

מפורום ההתיישבות הצעירה אשר חלק מחבריו עדיין שובתים רעב במחאה על אי הסדרתם של עשרות ישובים ביו"ש מסרו: " ברכות לחברינו בישובים נופי נחמיה וחוות יאיר על הפקדת התב"ע. שלב ראשון בדרך להסדרה. ראש הממשלה, שר הביטחון: אל תצפו למחיאות כפיים. זו טיפה בים.20,000 תושבים מצפים להסדרה ולאפשרות לקבל שירותים אלמנטרים. ההחלטה מונחת על שולחנכם, תעלו אותה מחר, לא דקה אחת אחרי, לאישור הממשלה. תפסיקו להפקיר אותנו".

צילום: רועי חדי

כפי שפורסם, הבוקר אושרו במועצת התכנון העליונה 991 יחידות דיור במועצה אזורית שומרון, בתוכם הישובים הצעירים חוות יאיר עברו שלב ראשון של הסדרה.  96 יחידות דיור, נופי נחמיה 164 יחידות דיור שלב ראשון של הסדרה, הישוב שבי שומרון יוכפל ואושרו בו לתוקף 152 יח"ד, הישוב איתמר יוכפל ואושרו בו לתוקף 120 יח"ד, הישוב טל מנשה יוכפל ואושרו בו להפקדה (שלב ראשון של אישורים) 107 יח"ד, הישוב רחלים יוכפל ואושרו בו להפקדה 94 יח"ד, וכן אושרו 250 דונם לתעשייה באזור תעשייה ברקן בו משוועים תעשיינים לשטחים בשל ביקוש גבוה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ובנתיים ליד נבלוס...
גבעת שמואל | 17-01-2021 23:45
ובנתיים ליד נבלוס מתנחבלים פצעו ילדה מקומית בת 11 כשזרקו אבנים על ביתה. מקווה ששלטונות הרשות יעצרו את הפלסטינאים בני דת משה וישפטו אותם למעצר ממושך, כי הרי אבנים יכולות להרוג.