כך נראה השירות הלאומי בצל משבר הקורונה - סרוגים

כך נראה השירות הלאומי בצל משבר הקורונה

על רקע משבר הקורונה, יריד השירות הלאומי השנתי הציג את העשייה של בנות השירות בשנה האחרונה לאור המציאות המשתנה של המגפה העולמית. מבתי החולים ועד הכנסת - כך נראה השירות הלאומי

author-image
כך נראה השירות הלאומי בצל משבר הקורונה
  באדיבות הרשות לשירות לאומי-אזרחי

במסגרת יריד השירות הלאומי השנתי, בנות שירות פעילות מציגות את העשייה שלהן – כשהשנה הושם דגש מיוחד לשירות בבתי החולים ומוסדות שנפגעו בגלל משבר הקורונה.

בין היתר, הציגו קמה ושרה, בנות שירות לאומי-אזרחי המתנדבות בבית החולים שערי צדק, אשר הכיל בחלק גדול מהזמן את כמות חולי הקורונה הגדולה ביותר בארץ. הן ספרו על המהות של התפקיד שלהן, להיות עם החולים, המטופלים והצוות הרפואי, להעניק עזרה וסעד לאנשים שנמצאים באחת השעות הכי קשות בחיים שלהן. בתקופת הקורונה הן היו לפעמים גם ברגעים האחרונים של החיים, וחיברו את החולים למשפחות בשיחות מרחוק, על מנת שאלו לא יישארו בודדים. הצוות הרפואי גם הוא מביע את הערכתו לפועלן של הבנות ומעיד שבלעדיהן המצב היה נראה אחרת לגמרי.

עוד באותו נושא

הירשמי: יריד חשיפה דיגטלי לשירות הלאומי אזרחי

הודיה, אליה ורעות הציגו את השירות הלאומי שלהן במרכז מנהיגות באריאל. לאור הקורונה המרכז סגור כעת וכחלק מהמהלך של הרשות למצוא תקנים חלופיים (תקני צל) למתנדבים ולמתנדבות שהשירות שלהם לא פעיל, הן הוסבו לתפקידי חינוך ועברו להתנדב בבתי ספר באריאל.

הן מספרות על ההתחלה החדשה והלא פשוטה שנכפתה עליהן, אך בהמשך התחברו מאוד לתלמידים והבינו את העשייה המשמועתית לא פחות שהן עושות במסגרת תפקידן החדש בבית הספר. המחנכות בבתי הספר מספרות על התפקיד המיוחד של בינות שירות, בעלות ערוץ תקשורת ישיר, אישי וצעיר יותר תלמידים, שמאפשר להם להפתח בקלות יותר ולהביא להצלחה של התלמידים.

מיכל ואסתר, סיפרו על ההתנדבות בלב ליבה של המדינה, כנסת ישראל, ועל השליחות שלהן בבית המחוקקים. אסתר אחראית על סיורים בכנסת, ומקבלת את פני המבקרים, היא משתפת על העשייה שלה והסקרנות לגלות עוד על העבודה הפרלמנטרית, והחשיבות שהיא מרגישה בלהיות 'הפנים של הכנסת'. לצידה מיכל, אשר נמצאת כרגע לבד בארץ, כאשר הוריה גרים בארה"ב, והיא מלווה כ-23 עובדים פרלמנטריים בכנסת בנושאי משאבי אנוש, וכל יום בהתנדבות מבינה כמה שתפקידה משמעותי וחיוני.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו