יצהר: המשטרה 'מפחדת' להיכנס ליישוב - סרוגים

יצהר: המשטרה 'מפחדת' להיכנס ליישוב

בעקבות סירוב המשטרה להיכנס ליישוב יצהר שבשומרון, מזכירות היישוב דורשת ממ"מ המפכ"ל להפסיק את המדיניות, וטוענת כי לא תוכל לקבל מצב כזה כאשר במקביל נמשכות ההגבלות על גבעת קומי אורי

author-image
יצהר: המשטרה 'מפחדת' להיכנס ליישוב
  דוברות

מזכירות היישוב יצהר פנתה היום (רביעי) במכתב למ"מ המפכ"ל, ניצב קובי שבתאי, בדרישה להורות על הפסקת מדיניות המשטרה בשבועות האחרונים שלא להיכנס ליישוב יצהר. זאת בשעה שמתקיימת נוכחות קבועה של שוטרי מג"ב בשכונת 'קומי אורי' המצויה בתחום הישוב לאורך כל שעות היום.

במכתב שנשלח לשבתאי, הלינו התושבים: "בשבועות האחרונים פנינו מספר פעמים למשטרת ישראל בבקשה לבצע פעולות שיטור אזרחיות בישוב יצהר. לצערנו במספר פעמים נאמר לנו כי מדיניות המשטרה כיום היא לא להיכנס לישוב יצהר. עמדה זו של המשטרה פורסמה גם בכלי התקשורת בשם גורם ביטחוני שטען כי המשטרה "מפחדת" להיכנס לישוב".

עוד באותו נושא

מח"ש: "שקרנים – עושים עוול להוריו של אהוביה"


23

ביצהר אומרים כי טענות המשטרה מופרכות: "בישוב יצהר מתגוררים אזרחים שומרי חוק והחשש להיכנס לישוב אינו תואם למציאות בשטח".

בנוסף, תוקפים ביצהר את האכיפה הבררנית בה נוהגת המשטרה כנגד תושבי שכונת 'קומי אורי', זאת כאמור כאשר ביישוב עצמו לא מתקיימות אף פעולות שיטור אזרחיות: "יחד עם זאת, אנו עדים לפעילות משטרתית קבועה בדמות אכיפת צו דרקוני שהופך את שכונת קומי אורי בישוב לשטח צבאי סגור".

"לא נוכל להשלים עם מצב בו משטרת ישראל לא מקיימת ביצהר פעולות שיטור אזרחיות והכרחיות ובכך עשויה לעודד פעילות בלתי חוקית בישוב, ומנגד ממשיכה לפעול בכל הכח מול שכונת קומי אורי", נכתב.

ביצהר חתמו: "אנו קוראים לך להורות לגורמים הרלוונטים להפוך את היוצרות ולהפנות את משטרת ישראל למשימות האזרחיות להן אנו זקוקים בישוב ולהפסיק את אכיפת הצו בשכונת קומי אורי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו