בתגובה לבג"ץ החמץ: יוזמה לחוק שיאסור הכנסת חמץ לבתי חולים

בתגובה לבג"ץ החמץ: יוזמה לחוק שיאסור הכנסת חמץ לבתי חולים

בסיעות החרדיות יוזמים מהלך לפיו יעגנו בחוק את האיסור להכנסת חמץ לבתי חולים עוד בטרם הבחירות, זאת בעקבות החלטת הנשיאה חיות לא לקיים דיון נוסף בנושא

author-image
בעקבות בג"ץ החמץ: הכנסת תחוקק חוק לכפייה דתית
  יונתן זינדל/פלאש 90

בעקבות החלטת בג"ץ כי לא יתקיים דיון נוסף לגבי פסיקת  בית המשפט המתירה להכניס חמץ אל תוך בתי חולים במהלך חג הפסח, חברי הכנסת החרדים זועמים ויוזמים מהלך לפיו יחוקק חוק שיאסור את הכנסת החמץ לבתי החולים בפסח, עוד בטרם הבחירות.

יש לציין כי החלטת נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הייתה נכונה על פי כללי הדין הנוהגים בישראל. דיון נוסף לא מתבצע רק 'כי רוצים', אלא במקרים בהם למשל נפסקה הלכה חדשה, ובית המשפט העליון צריך להכריע איזו 'הלכה' משפטית תתקבל. במקרה הנוכחי לא נקבעה הלכה חדשה ועל כן אין לאפשר דיון נוסף.

עוד באותו נושא

הרבנות: שומרי כשרות לא יגיעו לבתי חולים בפסח


9

על כל פנים, במידה וחברי הכנסת החרדים יצליחו ביוזמה לחוקק חוק אשר ימנע הכנסת חמץ לבתי החולים במהלך חג הפסח, אין ערובה כי לא תוגש לבג"ץ עתירה נגד החוק וכי בית המשפט לא יוציא נגדו צו אשר ימנע את תחולתו עד פסיקה בעניין.

בעקבות החלטתה של הנשיאה חיות, חברי הכנסת החרדים תקפו את בית המשפט וקראו לעגן את איסור הכנסת חמץ בחקיקה ובד בבד להעביר את פסקת ההתגברות שתמנע מבית המשפט לבטל את החוק.

כאמור, בסיעות החרדיות יוזמים בליץ חקיקה טרם הבחירות, כך על פי פרסום בבחדרי חרדים, אשר תעגן את איסור הכנסת החמץ בחוק. לצורך זאת, פועלים החרדים לכנס את מליאת הכנסת לדיון למרות פגרת הבחירות.

המהלך מובל על ידי ח"כ משה גפני, אשר אוסף 25 חתימות בכדי לאפשר את כינוס המליאה. החרדים מסתמכים על ימינה ועל חלקים בליכוד לצורך השגת החתימות.

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס אמר היום במהלך ראיון לרדיו 103FM כי "ב־50-40 שנה האחרונות לא חוקק אף חוק דתי או חרדי למעט אם בג"ץ הכריח את המפלגות הדתיות לעשות את זה… לא רצינו חקיקה ולא יזמנו אותה, אבל אם בג"ץ מאלץ אותנו לגשת לכלי הפרלמנטרי בחקיקה, זה מה שנעשה".

מוקדם יותר, ח"כ תהלה פרידמן הגיבה להחלטת בית המשפט העליון ותקפה את הרבנות: "משרד הבריאות רצה פשרה. משרד המשפטים התחנן לפשרה. ארגונים ורבנים הציעו פשרות. הרבנות סירבה".

"רק חיטוט בתיקים של אנשים בכניסה לבית החולים. רק אכיפת האיסור גם על ערבים. רק בכח. הטענות הם ממש לא לבגץ במקרה הזה. הטענות הן כלפי מי שמתעקש להפוך כל סוגיה יהודית למלחמה. ומצליח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד גפני...
עובד | 10-01-2021 18:11
כל הכבוד גפני והגיע הזמן לחוק ההיתגברות לבטל את החולי נפש האלה חיות הכלבה וכל הנכים שילכו לביטוח לאומי לתבוע נכות,מספיק נזק עושים יותר מתועלת,לסגור את המוסד הזה מיותר לחלוטין וגן מי שיושב שם מיותר,
, תינוק...
לא רוצים את איראן כאן | 10-01-2021 21:00
, תינוק - למה תמיד אתה צריך לקלל ? אצלך כל אדם שפוי הוא מיותר. אתה צריך רק אייתולות חובשי מצנפות ולובשי גלימות. איזה צורך יש בכפייה הדתית הזו ? מישהו מכריח אותך לאכול חמץ בפסח ? מה איכפת לך מה אוכל מישהו אחר ? אל תכניס את האף שלך למטבח של האחר, למיטה שלו ולחיים שלו. כל אחד וענייניו שלו.
2
גפני תתבייש!
עודד | 10-01-2021 18:35
די לכפייה הדתית!!!! חייה ותן לחיות!!! לא יכולים? לא חייבים! אפשר גם ללכת למקום אחר! חפשו מי שיממן אתכם חניוקים!
לאורי - זו מדינה של יהודים שהקימו חילונים
לאורי | 10-01-2021 21:32
זו לא מדינה יהודית. זו מדינה ליהודים. ויש יהודים - והם הרוב - שלא מאמינים שמותר להם להתערב במה שאדם אחר אוכל. יש יהודים - והם הרוב - שלא חושבים שרבנים נמצאים מעל החוק. יש יהודים - והם הרוב - שלא מעוניינים שכללי דת מיושנים שמשמשים את הרבנים כדי לשלוט במחשבה של בחורים צעירים יקבעו את חייהם. יהדות זה לא דתיות. יהדות זה לא רבנות. יהדות זה לא כפייה . אין לכם מושג מה זה יהדות אמיתית - אתם עסוקים בפולחן מטומטם של ניקיון לפסח שמקורו בכלל בנקיון האביב האירופאי. כל החגים בתורה מקורם פגאני. אתם עובדי אלילים - עובדים את הרבנים שלכם.לא תכפו עלינו את השטויות שלכם.
תלך לגרמניה...
אורי | 10-01-2021 19:00
תלך לגרמניה שם אין כפיה כאן זאת מדינה יהודית אים לא הבנתה אז תיתחפף חזרה לאירופה שם תשב בלי שיפריעו לך לאכול שקצים ורמשים,
לא פלא
יעקב | 10-01-2021 18:55
ממש לא פלא שאלו הפנים של חלק מהציונות הדתית פשרנות בלי סוף... זה כפייה דתית? הלו זו מדינה יהודית לא? לפחות במקומות שבשליטת המדינה ישמרו על המינימום
3
מדהים איך העלוקות...
סתם מושכים אש ... ומשניאים עצמם על ציבור רחב ... | 10-01-2021 19:23
מדהים איך העלוקות החרדיות מצליחות לעשות כל טעות שרק אפשר ... כל פעולה שלהם רק מעוררת יותר כעס , יותר שנאה , יותר גועל ... ככה הם רוצים לקרב את 80% מהציבור שהם חילוניים לערכי היהדות ? על זה נאמר הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות ...
,...
ראה שו"ע | 10-01-2021 22:42
, האר את עינינו : מה נכון ומה לא נכון מבחינה הלכתית ? בדקת לפני שהתיחסת ?
, קודם...
SJ | 10-01-2021 22:16
, קודם כל לא רוצים לקרב אף אחד ובטח לא ערב רב כמוך. שנית החשיבה היא לא של רווח והפסד כמו שבראש כרוב שלך חושב, אלא מה נכון ומה לא נכון לעשות מבחינה הלכתית. ולבסוף כמאמר חזל גדולה שנאתם של עמי הארצות לתלמידי חכמים יותר משנאת אומות העולם לעם ישראל. ותחשבו על זה...
4
תהילה פרידמן יהודיה...
משיב | 10-01-2021 20:09
תהילה פרידמן יהודיה שלא מבינה שצריך להתחשב גם בדתיים? הכנסת חמץ לא תאפשר ליהודים שומרי תורה ומצוות להיות בבית חולים בפסח.
, למה...
שמור לי ואשמור לך | 10-01-2021 20:54
, למה השטויות ? יהודים שומרי מצוות יכולים להתאשפז. איש לא דוחף להם חמץ לפה. בחול יהודים מתאשפזים גם בפסח ואין שום בעיה. מספיק עם הכפייה הדתית הכוחנית הזו. אין בה צורך ואין בה תועלת.
5
גפני העיקר אתה...
אסף יוסף כהן | 17-01-2021 13:21
גפני העיקר אתה גמרת את כל הכסף .עכשיו מעניין אותך החמץ.תזוז כבר מהכסף
6
תהלה פרידמן רפורמית...
בני | 21-01-2021 23:40
תהלה פרידמן רפורמית שמתחפשת לדתית לאומית. תעכבו אחרי דבריה בכל נושא ותראו בעצמכם.
7
הרבי
נועם | 03-04-2022 15:55
הרבי