"לעולם אסור לנו לקחת את הדמוקרטיה כמובן מאליו" - סרוגים

"לעולם אסור לנו לקחת את הדמוקרטיה כמובן מאליו"

אחרי התמונות הקשות מוושינגטון אמש (ד'), תגובות רבות במערכת הפוליטית לאירועים. שר החוץ אשכנזי: "יש לגנות זאת בכל תוקף". ח"כ אבידר האשים את נתניהו בהסתה דומה: "יכול לקרות בישראל יום אחרי הבחירות"

"לעולם אסור לנו לקחת את הדמוקרטיה כמובן מאליו"
  צילום מסך

שר החוץ, ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) פרסם הודעה בא נאמר: "הזדעזעתי לראות אמש את ההתקפה על הקונגרס האמריקאי, מעוז הדמוקרטיה העולמי, ויש לגנות זאת בכל תוקף. משחר תקומתה, ארה"ב, ידידתנו האיתנה והגדולה, היא המגדלור של הדמוקרטיה ושל ערכי חירות, צדק ועצמאות. אני בטוח שהעם האמריקאי ונבחריו ידעו להדוף את המתקפה הזו ולהמשיך להגן בצורה איתנה על הערכים עליהם נוסדה ארה"ב, החשובים לכולנו."

עוד באותו נושא

הקטסטרופה בארה"ב: 4 הרוגים; קריאות להדחת טראמפ


10

גם יו״ר תקווה חדשה גדעון סער הגיב לאירועים ואמר: ״היה עצוב לצפות אמש בתמונות מוושינגטון. הסדר הוחזר ואני בטוח שיהיה מעבר מסודר של השלטון בארצות הברית, ידידתנו הגדולה בעולם. האירועים משמשים תזכורת חשובה לסכנות הקיטוב וההקצנה בחברה. ‏לעולם אסור לנו לקחת את הדמוקרטיה ומוסדותיה כמובנים מאליהם.״

לעומתם, ח"כ מתן כהנא (ימינה) פרסם בחשבון הטוויטר שלו משפט קצר מתוך מסכת אבות: "הֱוֵי מִתְפַּלֵּל בִשְׁלוֹמָהּ שֶׁל מַלְכוּת, שֶׁאִלְמָלֵא מוֹרָאָהּ, אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ חַיִּים בְּלָעוֹ".

"נתניהו לא יכול להגיד לא שמעתי״

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) ניסה לקשור בין האירועים בגבעת הקפיטול לרה"מ נתניהו: "מה שקורה בארה״ב יכול לקרות בישראל יום אחרי הבחירות. הפעם, נתניהו לא יכול להגיד ״לא שמעתי״ – כפי שאמר בעבר. זה הוא, בקולו, מסית שנים נגד מערכות שלטון החוק".

יו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי גם בחר לקשור בין המהומות בוושינגטון לנתניהו:‏ "לא במקרה נתניהו לא מגיב לאירוע המזעזע בוושינגטון – לתפיסת נתניהו, ביבי חשוב מהמדינה. גם בישראל יהיו חילופי שלטון. הישראלים יידעו איך לעשות את זה נכון. הדמוקרטיה תמיד מנצחת. הערב נאיר את בניין העירייה בדגל ארצות הברית, בכדי לחזק ולכבד את ארצם של החופשיים ומולדתם של האמיצים."

מאבטחים בתוך הקונגרס, אמש (צילום מסך)

בניגוד לח"כ אבידר, ח"כ תהלה פרידמן (כחול לבן) מבחינה בין מה שקרה אמש למצב בישראל: "ישראל לא דומה לארה"ב ונתניהו לא דומה לטראמפ אבל הסכנות הניצבות בפני כל חברה דמוקרטית דומות מאד. תאוריות קונספרציה, דה- לגיטימציה מתמשכת של מוסדות השלטון, סלחנות כלפי קצוות אלימים, העמדת אדם ספציפי לפני כלל החברה. דמוקרטיה היא דבר שביר. תהום מלחמת האזרחים ממתינה תמיד. זו המשמרת שלנו"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כאשר ראש מדינה...
נער גבעות | 07-01-2021 9:30
כאשר ראש מדינה מפמפם השכם והערב האשמות נגד רשויות המדינה ומוסדותיה - יש ציבור שקונה את ההאשמות הללו. התוצאה : חוסר אמון במערכות המדינה, כאוס, רצון להגן על המנהיג שלכאורה המערכת דופקת אותו, ונסיון ליטול בכוח את מה שמגיע לנו. זוהי ההתנהלות הפאשיסטית מימים ימימה. הטלת האשמות על ההם - הפוליטיקאים ( הססססמולנים ), התקשורת, מערכות החוק והמשפט, הבנקאים, היהודים/ערבים/ שחורים/ קיבוצניקים/ אשכנזים, האליטה, האקדמיה וכו' וכו'. תמיד להאשים אחרים. תמיד ליצור האשמות יש מאין - ולהסית את הציבור. התוצאה לנגד עינינו בוושינגטון.
2
רק נתניהו
רק ביבי | 07-01-2021 9:44
נתניהו לא ביקש חסינות. עורכי הדין שלו הבהירו זאת חד משמעית! וכל הדיבורים הם תוצאה של שנאה. אתם חייבים לשנות כיוון. מספיק עם המריבות בינינו! משנאה יוצא רק רע! בית המשפט יחליט, וכמו שזה נראה, יהיה ביטול כתבי האשמה, כי גם בית המשפט יווכח, שאין כלום. אז מי אנחנו שנגיד אחרת. יש להמתין. אם יבוטלו, כמה אנשים יצטרכו, לאכול את הכובע, לדעתכם? ולכן תחשבו חיובי כי אנחנו חייבים להיות עם לב אחד. חס ושלום, יש הרבה סכנות בדרך, מלחמות באופק. מה נעשה אז? נמשיך לריב? אין לנו ארץ אחרת!!! חייבים להתאחד! סביב נתניהו, הוא הוכיח חד משמעית את הכולות שלו. כולם יודעים לקרוא. תקראו על ההישגים שלו. אני רוצה להיות שקט בעניין הילדים שלי והנכדים שלי. ורק נתניהו מסוגל! חד משמעית! לכל השאר, אין את הידע והניסיון שיש לנתניהו, כולם טירונים לידו! איך אפשר לסמוך על זה? תפתחו את העיניים, ותשאלו את עצמכם אם אני צודק. רק נתניהו!!!
3
כאילו שדמוקרטיה זה אוטומטית משהו טוב הרי דמו
אייל | 07-01-2021 9:47
כאילו שדמוקרטיה זה אוטומטית משהו טוב. בל נשכח שרבע מאוכלוסיית ארהב הם שחורים הגרים בגטאות של שחורים, מודרים ממערכת הבריאות ומערכת הכלכלה. עד לפני 40 שנה עוד היו ספסלים לשחורים ולבנים ושירותים לשחורים ולבנים לחוד. דמוקרטיה יכולה להיות אכזרית ומפלה בדיוק כמו הדמוקרטיה של הודו, ונצואלה, ארגנטינה, ברזיל, פרו, מקסיקו ואיטליה, וכן, גם ארהב. מי שרוצה סדר וחיים חופשיים צריך לצעוק משהו אחר ולא את המילה דמוקרטיה כל הזמן. דמוקרטיה זה לא בהכרח משהו טוב ולא אוטומטית ממשל מתוקן.