הפגישה בין סמוטריץ' לבנט הסתיימה ללא סיכומים - סרוגים

הפגישה בין סמוטריץ' לבנט הסתיימה ללא סיכומים

ח"כ נפתלי בנט וח"כ בצלאל סמוטריץ' נפגשו היום בכדי לנסות לגשר על הפערים במשא ומתן הפוליטי. גורמים בימינה: "הפערים הם מה הערכים העומדים בבסיס הריצה המשותפת"

author-image
הפגישה בין סמוטריץ' לבנט הסתיימה ללא סיכומים
  צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90

יו"ר הימין החדש נפתלי בנט, ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' נועדו היום (שלישי) בכדי לנסות לגשר על הפערים במשא ומתן הפוליטי לריצה משותפת בבחירות הקרובות לכנסת. הפגישה הסתיימה ללא סיכומים והמו"מ ימשך. גורמים בימינה אומרים לסורגים כי הפערים הם מה הערכים העומדים בבסיס הריצה המשותפת. אך גורמים אחרים המעורים בפרטי המשא ומתן טוענים כי מדובר במחלוקת שמבוססת על מיקומים בלבד.

עוד באותו נושא

סקר: כמה בנט וסמוטריץ' שווים בריצה נפרדת?


19

כפי שפרסמנו מוקדם יותר היום, המחלוקת בין הימין החדש לאיחוד הלאומי נע על שני צירים שקשורים זה בזה – סוגיית המסרים האידאולוגיים של המפלגה ושאלת המיקומים של כל מפלגה בתוך הרשימה.

לגבי שאלת השיבוצים, לפי הערכות, סמוטריץ' מעוניין לקבל נתח גדול בתוך העשירייה הראשונה, ככל הנראה לפחות 4 מקומות. בנט מצידו מעוניין ברשימה מגוונת שכוללת מקום משמעותי למועמדים חילוניים, ולכן חושב מהאיחוד הלאומי צריכים "להסתפק" בשני מקומות.

ניר אורבך מחליש את סמוטריץ' במו"מ

כמו כן, לסוגיית השיבוצים נכנס המו"מ שבנט מנהל עם "הבית היהודי", על מנת שיחברו חזרה לרשימת ימינה. למרות הכוונה של בנט לפרוץ החוצה, הוא מעוניין שהרשימה תכלול את כל הציונות הדתית. כעת עם פרישתו של הרב רפי פרץ, וההכרזה על התמודדתו של ניר אורבך המקורב לשקד ובנט, הסיכוי של הבית היהודי להתחבר עם בנט ובכך להחליש משמעותית את סמוטירץ' גובר.

באיחוד הלאומי שוללים את החיבור הזה על הסף. הם לא מוכנים שתהיה מפלגה דתית נוספת בתוך ימינה, "ומזמינים" את אנשי הבית היהודי לממש את הסכם האחדות ולהצטרף תחתם בתוך מעטפת פוליטית משותפת. מבחינת סמוטריץ' מדובר בסדין אדום והוא לא מעוניין לראות את "הבית היהודי" כמפלגה עצמאית בתוך ימינה.

עוד באותו נושא

המו"מ בימינה: נתניהו דוחף לחזק את סמוטריץ' מול בנט


13

המהלך של נתניהו לפגוע בבנט נכשל

אחרי הפרישה של הרב רפי פרץ מראשות מפלגת הבית היהודי, מסתמן כי ניר אורבך, מנכ"ל מפלגה, ייקח את ההנהגה בתוך הבית היהודי, צעד שיקל על חיבור חזרה לרשימת ימינה.

מדובר במכה קשה לרה"מ נתניהו שניסה למנוע את פרישתו של רפי פרץ. כפי שפורסם הבוקר (ג') לסרוגים נודע כי ראש הממשלה נתניהו קיים אתמול מפגש עם גורמים במפלגות הסרוגות, בכדי לדחוף לריצה משותפת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי. כעת עם הודעתו של פרץ, הדרך לחיבור של הבית יהודי חזרה לתוך ימינה מתקצרת, צעד שמחזק את יו"ר הרשימה, בנט, שכן מעוניין באיחוד מחדש. נכון לעכשיו אף מדובר על שיריון של מקומות 6 ו-9 ברשימת ימינה.

גורם במערכת הפוליטית אמר לסרוגים כי נתניהו ניסה למנף את הלחץ על בנט דרך סמוטריץ' והבית היהודי, על יד כך שהוא דחף לאישרור הסכם המיזוג בין האיחוד הלאומי לבית היהודי שנחתם לפני בחירות 2020. המטרה של המהלך היא לגרום לאיחוד מהיר בין שתי המפלגות הסרוגות שיבואו יחד למו"מ מול בנט כגוש אחד של מפלגה רחבה.

על פי אותו גורם, המטרה הרחוקה של נתניהו היא חיזוק סמוטריץ' והרשימה שלו בתוך מפלגת ימינה, שיזכו לכמה שיותר מקומות באיחוד עם בנט. במקרה בו בנט ירצה להקים ממשלה עם סער ולפיד, סמוטריץ' ומפלגת הציונות הדתית תוכל להתפלג ולחבור בחזרה לגוש בראשות נתניהו. באיחוד הלאומי טוענים כי הם לא מקיימים שיח בנושא עם רה"מ בנימין נתניהו.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
בלי סמוטריץ היהיר...
דורון | 05-01-2021 21:20
בלי סמוטריץ היהיר בנט מרויח עוד 2 מנדטים אז על מה יש לדבר? והסמוטריץ היהיר עוד בא בדרישות חצוף מחוצף . שבנט יבעט אותו עוד הערב ויתן לו בפעם הראשונה בחייו לרוץ לבד וכל עם ישראל יראה שהוא לא עובר לבד את אחוז החסימה
בלי סמוטריץ הוא מרווח שניים ומפסיד 4
ציון | 05-01-2021 21:39
ללא סמוטריץ הוא אכן מקבל 2 מנדטים מהשמאל שנמצאים אצל יאיר לפיד. אך הוא מפסיד לא רק את אנשי סמוטריץ. במצב כזה הבית היהודי והאיחוד הלאומי מתאחדים והוא מפסיד את כל הציונות הדתית. זה דבר שלא ראו ולא נבדק בסקר שאתה מדבר עליו...
2
בצלאל סמוטריץ רימה...
ישראל בן שחר | 05-01-2021 21:25
בצלאל סמוטריץ רימה שנים את רשויות הצבא ! היה רשום כתלמיד ישיבה קיבל על שמו מלגת אברכים ממשרד הדתות ובשנים אלו עסק בכל מה שהזדמן לידיו ואף הגדיל לעשות והלך ללמוד תואר ראשון במשפטים בקריה האקדמית אונו בעודו מצהיר שתורתו אומנותו בזמן דחיית גיוס ! ורק בגיל 28 לאחר שסיים את התואר התגייס לשרות צבאי לתקופה הקצרה ביותר! אלו עובדות גם הוא לא מסוגל להכחיש אותם! זה לא ציונות דתית! זו רמאות דתית! אתר סרוגים תבדקו את העובדות האלו ותפרסמו אותם לציבור! הוא לא ראוי לשמש חבר כנסת ובטח שלא מטעם הציונות הדתית! אין מה להתווכח אלו עובדות שגם הוא עם כל הפה הגדול והמטונף שלו מעולם לא הכחיש!
די מספיק
מאיר | 06-01-2021 1:17
תרדו מהאובססיה
3
כחבר הבית היהודי אצביע כך:
חיים | 05-01-2021 21:37
לא אצביע למר אורבך כראש המפלגה - הוא לא הדמות הראויה לשאת בתפקיד צריך דמות ייצוגית יותר ולא מנכל... לא אצביע לימינה ללא סמוטריץ. נקודה. לא אצביע לבית היהודי אם ירוצו לבד. בקיצור אם יאכזבו המפלגות הדתית לצערי אבחר בסער.
4
בצלאל
א | 05-01-2021 21:43
תברח מבנט ושקד הצבועים הם בסוף יבעטו אותך החוצה
5
ציונות אולי ,דתית לא
אלי | 05-01-2021 22:17
בנט אכפת לו מעיניני דת, כשלג דאשתקד. דתי שמכבד את עצמו ,לא יצביע לבנט, שקרוב יותר לאחיו ליברמן ולפיד.
6
יותר טוב שייפרדו
ציונות דתית | 05-01-2021 23:33
באהבה בהערכה גדולה שכל אחד מבין את השליחות שלו להביא את ערכי אהבת העם והארץ לציבור אחר. הציונות הדתית שואפת להנהיג את המדינה וזו יכולה להיות התקדמות יפה בכיוון. סמוטריץ' אם יעבוד נכון יכול למשוך חרדים, מסורתיים, וגם דתיים לאומיים לכיוון יותר תורני. בנט יכול למשוך חילונים ואפילו שמאלנים לערכים של אהבת ישראל אהבת הארץ אהבת המסורת. וכך גם יוכל סוף סוף להיות ביטוי לקולם של עשרות אלפי מצביעי עוצמה שכמובן תרוץ עם סמוטריץ'. הרשימה התורנית: סמוטריץ' סופר בן גביר יעל שבח(אם תסכים יכולה מאד לגוון את הרשימה. גם אשה וגם יכולה למשוך יותר אנשי ציונות דתית מיינסטרים שסמוטריץ' ובן גביר קשים להם. אורית סטרוק.