המדינה הכירה ב'נישואי קפריסין' שנעשו בזום - סרוגים

המדינה הכירה ב'נישואי קפריסין' שנעשו בזום

מדינת יוטה אישרה לזוגות להתחתן באמצעות הרשת, ולקבל לאחר טקס בזום תעודת נישואין. כעת גם רשות האוכלוסין בישראל הכירה בתעודה ורשמה כנשואים, שלושה זוגות מהם זוג חד מיני

author-image
המדינה הכירה ב'נישואי קפריסין' שנעשו בזום
  (צילום: פלאש90)

רשות האוכלוסין הכירה בנישואים אזרחיים של זוגות שנישאו בחו"ל, אך לא יצאו מהארץ וערכו את הטקס באמצעות האינטרנט. מדובר בפתח עבור פסולי חיתון וזוגות חד מיניים שעד עכשיו נאלצו להירשם בחו"ל, במה שכונה "נישואי קפריסין".

כתב כאן חדשות איתי שיקמן פרסם הבוקר (ד') כי שלושה זוגות ישראלים, ביניהם זוגות חד-מיניים, נישאו באופן מקוון באתר ייעודי במדינת יוטה בארה"ב. הזוגות הציגו תעודת "אפוסטיל" חתומה של מדינת יוטה שמכירה בנישואיהם. "אפוסטיל" הוא אישור הניתן על ידי רשות מוסמכת של מדינה שמאשר כי התעודה המוצגת היא רשמית, מקורית, והונפקה על ידי הרשות המוסמכת לכך.

עוד באותו נושא

מה חושבים הרבנים הסרוגים על נישואים אזרחיים? צפו


25

עד כה נאלצו הזוגות שאינם יכולים להתחתן ברבנות כגון יהודי וגויה, גוי ויהודיה, כהן וגרושה, ממזרים וחד מיניים, לצאת מגבולות המדינה ולהירשם לנישואין באחת הצורות של משרדי הפנים במדינות השונות. היעד הקרוב ביותר היה קפריסין, ומכאן הגיע השם. אל הנרשמים בחו"ל הצטרפו גם זוגות כשרים שלא רצו להתחתן דרך הרבנות הראשית לישראל ובחרו באופציה של נישואים פרטיים.

משבר הקורונה שהפך את כל הטקסים לאונליין, הביא את מדינת יוטה לאשר נישואין באמצעות הזום, בטקס מקוון, שבסיומו מתקבל אישור הנישואים האזרחי. כעת גם הרשויות בישראל מכירות ברישום הזה.

עוד באותו נושא

סתם הפחידו: אחוז אפסי של נישואי קפריסין


3

ברשות האוכלוסין וההגירה אישרו את הפרטים ומסרו בתגובה: "רישום נישואים נעשה על פי חוק המרשם וביסודו הצגת תעודת נישואין ציבורית, מקורית ומאומתת המעידה כי הנישואין בוצעו על פי הכללים באותה מדינה. לאחרונה הוצגו תעודות נישואין שבוצעו במדינת יוטה בארה״ב. הנושא נבדק מול הגורמים המוסמכים ולאחר שניתן אישור כי אכן מדובר בהליך המוכר על ידי מדינת יוטה, הנישואים אושרו לרישום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הזוי!!
בחור ישיבה | 30-12-2020 10:51
חוצפה! שלטון הפקידים. חיבים לעשות משהוא.
חוצפה לך. יפה שעה אחת קודם
משה | 31-12-2020 10:03
הקץ למונופול של הרבנות. למה אם אני מתחתן בחתונה אורתודוקסית שלא דרך הרבנות לא מכירים בנישואין שלי (כפי שהיה כבר אלפיים שנה)? למה אם אני כהן אבל בחירת ליבי היא במקרה גרושה - אסור לי לעשות את זה? לשבור את המונופול של הרבנות שרק מרחיקה יהודים
2
כל הכבוד - נישואין מעכשיו רק דרך הזום.
מוטי | 30-12-2020 13:04
סוף סוף אפשר להיפטר מהקרטל הגדול במדינה - הרבנות. המדינה מכירה בנישואים דיגיטליים, מעולה. מעכשיו מתחתנים רק כך ולא דרך הקרטל.