נתניהו סופד: "פעולותיו הכבירות של אדלסון לחיזוק מעמדה של ישראל ייזכרו לדורות"

נתניהו סופד: "פעולותיו הכבירות של אדלסון לחיזוק מעמדה של ישראל ייזכרו לדורות"

רבים הגיבו למותו של איש העסקים שלדון אדלסון אשר הלך היום לעולמו בגיל 87 בעקבות מחלה קשה: "אדלסון היה פטריוט יהודי, עם ישראל יזכור אותו לנצח"

author-image
נתניהו סופד: "פעולותיו של אדלסון ייזכרו לדורות"
  צילום: בן דורי, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לאיש העסקים המיליארדר, שלדון אדלסון, אשר הלך היום לעולמו בגיל 87 בעקבות מחלה קשה ואמר:״בצער עמוק ובשיברון לב, רעייתי שרה ואני שולחים את תנחומינו לד״ר מירי אדלסון ולכל בני המשפחה על פטירתו של שלדון אדלסון ז״ל. רבים-רבים בעם היהודי, במדינת ישראל ובעולם כולו, שותפים לאבל כבד זה.

עוד הוסיף ראש הממשלה: "פעולותיו הכבירות של שלדון לחיזוק מעמדה של ישראל בארה״ב ולחיזוק הקשר בין ישראל והתפוצות – ייזכרו לדורות. עם רעייתו מירי, שלדון היה מגדולי התורמים בהיסטוריה לעם היהודי, לציונות, להתיישבות ולמדינת ישראל. מ״תגלית״ ועד אוניברסיטת אריאל, מבתי חולים ועד מחקר רפואי – שלדון תרם ביד רחבה למפעלים רבים שהצילו חיים והרימו את קרנה של ישראל בעולם. נזכור לעד את שלדון ואת תרומתו האדירה למען מדינת ישראל והעם היהודי. יהי זכרו ברוך״.

יו״ר ימינה, נפתלי בנט הביע צער ואמר: ״שלדון אדלסון היה פטריוט יהודי, מגדולי האוהבים של האומה היהודית ויירשם לנצח בדברי הימים של מדינת ישראל", אמר בנט והוסיף: "שלדון ולצדו מירי אשתו האוהבת, פעל יומם ולילה למען חיזוק העם היהודי בכל העולם, למען ביצור בטחון ישראל, למען גיוון הדעות בישראל, ולמען שמירה על שלמות ארץ ישראל. עם ישראל יזכור אותו לנצח. אני שולח את תנוחמיי למירי ולילדיו.״

עוד באותו נושא

ברוך דיין האמת: שלדון אדלסון נפטר בגיל 87


9

 

גם שותפתו לסיעה של בנט, ח״כ איילת שקד אמרה:״שלדון אדלסון היה יהודי עם לב חם, תורם גדול לפרויקטים למען העם היהודי בארץ ובעולם. הוא פעל רבות בקרב הממשל האמריקאי למען מדינת ישראל ולקח חלק חשוב ומשמעותי בהעברת השגרירות האמריקאית לירושלים. אני שולחת תנחומים לאשתו ד"ר מרים אדלסון ובני משפחתו, מותו הוא אבידה גדולה למדינת ישראל״.

בנוסף, שר החינוך יואב גלנט התייחס ואמר: "שלדון ז״ל היה יהודי חם אשר עבורו מדינת ישראל ועם ישראל היו הדבר החשוב מכל. לצד תרומות ביד רחבה, רובן בסתר, הוא רתם את השפעתו העצומה ואת הונו הרב למען מדינת ישראל ובטחון אזרחיה".

כמו כן, גם ח"כ אופיר סופר הגיב לבשורה העצובה ואמר: "שמעתי בצער על פטירתו של שלדון אדלסון אשר תרם רבות למען מדינת ישראל והעם היהודי, למען ההתיישבות ביהודה ושומרון, להקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת באריאל ולגיוון השיח בתקשורת הישראלית. בשבוע שעבר מטוסו של אדלסון נתרם להעלאת יהונתן ואסתר פולארד לארץ ישראל".

עורך ראשי של עיתון מקור ראשון כתב בטוויטר: "עובדי מקור ראשון אבלים על הסתלקותו של שלדון אדלסון, מבעלי העיתון, אוהב ישראל, מגדולי הנדבנים למפעל הציוני ומגדולי העושים למען פלורליזם בעיתונות העברית. יהי זכרו ברוך".

אדלסון הוא בעליו של העיתון ישראל היום ושל מקור ראשון ואחד התורמים הגדולים לאוניברסיטת אריאל בשומרון.

אדלסון נולד בבוסטון בשנת 1933, הוא החל את הקריירה שלו כמוכר עיתונים וכבר בגיל 12 פתח את העסק העצמאי הראשון שלו. הוא התעשר מפיתוח תערוכת מחשבים בשם COMDEX ובהמשך נכנס לעסקי הקזינו והוא מחזיק בתי הימורים בארצות הברית, סין, סינגפור ווייטנאם.

הונו מוערך בכ-35 מיליארד דולר. הוא נישא בשנית לד"ר מרים, והחתונה נערכה במשכן הכנסת – החתונה היחידה אי פעם שנערכה במקום – וזאת לבקשתו של סגן שר החוץ דאז בנימין נתניהו.

אדלסון הקים בישראל את העיתון ישראל היום המזוהה עם תמיכה בבנימין נתניהו והליכוד. בהמשך קנה משלמה בן צבי את העיתון מקור ראשון שעמד על סף פשיטת רגל.

הוא היה אחד התורמים הבולטים של המפלגה הרפובליקנית, כולל 20 מיליון דולר שתרם לקמפיין טראמפ ב-2016 ועוד 5 מיליון לטקס ההשבעה. בנוסף תרם 25 מיליון דולר ל'יד ושם', 100 מיליון דולר ל'תגלית', ו-25 מיליון דולר לאוניברסיטת אריאל בשומרון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ביבי חוגג. לא יוכל...
הקונספירטור | 12-01-2021 16:43
ביבי חוגג. לא יוכל להעיד במשפטו.
עוד מנוול...
רוני | 12-01-2021 17:59
עוד מנוול שמאלני מתועב,ארור היתה וארור תהיה
2
במיוחד יזכרו אותו...
איש יקר | 13-01-2021 8:02
במיוחד יזכרו אותו בחיבה המוני האומללים שאיבדו את כספם בבתי ההימורים שלו, וכמובן הנשים בזנות שעבדו אף הן באותם מוסדות נפלאים שהקים
3
איזה שם יהודי זה שלדון
עמית | 13-01-2021 12:12
כבר לא עומד עלינו יא עבריין נמלט. כביר עצום אתה נשמע בשלב הזה כמו אהבל שחושב שהוא שחקן קולנוע. על אפך וחמתך נצביע רק סער! קודם כל הוא בנאדם, אתה כבר שכחת מזה