אלקין לסרוגים: נתניהו בלם כל ניסיון לרפורמה משפטית - סרוגים

אלקין לסרוגים: נתניהו בלם כל ניסיון לרפורמה משפטית

אחרי פרסום תכנית הרפורמות המשפטיות של "תקווה חדשה", זאב אלקין אומר לסרוגים: "אני וגדעון הוכחנו נאמנות לנושא הזה לאורך זמן." לדבריו, נתניהו לא יכול להוביל את השינוי: "אסור שהשיח ייתפס בהקשר של מאבק אישי"

אלקין לסרוגים: נתניהו בלם כל ניסיון לרפורמה משפטית

אחרי שהבוקר (א') מפלגת "תקווה חדשה" של סער פרסמה את עיקרי המצע המשפטי שלה שכולל רפורמות במערכת המשפט ובפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, אומר זאב אלקין בשיחה עם סרוגים: "בעבר נתניהו בלם את כל השינויים האלו".

סער אמר היום שאת "מערכת המשפט צריך לתקן ולא להרוס" – האם נתניהו והליכוד מנסים לפגוע בבתי המשפט?

"זה אומר שצריך לעשות תיקונים עמוקים במערכת הזו ואני מחזיק בדעה הזו לא מהיום. חלק מהרפורמות שגדעון מדבר עליהם, כבר ניסיתי להוביל והם נבלמו ע"י נתניהו. בתוך כך, אסור שהשיח סביב שינויים במערכת המשפט ייתפס בהקשר של מאבקים אישי. אין ספק שנתניהו שנתניהו מסיט את הדיון למקום האישי, במקום לעניין המהותי. בעבר הוא בלם אותי ואת יריב לוין מקידום הנושאים הללו"

מה הם עיקרי התכנית שגדעון סער הציג?

"שלושת הנושאים שהצגנו היום הם חשובים, והציבור מבין את זה: פיצול תפקיד היועמ"ש, שימוע פומבי למועמדים לבית המשפט העליון ומנגנון פיקוח רציני על מערכת המשפט כולל על הפרקליטות. לגבי היועמ"ש, כבר פעמים ניסו לפצל את התפקיד: גם השר יעקב נאמן ז"ל וגם איילת שקד – ופעמיים נתניהו בלם את זה."

לגבי השימוע: האם מדובר במסגרת ועדה בכנסת? כי בעבר סער התנגד לרעיון הזה

"זה לא כזה משנה איפה זה יהיה: בכנסת או בוועדה לבחירת שופטים עצמה. העיקר שהציבור יהיה חשוף. צריך שהשימוע יהיה ציבורי, כמו שקורה בארה"ב ואני חושב שזה מאוד חשוב שהשיח לא יהיה במחשכים או במסגרת דילים."

עוד באותו נושא

מה חשב סער בעבר על שימוע לשופטים?


3

"לא מתחפשים לאנשי מרכז"

האם אתם בטוחים שתוכלו לממש את התכנית? סיכוי גבוה שתאלצו להכניס שותפים שאינם במחנה הימין שינסו לבלום את הרפורמות האלו?

"גם אני וגם גדעון הוכחנו נאמנות לנושא הזה לאורך זמן. ולכן בסופו של דבר ברור שיש לנו מחויבות עמוקה ואני חושב שגם בעניין של ההרכב הקואליציוני העתידי נוכל ליישם את האג'נדה הזאת. זה נכון שבעבר היה בקואליציות של הליכוד גורמים שמנעו כמו כחלון או לבני אבל לצערי לפעמים הבלם היה נתניהו. הוא לא רצה לגעת בהם והיה לנתניהו שיח טוב עם נשיאת העליון, דורית בייניש".

אתם לא מפחדים שהדגשת הנושא המשפטי "יברח" קולות של מצביעי מחנה המרכז?

"אנחנו לא מתחפשים למה שאנחנו לא. אנחנו הולכים עם האידיאולוגיה שלנו גם בנושא המדיני, עם התנגדות למדינה פלסטינית, גם בנושא המשפטי. אנחנו ימין וימין-מרכז. רק שזה גם ממלכתי שאינו משעבד את הרפורמות לבן אדם אחד".

גדעון סער

"גדעון סער לא 'מתחפש' פתאום לאיש מרכז. עוד בהיותו חבר כנסת, הוא הצליח להוביל כמה מהלכים כמו הרוב המיוחס למינוי שופטים לביהמ"ש העליון (עד אז היה מספיק רוב רגיל ואחרי השינוי, יש צורך ברוב של 7/9 חברי הוועדה). כעת זה חייב קונצנזוס רחב בין חברי הוועדה וזה היה שינוי משמעותי".

מה לגבי ח"כ יפעת שאשא-ביטון, שבעברה הייתה במפלגת כולנו, שהיו הסיעה שמנעה כל שינוי שהממשלה הציעה?

"מה שגדעון פרסם – זה המצע של כל חברי המפלגה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
4 מפלגות כבר עברת- ומה עשית כל השנים?
אופורטיוניסט | 03-01-2021 17:22
על מי אתה עובד? מה עשית חוץ מלעבור 4 מפלגות?
אלקין=בולשבקין. חתרן רוסי סיבירי
אלקין+בולשביק=ליברמן | 04-01-2021 9:04
בליכוד השתדלו לא לגלות לאלקין שום סוד. מפחד שאולי זה יעבור מיד לפוטין
2
אלקין מקשקש
דנה | 03-01-2021 17:43
1. עצם הבחירה בנתניהו במצב הקיים היא חתיכת רפורמה ביחסי הכוחות בין הרשויות בישראל. 2. הליכוד עובר תהליך בעניין, בסוף הם היחידים שיכולים להוביל מהלך נגד החונטה. 3. בסוף מצביעים בעד קואליציות: עם מי תקימו ממשלה?
3
רק ביבי
רק נתניהו | 04-01-2021 8:59
אני קורא לכל מי שמבין, ורואה איך ביבי הביא לנו שלום עם 5 מדינות ערביות, שלום מלא, לא בכאילו, ורואים איך ביבי מוביל את המדינה לחיסון נגד קורונה, הטוב ביותר בעולם, המהיר ביותר בעולם, תקראו איך מדינות בעולם משתאים איך בזמן כה קצר חסנו את המדינה, תקראו, איך ביבי המדינאי המקובל ביותר בעולם, אצל שועי עולם, נשיאי ארהב, אצל פוטין, ועוד הרבה מנהיגים בעולם. תבינו שרק ביבי יכול לעצור את האירנים, בזה שצהל תוקף אתרים בכל העולם ולא נותן להם להתפתח לידי סיכון ישראל, זה פטנט של ביבי בלבד, זה לא היה עד היום ... צריך להבין שרק ביבי הוא המנהיג היחידי, שיכול להביא לנו השגים מרשימים, כמו שהביא עד עכשיו. ביבי מותקף בגלל היכולות שלו, וברור שהתיקים שלו תפורים, מבוססים על אינדיקציות בלבד, בלי עובדות ובלי הוכחות, זה מדהים עד לאיזה רמה ירדו, ואסור להאמין בהם. ואני מתפלל שכל המקטרגים והמזיקים יפלו עכשיו, ושקלונם יתגלה עכשיו. ביום הבחירות כולם לצאת ולהצביע לביבי. זוהי שעת חירום.
4
בלוף אחד גדול
אוליגרך רוסי | 04-01-2021 12:29
שקרן זה מה שהיית ונשארת
5
אתה תשב בשקט...
שושי | 05-01-2021 8:44
אתה תשב בשקט אלקין בוגד רוסי קרימילן מסריח ומלוכלך מתוסכל ממורמר בעיותנפש קשות אתה אפס גמור תתביש יורק מהבאר ששותים