מח"ש לנערים בחקירה: "שקרנים - אתם עושים עוול להוריו של אהוביה"

מח"ש לנערים בחקירה: "שקרנים - אתם עושים עוול להוריו של אהוביה"

הנערים שנפגעו בתאונה בה נהרג אהוביה סנדק ז"ל, סיפרו למשפחותיהם בשיחה שהגיע לידי סרוגים על החקירה במח"ש: "לא רצו לשמוע מה שהיה, רצו לראות איך מפילים עלינו את התיק"

author-image
מח"ש: "שקרנים - עושים עוול להוריו של אהוביה"
  צילום: באדיבות המשפחה

כפי שפרסמנו לראשונה, ארבעת הנערים שנפגעו בתאונה בה נהרג אהוביה סנדק ז"ל, מסרו ביום חמישי האחרון עדות במח"ש. הנערים נחקרו בשל היותם חשודים במקרה תחת אזהרה. לאחר החקירה, בשיחה עם משפחותיהם שנחשפה כעת (שלישי) לראשונה לסרוגים הם מספרים על היחס הקשה והפוגע מצד החוקרים.

עוד באותו נושא

עושים צדק לאהוביה סנדק: עזרו לבנות את חלום חייו

"התחלתי לספר מה היה, לא התאים להם לשמוע, אז פשוט התחילו להגיד לי אתה שקרן, ככה היית אומר גם אם אמא של אהוביה הייתה בחדר? תפסיק לשקר. המשכתי לספר את האמת שהשוטרים נכנסו בנו, אז החוקרת פשוט עצרה את העדות ולא המשיכה", סיפר אחד הנערים לבני משפחתו לאחר החקירה.

הנער הוסיף ואמר: "הם אמרו לי שאני עושה עוול להוריו של אהוביה, לא מבין מה הם רצו, אני מספר מה היה, והם לא מוכנים לקבל את זה. ההרגשה שזה אותו דבר כמו בימ"ר רק בצורת מח"ש – לא רוצים לשמוע מה שהיה, אלא רוצים לראות איך מפילים עלינו את התיק ולא על החוקרים."

נער נוסף תיאר את החקירה לבני משפחתו: "התחלתי לספר מה היה, לא התאים להם לשמוע, אז פשוט התחילו להגיד אתה שקרן, ככה היית אומר גם אם אמא של אהוביה הייתה בחדר? תפסיק לשקר. המשכתי לספר את האמת שהשוטרים נכנסו בנו, אז החוקרת פשוט עצרה את העדות ולא המשיכה. "הוא הוסיף כי "הם אמרו לי שאני עושה עוול להוריו של אהוביה, לא מבין מה הם רצו, אני מספר מה היה, והם לא מוכנים לקבל את זה. ההרגשה שזה אותו דבר כמו בימ"ר רק בצורת מח"ש – לא רוצים לשמוע מה שהיה, אלא רוצים לראות איך מפילים עלינו את התיק ולא על החוקרים".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אמר בתגובה לדבריהם של הנערים: "לא יעלה על הדעת כי אזרח המבקש להגיש תלונה מוצא עצמו נחקר באזהרה שבמהלכה נטען כנגדו כי הוא שקרן.כך היה גם כאן שלאחר תקופה ארוכה זומנו הצעירים לחקירות לבקשתם .בהתנהלותה זו מוכיחה מחש שוב את האג'נדה בה היא נוקטת לפיה הם לא מחלקה שחוקרת שוטרים אלא כזו שמגינה עליהן ובכך מועלת בתפקידה".

מטעם מח"ש נמסר בתגובה: "מדובר בטענות מופרכות וחסרות שחר. חקירת מח"ש נעשית בצורה עניינית ומקצועית במטרה להגיע לחקר האמת".

רק לאחר שבועיים וחצי – הנערים זומנו לחקירת מח"ש

בעקבות הפרסום ביום רביעי בסרוגים, ושבועיים וחצי אחרי התאונה, הנערים שהיו מעורבים במקרה בו נהרג אהוביה סנדק ז"ל זומנו לתת את עדותם על המקרה במשרדי מח"ש. הנערים זומנו רק ביום רביעי לאחר שבמח"ש קיבלו ביקורת ציבורית רחבה, על כך שתקופה ארוכה לאחר האירוע טרם מצאו את הזמן לגבות את העדות מהנערים ששהו ברכב יחד עם אהוביה סנדק ז"ל.

יש לציין, כי מדובר בעדויות משמעותיות לחקירה ולברור האירוע, שכן הנערים היו עדי ראייה לכל האירוע, וכבר בסמוך לאירוע בבית החולים מסרו כי השוטרים הם שנגחו את רכבם. הזמנת הנערים למסירת עדות מגיעה לאחר שעו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו פנה במספר מכתבים, בם דיווח בכתב למח"ש כי העצורים אשר ששוחררו ממעצרם מצטרפים לתלונה כנפגעי עבירה בגין תאונת הניגוח, ולא ברור מדוע טרם זומנו הנערים למסור עדות.

עורכי דינם של הנערים עו"ד מנשה יאדו ועו"ד עדי קידר מארגון חוננו, ביקרו את התנהלות מח"ש בפרשה ואת היחס לנערים: "אנו רואים בחומרה את התנהלות הצוות המיוחד המתיימר להתנהל באופן אובייקטיבי ונפרד. הצעירים זומנו לבקשתם להגשת תלונה במשרד מח"ש, והם יצאו משם בהרגשה שלא חקר האמת לנגדם של חוקרי מח"ש אלא חילוץ השוטרים מתיק הריגה".,מסר עו"ד קידר המלווה את הנערים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
23 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
מחש בחש
כ | 12-01-2021 15:12
לפרק ולהרכיב מחדש.
2
חוצפה
פ | 12-01-2021 15:12
פשוט חוצפה! עם הם היו ערבים זה לא היה נגמר ככה!
אז אף...
גבי | 13-01-2021 10:41
אז אף אחד לא היה רודף אחריהם.....!!
, נכון....
אם הם היו ערבים... | 12-01-2021 17:11
, נכון. אם הם היו ערבים זה היה נגמר בירי ובכמה הרוגים.
3
בודאי שקרנים.ועודאיך שקרנים....
אריה פינקו | 12-01-2021 15:35
בודאי שקרנים.ועודאיך שקרנים. אפילו כאן שימו לב לתאום העדויות. שני נערים שונים מאותו אירוע אומרים מילה במילה אבל מילה במילה את אותה עדות! זה יתכן ללא תאום? החוקרת הפסיקה העדות ואז מלינים שמחש בדיוק כמו ימר שי? אותה השוואה? מה זה קופי פייסט? חוץ מזה כשאתה נרדף ויושב ברכב ונחבט בנסיעה לחפץ אין לך מושג באם אתה נחבטת ברכב המשטרה או שהמשטרה נגחה אותך.אגב בארהב תראו סרטוני יוטיוב לרכבי הסיור יש גריל חזירים מיוחד שכל בכוונה זה לנגח רכב שבורח ולא עוצר בדיוק כמו צדיקי בת עין.
סייג לחוכמה שתיקה
זאב | 12-01-2021 20:38
לערוץ 7 בבקשה לסנן אנשים סתומים באופן חריג. תקרה את הכתבה שוב ושוב ואולי בסוף תבין.
אם מנת המשכל שלך לא מספקת
לאריה פינוקיו | 12-01-2021 15:56
להבין שנפלה כאן טעות באתר, עדיף שלא תגיב. חזל כבר קבעו אוויל מחריש - חכם יחשב.
4
כתבתם פעמיים את...
למערכת | 12-01-2021 16:35
כתבתם פעמיים את אותה הפסקה - תתקנו
5
לא מאמינה למילה אחת של מח"ש ושל המנגחים מש"י
נאוה | 12-01-2021 17:25
הנערים צודקים שהחוקרת לא רצתה להמשיך לשמוע אותם כי ה א מ ת הפריעה לה ולא התאים לה שהמגנחים השקרנים/החיילים משי אמרו משהו אחר. על עוד מחוננו ל א לוותר לחוקרת/ים ממחש וללחוץ על שמיעת האמת !
6
השוטרים הרוצחים לכלא
אברהם | 12-01-2021 17:46
פושעים שקרנים במדים
7
זה היחס שצרכים...
גיל לבהררי | 12-01-2021 19:30
זה היחס שצרכים לקבל הורים של מחבל ושעוד תומכים בטרור יהודי.
8
מחבלים יהודים הייתם שקרנים...
גוגל מפענח | 12-01-2021 22:00
מחבלים יהודים הייתם שקרנים כמו הערבים אלימים כמו הערבים אכזרים כמו הערבים טיפשים כמו הערבים בקיצור מחבלים יהודים/ערבים
9
להגיד לעבריינים שקרנים...
צדוק | 13-01-2021 4:57
להגיד לעבריינים שקרנים בחקירה : אתם עבריינים שקרנים זה נקרא להפיל עליהם תיק? הם זרקו אבנים, הם ברחו מהמשטרה, הם עשו תאונה קשה. הם שיקרו למשטרה ולא דיווחו על אהוביה. ומעיזים לטעון: המשטרה מפילה עלינו תיק. אין גבול לחוצפה.
10
מחש אתם לא...
גל | 13-01-2021 7:41
מחש אתם לא אמינים עוד לפני שאהוביה נהרג.......
11
ברור שהם שקרנים...
יש עתיד ... לנוער הגבעות ... בארגוני פשע.... | 13-01-2021 8:40
ברור שהם שקרנים ... למה לא דיווחו בתחילת האירוע שיש עוד פצוע ברכב ? למה המשטרה גילתה את הגופה רק חצי שעה אחרי ההתהפכות ? למה ברחו ממכונית משטרה שכרזה להם ? ושלא יספרו שפחדו שזה רכב פלסטיני... הרי הם זרקו אבנים על רכבי הפלסטינים, ואם אם מישהו היה עוצר לדבר איתם , הם היו מפוצצים אותו במכות ... איזה נוער זבל צומח בגינות השומרון , יש עתיד לכל כנופיות העבריינים בארץ ...
לא לא...
רוני | 14-01-2021 15:15
לא לא הייתי בורח אלה אם כן יש לי סיבה לברוח . תפיסקו להגן עליהם בכול מדינה נורמלית ששוטר מבקש לעצור עוצרים ולא בורחים. הם ברחו ועשו תאונה שירגעו כבר
רצחת וגם...
ישר | 14-01-2021 9:04
רצחת וגם שפטת? האם חקרת וידעת שדיווח הערבים לא היה שקרי? ואם היה אמיתי האם כל יושבי הרכב השתתפו באירוע? תעשה טובה, קשוט עצמך תחילה, השקרן היחיד כאן ושאר המחמאות שנתת הן עליך בלבד
מניין הוודאות...
גבי | 13-01-2021 10:39
מניין הוודאות שלך שהם זרקו אבנים? זה בקושי חשד. אם אתה הייתה נרדף כל הזמן על ידי יחידה מיוחדת במשטרה, שזה כל תפקידה, לא היית בורח???
12
איך כל עוכריי...
חיימון | 13-01-2021 9:48
איך כל עוכריי ישראל,שונאיי עמם ואחיהם היהודים,נתקבצו יחדיו לערימת צואה,מצחינה צינית ומבישה. מאחל לכם בקרוב,מוות בתוך ביתכם,ואז נראה כיצד תגיבו. רוצחיי קורונה עלובים.
13
למה לא הורסים...
אבי | 13-01-2021 10:39
למה לא הורסים את ביתו של המחבל? לפי ההגדרה זורק אבנים על רכבים הוא מחבל ופעולתו מוגדרת כפיגוע. אינני מבין את ההמולה, לפי ההגדרה נדרש להרוס את ביתו ולחקור את הןריו אם הם ידעו על הפיגוע שבנם תכנן...
14
הרי החקירות מוקלטות....
דוד | 13-01-2021 11:17
הרי החקירות מוקלטות. למה עורכי דינם של הנערים אינם דורשים לחשוף את ההקלטות? יכול להיות שנוח לנערים שההקלטות לא תחשפנה?......
יכול להיות...
ישר | 14-01-2021 9:02
יכול להיות שאתה בוּר ולא יודע שהחוק מגביל הוצאה של חומרי חקירה כשהיא עדיין מתנהלת? בינתיים מי שנתפס ויתגלה בשקר הוא השוטרים, מח''ש והפרקליטות... תתבייש לך
15
עצה אוליי יערכו...
זוברובסקי | 13-01-2021 15:53
עצה אוליי יערכו את החקירה בשידור ישיר וכך ניראה את האמת של השוטרים ושל הנערים .לצערי מתוך הרבה מקרים עוד משנות ה70 אפשר להגיד מערכות משטרה פרקליטות ומשפט התנהלו בחור אמת וצדק לכן הסירחון זועק לשמיים