נוער הגבעות, אתם מטייחים!  - סרוגים

נוער הגבעות, אתם מטייחים! 

אם כל מה שאתם רוצים זה שוויון זכויות, לא הייתם נמצאים שם בחזית והמרדף לא היה קורה. אילו הייתם דורשים רק יחס הוגן של רשויות האכיפה, לא היינו מגיעים לאיבה הזאת שהולידה את הקמת המפלג לפשיעה לאומנית של ימ"ר ש"י המטפל כמעט רק ביהודים, כלומר, בכם. הודו באשמה

נוער הגבעות, אתם מטייחים! 
  מחאה על הרג אהוביה סנדק ז"ל, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה צילום: דוד כהן/ פלאש 90)

נוער גבעות יקר, כבר שלושה שבועות, מאז מותו של חברכם אהוביה סנדק ז"ל, מדי ערב בעשרות מוקדים ברחבי הארץ אתם ואוהדיכם מוחים וזועקים. אתם קוראים להקמת ועדת חקירה ודורשים יחס הוגן מצד המשטרה, מח"ש ובתי המשפט. אתם זועקים "הטיוח חמור מהניגוח".

אך שאלה כנה לי אליכם. האמנם אתם נקיים מטיוחים? האם אתם באמת ישרים, כנים ואומרים את האמת שלכם? האם זה כל מה שאתם רוצים או שגם אתם מסתירים משהו שאולי אתם מפחדים להגיד? איני מאמין לכם.

עוד באותו נושא

"קול דמי אהוביה זועקים": המוחים דורשים ועדת חקירה

לא רק שיוויון זכויות

אם כל מה שאתם רוצים זה שוויון זכויות, לא הייתם נמצאים שם בחזית והמרדף לא היה קורה. אילו הייתם דורשים רק יחס הוגן של רשויות האכיפה, לא היינו מגיעים לאיבה הזאת שהולידה את הקמת המפלג לפשיעה לאומנית של ימ"ר ש"י המטפל כמעט רק ביהודים, כלומר, בכם.

הודו באשמה. אתם רוצים מדינה שמפלה יהודים לטובה. קשה לכם לראות גויים שמשתלטים על קרקעות בארץ ישראל. לא, אינכם מסתפקים במאות אלפי היהודים הגרים ביהודה ושומרון, אלא אתם רוצים גם את המרחבים שמחוץ לערים וליישובים ואתם מתעקשים להסתובב בהם בגאון וכבעל הבית העושה כבתוך שלו.

קשה להעלות זאת על הנייר, אבל זאת האמת, אתם חולמים גם על כיבוש שכם, יריחו ועבר הירדן. אתם רוצים מדינה שתתנהל על פי התורה. אינכם מסוגלים לסבול "טפטוף" של אבנים בכבישי יהודה ושומרון או פיגועים של "מפגעים בודדים" גם במחיר של יציאה למלחמה ופגיעה בחיי אזרחי האויב. אתם גם שואפים לכבוד לאומי, כבוד שמים ושחלילה לא תהיה שום השפלה של חייל צה"ל או יהודי אחר.

אתם רואים את עצמכם ממשיכי דרכם של תלמידי הגר"א החלוצים ולוחמי המחתרות. אתם סבורים שהתורה נצחית ושהיא גוברת אפילו על הדמוקרטיה. אינכם מסתפקים במדינת יהודים עד שתהיה היא מדינה יהודית.

הגרוע מכל – חשוב לכם שחלומותיכם אלה גם יתגשמו בפועל, ואתם משוכנעים שהאחריות לכך מוטלת עליכם!

אל תיתממו

אני יודע בדיוק מה אתם רוצים ובשביל מה אתם מתמסרים יום ולילה, 24/7, 365 ימים בשנה. גם בחום השמש וכפור החורף; המלחמה התמידית מול האויב, ולהבדיל, המשטרה; הוויתור על לימודים, בגרויות והערכה של המכרים. כל זה קטן בעיניכם בשביל לקרב בעוד קצת את האידיאלים המשיחיים בהם אתם מאמינים.

נכון, מצטרף אליכם נוער שוליים שאינו בהכרח שותף לשאיפות ההזויות שלכם, אלא מחפש בעיקר מקום מפלט, אפשרות פורקן וחוויית אקשן ואלימות. אבל מהם אינני מתרגש. הם לא מספיק חדורי אמונה ומוטיבציה. הם לא יחזיקו מעמד להרבה זמן. הם לא מסוכנים כמוכם.

כל אדם, גם מבוגר אחראי, לפעמים מאבד את האיזון ומתבלבל בין אמצעי למטרה ובין עיקר לטפל, ובפרט בסיטואציות רגשיות קיצוניות. כך גם מכם, נערים צעירים חסרי הנהגה שפוגשים הרבה מצבי קיצון סוערים, אינני מצפה אחרת.

לפעמים איבוד הפרופורציות האלה כשפוגעים בכל היקר והקדוש לכם פועל לרעתכם ומכפיש את שמכם, ובמיוחד כשהתקשורת נרתמת מיד ובכל הכח למנף התפרעויות אלו במטרה לגנותכם. אך גם זה לא יעצור אתכם. רוב הציבור הרלוונטי אינו נותן למעט החושך (גם כאשר הוא באמת שלילי והוא דורש טיפול ותיקון מצידכם) להאפיל על ריבוי האור שבעשייה הברוכה שלכם. היגררויות נקודתיות לא יכסו את המגמה העיקרית החיובית.

החוסר בתלמידי חכמים ששותפים איתכם, מגבים את פועלכם ומנהיגים אתכם כבר מזמן אינו קשה. מלחמת החורמה המתנהלת נגדכם מקשה מאוד על האדם מהיישוב להצטרף אליכם. הוא יידרש לשלם מחיר כבד מדי.

זו אמת נוקבת ויקרה ואי אפשר לדון אף אחד שלא מעז ליטול חלק ביישומה. בפרט אם הוא פעיל בחזית אחרת במהפכה הגדולה עם ריבוי החזיתות. מה עוד ולעיתים קרובות העיסוק הפומבי בחזית אחת מסכנת את ההצלחה בחזית האחרת.

נוער גבעות יקר

אנא מכם. בקשתי שטוחה אליכם. נא נצלו הזדמנות זאת שקולכם נשמע מעט והגידו את כל האמת. התעסקו בעיקר ולא בטפל. שימו על השולחן את הדיון האמיתי ותנו לציבור לדון ולשפוט בו בפתיחות. הדיון הציבורי אינו אמור להסתכם בשאלת היחס הנכון אליכם, האם כמחבלים יהודיים שמקומם במעצרים מנהליים בבתי הכלא ובעינויים במרתפי השב"כ, או שמא כחלוצים וגיבורים ההולכים לפני המחנה וצועקים שהמלך עירום גם כאשר שאר הציבור התעייף מלצעוק ומלראות זאת.

 

יצחק טסלר, לומד ומלמד ביד בנימין

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
23 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
מאמר קשוח ומרחיק
אמא | 13-01-2021 10:46
יצחק, יש בך רצון להושיט להם יד אבל מרוב מלל אשמים ומייטחים אתם זה נאבד. כל אוסף המילים מרגיש מאשים, מתקיף ומרחיק. יש דרך להושיט יד ולהזמין בוודאי כלפי נוער יקר כזה שהוא גם קשוח. במילותיך הרחקת ולא קירבת. ממני, אמא לנוער גבעות יקר כזה!
, הכותב...
פאשיסט דתי | 13-01-2021 14:27
, הכותב לא מושיט יד. הכותב דוחף לצעד קדימה נוסף - זניחה סופית של ערכי הדמוקרטיה והמדינה, וכפיית האידיאולוגיה המשיחית בכוח על הרוב במדינה. הכותב רואה בנוער הגבעות ראש חץ של פלנגות דתיות ודוחק בהם לצאת בריש גלי ובמוצהר נגד המדינה וערכיה הדמוקרטיים. הכותב הוא אדם מסוכן שבמתק שפתיים מטיף בעצם לאנרכיה ואלימות.
תגובה לתגובה 1
זאב | 13-01-2021 11:39
לכותבת תגובה 1 לצערי חוששני שלא הבנת את המאמר. כל כולו הערכה מרובה וטובה לנוער הגבעות.
2
כל מילה בסלע
דליה | 13-01-2021 11:47
יהודי רצח ראש ממשלה, שאלוקים יעזור לנו לא חסר טרורסטים כמו תומכי טראמפ. נוסיף לזה את הקנאות של הביביסטים ואת העובדה שנתניהו כמו טראמפ יעשה הכל כדי להשאר בכיסא, הוא אפילו מוכר אותנו למפלגות הערביות! ליכודניק אמיתי מצביע רק גדעון סער! איש ישר לא כמו הראש ארגון פשע
כל מילה בסלע
שטרית | 13-01-2021 15:05
ביביסטים הם מאותו סוג של תומכי טראמפ עם פוטנציאל לצאת אף יותר אהבלים
לא קשור למאמר
מד | 13-01-2021 13:46
.
3
נוער הגבעות שם...
בא לקלל ונמצא מברך | 13-01-2021 12:24
נוער הגבעות שם שמיים עליכם, חזקו ואמצו יהודים יקרים
עיין תגובה לתגובה1. בא לברך.
דח | 13-01-2021 13:47
.
4
יישר כח!!
אחיה | 13-01-2021 12:56
בהתחלה באמת תכננתי לכתוב תגובת נגד הולמת... מזל שהמשכתי לקרוא. מאמר יפה מאוד!
5
ידידי הכותב
יורם | 13-01-2021 13:39
כונתך רצויה, אך מרוב הפוך על הפוך מעטים הם שיבינו כונתך, וראה את התגובות. הרוב פשוט חושבים שאתה מבקר.
, הכותב...
עשה לך אייתוללה | 13-01-2021 13:59
, הכותב אכן מבקר. הוא מבין שיש מי שמסתיר את האידיאולוגיה המלאה שלו מחמת הבושה - והוא רוצה לחשוף אותה. אידיאולוגיה שאומרת שהדת קודמת למדינה, אידיאולוגיה שאומרת שקבוצה אידיאולוגית רשאית לכפות דעתה על הרוב גם נגד רצונו, אידיאולוגיה שאומרת שיש לצאת למלחמת דת, ובשם הדת לכבוש לא רק את ג'נין ורמאללה אלא גם את רבת עמון ובגדד ( מן הים הגדול עד נהר פרת ), אידיאולוגיה שאינה מכירה בזכויות אדם בסיסיות , אידיאולוגיה משיחית שרוב מוחלט בעם סולד ממנה. אבל הכותב משוכנע שהוא יודע טוב יותר. בקיצור : קריאה להקמת דאעש יהודי.
6
כתיבת האיפכא מסתברא...
דאע"שניק | 13-01-2021 13:53
כתיבת האיפכא מסתברא חמודה.... רק קצת שטחית. אומנם הכותב הבליע אמירה לפיה הדמוקרטיה איננה ממש ערך שחשוב לו, אבל חשוב להבין : אנחנו חיים במדינה ריבונית משלנו. המדינה, ולא כל זב חוטם, צריכה לקבוע היכן ומתי יוקם יישוב. המדינה היא זו שצריכה לקבוע אם ובאילו נסיבות נצא למלחמה בה ימותו יהודים וערבים. אידיאולוגיה, כל עוד איננה בלתי חוקית - זה יפה מאוד. אבל אין לשום קבוצה אידיאולוגית זכות לכפות דעתה בכוח על הרוב. גם עבריינות אידיאולוגית היא עבריינות. לרוצחים הערבים יש אידיאולוגיה - ועדיין הם רוצחים נתעבים. אשר לכיבוש ג'נין, רמאללה, בגדד ורבת עמון - מציע לכותב להקים מפלגה ונראה כמה קולות יקבל. נוער הגבעות שפועל בניגוד לחוק ומנסה לכפות דעתם של מעטים על רוב הציבור בישראל - הוא מבוא לדאעש יהודי : הדת בעיניו גוברת על המדינה הדמוקרטית, ובשם הדת מותר לפשוע. כמובן, דת לפי הפרשנות שלי ולא של האחר.
, ראשית...
ססססמולן | 13-01-2021 14:39
, ראשית - בוא נפריד בין מלחמה נגד שלטון זר ובין פעילות מול מדינה ריבונית שלנו. אשר לפעילות של גוש אמונים - אתה מעלה שאלה גדולה. תחילת פעילותו אכן הייתה בלתי חוקית. לאחר מכן הייתה חוקית ובתיאום עם המוסדות המיישבים. מנגד, עובדה היא שעד עצם היום הזה יהודה ושומרון לא סופחו למדינת ישראל, וממש לא בטוח שהיישובים שהוקמו שלא כחוק - לא יהיו תקועים כעצם בגרון בכל הסדר עתידי. אני מניח שהמילים הסדר עתידי אינן במילון שלך - אבל רוב הציבור מוכן לוותר על הרבה מאוד בתמורה להסדר שיכלול שלום של אמת.
עוד תגובה-
דוד ג | 13-01-2021 14:30
אם לפני שגוש אמונים עלו לקרקע היו עושים סקר במדינת ישראל אם צריך להתיישב ביוש- כנראה שהיום יהודים לא היו שם... נוער הגבעות לא נחשב יותר פושע מגוש אמונים, מהמחתרות, ממורדי גטו ורשה ומהמכבים, שפעלו בניגוד לחוק. אתה פה בזכותם.
גוש אמונים
דוד | 13-01-2021 14:23
גוש אמונים פעל בניגוד לחוק. האם אתה מגנה אותו? סבבה. בלי הפעילות הלא חוקית של גוש אמונים לא היו היום יהודים ביוש. הרבה מהיישובים ביוש הוקמו בניגוד לחוק. האם אתה לא תגור בהם? אפילו המחתרות בשנים לפני הקמת המדינה נלחמו בבריטים בניגוד לחוק... ברור שצריך להקשיב לחוק, ו אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו, אבל צריך לשקול כל דבר, כי לא תמיד מי שפועל בניגוד לחוק היבש נחשב לפושע.
7
המאמר הזה נכון ללפני 7-8 שנים.
דוד | 13-01-2021 14:15
כותב המאמר בטוח שכל נערי הגבעות רוצים להקים דאעש יהודי. אולי זה היה נכון על נערי הגבעות בשנים שאחרי הגירוש. היום אין כמעט נערי גבעות שחושבים שצריך לרצוח את כל הערבים ולהשתלט על כל השטחים שלהם. הראש של נערי הגבעות היום הוא שכמו שהערבים משתלטים על שטחים בשביל להקים מדינה פלסטינית צריך להקים גבעות ולהשתלט על שטחים כדי לטרפד את זה. לגבי שוויון זכויות- נוער הגבעות של היום לא חושב שלא מגיע לערבי הפרטי זכויות, אלא שהערבים הם האויבים שלנו שמנסים לכבוש לאט את ארץ ישראל ושצריך למנוע את זה.. מי שזורקים אבנים אלו בעיקר הנוער הלא אידיאליסט שמגיע לשם כדי לברוח מעצמו.
8
אין עורך אחראי לאתר כאן????
אחד העם | 13-01-2021 15:48
מאמר שכל כולו הצדקה לאלימות ובריונות בעטיפה של שמאלץ וסוכר דעתם של נוער הזוועות על מה שצריך היה לעשות במדינה כתובה בעשרות כתובות גרפיטי מהאלילים כרות יכרתו (על הכנסיה השרופה) ועד נקמה ומוות לערבים ואת כל זה רוצה הכותב להכשיר לבוא בקהל בעטיפה של משיחיות ויהדות בשתי מילים מגעיל ומפחיד
תומכי טראמפ כמו ביביסטים
אברהם | 13-01-2021 17:35
הצבעת ביבי, קבלת טיבי! גייס חמישי וראש ארגון פשע כבר אמרנו? נצביע רק סער!
9
שמאלן
אאא | 13-01-2021 18:11
שמאלני אתה לא יודע כלום על נוער גבעות
10
עוד שמנדריק מיד...
בנימין כהן | 13-01-2021 19:42
עוד שמנדריק מיד בנימין שהכיפה שעל הראש שלי מתביישת בו. לומד הרב קוק ומגליש את זה באסלה ביחד עם הקידוש המושקע שאירגנו בבית כנסת שלו
11
נוער הגבעות ,...
נוער הגבעות , תת רמה , ובושה ליהדות . | 14-01-2021 5:10
נוער הגבעות , הוא סוג של זבל אנושי שנמצא בכל מקום בשומרון, וסופו שיעלה על יוצריו ... ויביא לנפילתו ולנפילתם ...
12
עדיין לא הבנתי...
יהודי | 14-01-2021 9:19
עדיין לא הבנתי מה הפסול בכל מה שכתבת ניסית לקלל ויצאת מברך! זוהי היהדות. חלוציות, אהבת הארץ, אהבת היהודים, והיהדות. אמת פנימית עמוקה, עם נכונות לוותר על נוחות והמון הקרבה למען המטרה. הלוואי שהייתי יכול לומר זאת על כל הדתיים... האם אתה חושב שהדמוקרטיה מעל התורה והמצוות????? אם כן אתה אפיקורוס. ואני מוכן להקהות את שיניך. לא לפני שאומר לשם יחוד.
13
לומד ומלמד ביד בנימין?!
מישהו שמכיר | 14-01-2021 11:39
אתה וודאי מתכוון ל-'תורת החיים'. ואתה גם מסתיר את זה מסיבה טובה. מעניין למה? ניחושים אפשר להוסיף בתגובות