הרב אבינר: איך להתייחס למותו של אהוביה סנדק? - סרוגים

הרב אבינר: איך להתייחס למותו של אהוביה סנדק?

במקביל לדרישה לחקור את אירוע מותו של הנער אהוביה סנדק, עד תום, הרב שלמה אבינר מדגיש כי השוטרים עושים עבודת קודש ויש להודות להם

author-image

(צילום תמונה ראשית: באדיבות המשפחה)

הרב שלמה אבינר מתייחס למותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, שנהרג במהלך מרדף משטרתי אחרי רכב בו נסע.

במקביל לדרישה לחקור את האירוע הטראגי עד תום כי דם יהודי לא הפקר. הרב אבינר מדגיש כי השוטרים עושים עבודת קודש ויש להודות להם.

עוד באותו נושא

מח"ש חקרה 4 שוטרים בגין מותו של אהוביה סנדק


4

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
40 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
מי שמרחם על...
בהחלט | 25-12-2020 10:13
מי שמרחם על אכזרים וכו. בפורעי החוק שמשליכים אבנים יש להכות ללא רחם. להכניס לכלא לשנים ארוכות על נסיון לרצח, בדיוק כפי שתבעו בנט סמוטריץ ושקד כלפי משלכי אבנים ערבים.
חשוב מאד
עצובה | 30-12-2020 11:49
בערוץ 20 הבהירו שניגוח רכב בשעת מרדף נאסר כבר בעקבות מקרה ב-2017 הקשור בערבי אך ימר שי עדיין לא הפנים את זה, בלשון המעטה..
גם...
ציפי .ה | 28-12-2020 4:11
גם אני גרה בשומרון ואני כול יום רואה מעצרים של ערבים ,בגלל כול מיני סיבות ,כולל ידוי אבנים ,אולי אתה רואה רק מה שטוב לך לראות
יכול להיות...
דוד | 26-12-2020 20:21
יכול להיות , אני מכיר את שוטרי ימ״ר ש״י ומוכן להעיד שהם סדיסטים ברמות
ממש נסעו...
סיפור לשבת | 25-12-2020 18:01
ממש נסעו לתומם בכביש ואז הגיחה ניידת עם פושעים מטורפים והחלה לרדוף אחריהם ולנגוח בהם בלי שום סיבה!
, גם...
שוטר רשאי להפעיל כוח כלפי אזרח, הכל בהתאם לנסיבות | 25-12-2020 14:55
, גם בדמוקרטיה אזרח חייב לציית לשוטר. לשוטר מותר להפעיל כוח כלפי אזרח לצורך מעצר, מניעת עבירה, השלטת סדר ועוד כהנה וכהנה סיבות. לאזרח אסור להפעיל כוח כלפי שוטר. אזרח מחוייב בציות להוראת שוטר, וכשאינו מציית - רשאי השוטר להפעיל כוח : מכה באלה, הפעלת טייזר, כבילה, ירי - וניגוח רכב. זה הסדר הנכון. זו החובה של האזרח וזו הסמכות של השוטר. כשאזרח לא מציית לחוק ולשוטר - נוצר מצב של סכנה להפעלת כוח על ידי השוטר. ברור שכוח זה חייב להיות מידתי ותואם את הנסיבות. זה מה שנבדק כרגע.
ואם הוא היה נוגח במשטרה , ושוטר היה נהרג ...
גדעון | 25-12-2020 13:24
בדמוקרטיה כולם שוים. אז נחשוב שהתפקידים היו הפוכים. אהוביה היה רודף במכוניתו אחרי מכונית משטרה ונוגח בה מאחור, הופך אותה כמה מהם היו נפצעים אחד נהרג. כולם היו קובעים חד משמעית שהוא רוצח ! שכל הציונות הדתית רוצחת ! כל בתי המקום שבו הוא גר היו נהרסים מיידית!
הלוואי וזה...
נעם | 25-12-2020 13:14
הלוואי וזה מה שהיו עושים לערבים שזורקים אבנים זה קורה מידי יום ביומו בשומרון המשטרה לא עושה כמעט כלום כשבאים אליהם בתלונות כשערבים זורקים אבנים. אבל כשיהודים זורקים אבנים נכנסים בהם בכל הכח. אני גר בשומרון ואני יודע מה אני אומרת
גם אני איש...
נעם | 25-12-2020 12:53
גם אני איש חוק. למה אתה אומר שאפחד לא התכוון להרוג את הנער? איך אתה יודע? נחרץ דין כבר שאתה אומר דבר שכזה??
, איש...
איש חוק | 25-12-2020 12:27
, איש לא התכוון להרוג. כשהחקירה תסתיים נדע יותר. אסור לחרוץ דין בטרם הסתיימה החקירה.
להכניס לכלא...
נעם | 25-12-2020 10:37
להכניס לכלא אבל לא להרוג אותם
2
ה"רב אבינר"
חחח | 25-12-2020 14:16
ממש עבודת קודש פחחח
אתם אנשים...
ציפי .ה | 28-12-2020 4:05
אתם אנשים שבאים מהרי החושך מה קשור רבי יוחנן בן זכאי למתרחש עכשיו אלה נערי הגבעות ולא תלמידי תורה אלה נערים שלא רואים אף אחד ממטר רק איך להרוג ערבים ולתסיס.
, בלי...
ביטחוניסט | 26-12-2020 18:07
, בלי כוחות הביטחון שאתה מזלזל בהם - ליהודים באיוש לא הייתה תקומה. במקום לתקוף את השבכ, המשטרה והצבא - תגידו להם תודה !
בריונים
בן העם | 25-12-2020 14:52
קנאות מטופשת שדורסת תלמיד חכם עם קבלות. כך נראו הסיקריקים(בריונים) במלחמתם נגד רבי יוחנן בן זכאי בעת המצור על ירושלים. מי שלא תהיה, אתה חלק מסיבות חורבנו של עם ישראל!!!
3
רצחתי אבל אני עושה את עבודתי נאמנה פרגנו לי
דני | 25-12-2020 14:48
אולי לדעתו מותר לעובדי ציבור לרצוח? אולי הוא לא קרא שאפילו בריב בין אנשים נכתב וכי יריבון אנשים והכה איש את רעהו ..... אם יקום והתהלך בחוץ על משענתו וניקה המכה אבל אם לא מות יומת רוצח הוא אז אני ממש לא מבין אותו חייבים לפרגן לעובדי ציבור גם אם עשו כל תועבה ?! זה בדיוק הסיבה שהרצח הזה קרה!!! בגלל הגיבוי הבלתי מסויג של אנשים כמותו!!
שום מילת גינוי...
חוני המעגל פינות | 31-12-2020 10:50
שום מילת גינוי על יידוי אבנים, בריחה ממחסום, נהיגה עבריינית. כל זה באזור מוכה טרור ערבי ויהודי, כאשר אין זיהוי ברור של הנמלטים. לכל בר דעת ברור כשמש מי גרם למותו המיותר של הבחור. נוער הגבעות נושכים את היד המגוננת על מפעל ההתנחלות האדירה ביוש. מי שגרם בעליל למותו המיותר של הנער הוא הנהג העבריין שברח ממחסום משטרה וברח בטירוף ממרדף משטרתי נגד מחבלים מיידי אבנים. מה בדיוק קרה בטעות? יידוי האבנים? הבריחה ממחסום משטרתי? הנהיגה העבריינית חסרת האחריות במרדף המשטרתי?
, האירוע...
פלמוני | 27-12-2020 7:39
, האירוע עדיין טרי. מחש עדיין חוקרת. איך כבר אתה יודע שיש טשטוש ראיות מכוון וכל המערכת מגבה את הפושעים ? אני מבין שלטעמך היה צריך לקבוע עוד לפני קיום החקירה שהשוטרים התכוונו להרוג את הנער...כמה חבל שכך אתה חושב.
המציאות היא...
פלוני | 27-12-2020 1:25
המציאות היא שיש שינאה למתנחלים ולדתיים בכלל ולכן זה לא נקרא בשוגג אלא קרוב לרצח במזיד.. ולא דומה למקרים שנהרגו חולי נפש בטעות כי אחר כך היתה חקירה ונעשה דין ואילו כאן יש טישטוש ראיות מכוון וכל המערכת מגבה את הפושעים.. נראה שיש כאן מגמה בניגוד למקרים האחרים שהיו!
, ממש...
אתה חי בסרט, המציאות שונה | 26-12-2020 20:41
, ממש לא נכון. זו טכניקה ידועה שמבוצעת על ידי כל משטרות העולם. תבדוק ותמצא שרק השבוע משטרת ישראל חויבה בפיצוי לרוכב אופנוע שכך פעלו כלפיו - והתברר שהייתה טעות בזיהוי והוא נפגע קשה, על לא עוול בכפו. יש הרגילים לחשוב שכל טכניקה אלימה של המשטרה מופנית רק כלפי מתנחלים, ולא היא. היו בעבר אפילו מקרים בהם נורו למוות אזרחים שסיכנו שוטרים והוברר שהיו חולי נפש. לא כל דבר הוא עניין פוליטי.
רק בסרטים...
דוד | 26-12-2020 20:18
רק בסרטים רואים נגיחת רכבים במרדף אלא אם כן הנמלטים יורים על השוטרים. נוגחים ברכב נמלט על מנת להרוג את הנוסעים
, מספיק...
דנידין, עדיף שתרגיע. יש דני ויש דין. | 26-12-2020 18:05
, מספיק עם ההשמצות. יש חקירה שטרם הסתיימה. יש אירוע בו שוטרים מקיימים מירדף אחר רכב נמלט ובו לכאורה עבריינים. העבריינים מנסים לחמוק בכל דרך ומסרבים לעצור. בנסיון לעצור את הרכב - נוגחים בו מאחור. האם זה רצח ? במקום להתלהם, עדיף לחכות לסיום החקירה.
4
מדובר בארגון פשע
אוריאל לוי | 25-12-2020 15:13
רוב השוטרים עובדים בסדר, אבל המיעוט שתוקף אזרחים ומיד מגיש תביעה על תקיפת שוטר וכו', הם מקבלים גיבוי מלמעלה, ולכן זה ארגון פשע. אבל הרב אבינר צדיק מידי מכדי להיות מסוגל לראות את זה.
5
נורא פשוט ......
מאד פשוט ... | 25-12-2020 20:56
נורא פשוט ... אם זה קרה ... סימן שזה מה שהם רצה ... מה לא ?
אולי
לא נכון | 26-12-2020 21:34
אולי אם זה קרה זה קרה בטעות...?
6
הכותרת והתגובות אינן...
חיה | 26-12-2020 20:50
הכותרת והתגובות אינן משקפות את דבריו. הדגש שלו שחובה לחקור את המוות שמא היה כאן עוול חמור, עם זה שעל עבודת הקודש בדרכ מודים לשוטרים
7
צריך לחקור ולהעמיד לדין את השוטרים אם סרחו
דורית | 26-12-2020 22:36
אם השוטרים פעלו שלא כדין וגרמו למותו הם ודאי צריכים להשפט ולהענש בכל החומרה. אבל צריך גם לראות את התמונה הכללית ולדבר על כך שאם הנערים אכן זרקו אבנים על מרוניות ערביות - הם ניסו לרצוח חפים מפשע!!!!! אין מילים אחרות לתאר זאת. בטח מי שצועקים זאת יומם וליל שערבי שזורק אבנים זה נסיון לרצח. אז בלי קשר לבירור לגבי השוטרים שכאמור צריכים להחקר, צריך גם לדבר על הפשיעה המסוכנת של הנערים, ולחקור אם אכן זה מה שעשו - ולמצות גם איתם את הדין.
ולפי החוק
יש חוק | 27-12-2020 3:04
יש כללי פתיחה באש. אסור לירות (או להפוך רכב) למי שחשוד שזרק אבנים, או אפילו למי שזרק אבנים, כי כרגע הוא לא מסכן חיים. את השוטר שניגח את הרכב צריך לחקור, ולא פחות מכך את כל שאר החברים שלו שמנסים בכל כוחם לטייח את החקירה, להעלים ראיות, והחמור מכל - העדיפו להעלים ראיות במחיר חיי אדם, השאירו את אהוביה לדמם למוות במשך קרוב לשעה, ולא איפרו לו טיפול רפואי!!
8
להמ לא מדברים על כך שהנערים ניסו לרצוח ערבים?
אביבית | 26-12-2020 22:38
זהבטח לא מצדיק הרג של נער, אבל למה לאל מדברים על מה שהם חשודים שעשו - ניסו לרצוח ערבים חפים מפשע!!! עע אדל ביטון ועוד הרבה יהודים שנרצחו עי טרור האבנים. אסור לעבור על זה בשתיקה מבחינה ציבורית, וחובה להוקיע את המעשים הנפשעים הללו. בלי קשר לטיפול במשטרה - לחקור את האמת על נסיבות המוות, ולהעמיד לדין ואף לזרוק לכלא שורטים שסרחו אם אכן היו כאלו.
אביבית המטומטמת הקטנה, אולי זה כי זה לא היה
אהא | 27-12-2020 0:46
מעולם? והשוטרים האלה סתם החליטו לרצוח אותם?
למצות את הדין...
מחלקת התנועה | 26-12-2020 23:44
למצות את הדין עם הנהג של רכב הפורעים שהרג את הנוסע הצעיר.
9
מזרוחניקים
יהודי עם קושיות | 27-12-2020 1:47
די להתממות רבנים שמדברים כמו שאתה מדבר שותפים לרצח הנער בא נראה את הנתונים של כמה מחוז שי חוקרים פשעים ערבים כמה התאגדויות יש של יהודים על מנת למצוא גניבות במקומות שהמשטרה לא מתעסקת די לעצימת עיניים שלך וחבר מרעיך העיקר לתת סטירה ליהודי שדוחף שוטר בפינוי בכפר דרום
10
לא מחפשת אשמים,...
אנחנו עם אחד | 27-12-2020 6:47
לא מחפשת אשמים, מחפשת צדק, ושזה לעולם לא יקרה שוב, לא בכוונה ולא בטעות. ובבקשה, אחרי דבר כזה, אל תחפשו עוד להוסיף קרע בעם ושנאת חינם, זה בטוח לא יעזור.
11
אילו זה היה הפוך, אילו
יצחק נתיב | 27-12-2020 13:42
אילו זה היה הפוך, אילו אז אילו היה קורה הפוך ורכב של נערי גבעות היה נוגח ומהפך חו בנהיגה פראית רכב של חמישה בלשים מימר שי והרכב של נערי הגבעות היה מונע מרכבי הצלה להושיט עזרה לבלשי ימר הלכודים ואילו זה היה הפוך ובמקום אהוביה סנדק היה נמצא חו לאחר שעה ללא טיפול שוטר ללא רוח חיים אילו זה היה הפוך ותהום כל הארץ בזעקת גינוי אדירה ומוצדקת על שפך דם יהודי שוטר השאיר אשה וילד ונרצח אזי כמקהלת נביאים בסגנון אחד היו רבני קהילות, ראשי ישיבות ועסקנים מכים על חטא וקוראים לחשבון נפש ציבורי וסוגרים דף תלמודם ומקהילים קהילות על שפך דם ושנאת חינם ומתוך שנחרבנו ומוקיעים כל נער באשר הוא שם ציציות גוזמבות וכיפה גדולה. וגדודי נחילים של ירוקים וכחולים פושטים על הרים וגבעות והורסים ובוזזים מכל הבא ליד והנשיא בנאום נרגש ונמלץ על בני עמי שבחרו בטרור וקריאות למחיקת קן הצרעות ומסירים לחלוטין כל אחריות ומגרשים ולמי אתם מאמינים ומגבים עינויים בשבכ ומעצרים מתוקשרים והרס ישובים ואנו? אנו עיננו מייחלות לתקשורת ועיתון לסליחה ומחילה וחנינה מעל כל במה ותחת כל עץ רענן כעבדא קמיה מריה. אילו היה כל זה הפוך. אבל זה לא הפוך זה רק נער גבעות אהוב ה' כיפה יורדת על מצחו פאות לו כגוזמבות עוטרות לחייו זה נער שאפשר לרודפו בנפשו של רודף ולנגוח רכבו להעיפו עלי סלע ולהשאירו מדמם לאיטו ומשקה בדמו את רגבי האדמה אותה אהב ואין קול ענות גבורה רק קול ענות חלושה ומקצה הקהל יוצאים צדיקים אנשי אמת נערים ובעלי בתים שרוח אחרת נוסס בם ולא חתים מלהפגין למחות ולכאוב את שפך דם הצדיקים וקהילות וישיבות ומרביצי תורה ותינוקות של בית רבן ממשיכים בשינונם ולימודם כמימים ימימה ואין נשמע קול טריקת שערי הגמרות רק קול אנחה משתפת צער מאחורי גיוום. שהרי דינא דמלכותא וחמסנותא דמלכותא דינא ואפילו ריש גורגרתא מן שמיא מוקמי ליה והנה אלו הנערים עולים ומעפילים בחומות הגאולה הזרוחה ואינם זוכים לראות עין בעין בתקומתם של ישראל במדינה, מדים ומשטרה ואין להם אהבת ישראל לכן מצווה לשנואתם ואין לשמוע את קול הנער באשר הוא שם ובלא משים ובלא דעת מבדילים בין דם לדם ויש דם שהוא סומק טפי ולא שתו על לב שמפני חיבת נפשו של ישראל אין דוחים נפש מפני נפש ומי אמר שנפשו של זה חביבה לפני המקום יותר משל זה ואמר לי ליבי הס מה לך חשבונות של מעלה וברית כרותה לשפתיים ואיך אתה יכול להשוות אך רק זאת אדע בדעה ברורה; הוי האומרים לרע טוב ולטוב רע שמים חושך לאור ואור לחושך שמים מר למתוק ומתוק למר הוי חכמים בעיניהם ונגד פניהם נבונים הוי גבורים לשתות יין ואנשי חיל למסך שכר מצדיקי רשע עקב שחד וצדקת צדיקים יסירו ממנו
אתה טועה....
ישראל | 30-12-2020 9:25
אתה טועה. אין דבר כזה שישנו אירוע שכלל תוצאה של מוות ואין אפילו חקירה של המעורבים. גם המשטרה מודה! שהבילוש שהיו מעורבים לא נחקרו. כמו כן, אין דבר כזה שגוף שחשוד בפשיעה יחקור את עצמו. כרגע ימ''ר ש''י חוקר את עצמו, בניגוד לחוק! אתה רוצה להיתמם? בבקשה, אתה רוצה לעצום עיניים? זכותך אך כשיד המשטרע תופנה כלפיך בפעם הבאה תזכור טוב טוב איזה גוף מסואב ועברייני מלא בערסים שיכורי כח שהשחית אותם ותבין. כמובן שח''כ הוא מעל שוטר, הוא נבחר ציבור. ואם אתה לא רואה ומבין את החומרה במקרה ההרחקה של סמוטריץ' אתה לא מבין מה זה שלטון צבאי והפיכה. המשטרה מעל נבחרי הציבור- מעל הציבור. ברור שבוחן תנועה מטעם התביעה זכאי לגשת לממצאים, איפה אנחנו ברוסיה? ב''ה שאינך בהנהגה, אדם מסוכן.
, אין...
אדוני הארץ - ועברייניה | 28-12-2020 18:46
, אין חקירה שבה גורמים פרטיים, חוץ משטרתיים, נכנסים לזירת עבירה ומבצעים פעולות בשטח. רק המשטרה ומחש הן גופי החקירה שמטפלים בחקירות כאלה. לא חברי כנסת ולא בוחני תנועה פרטיים יבצעו חקירה בזירת העבירה, בטרם הגופים הרשמיים סיימו את חקירתם. זה החוק וכך זה פועל בכל חקירה. בכל מקרה - האחראים האמיתיים למות הנער הם הרבנים והמחנכים, שלא השכילו להכניס את הצעירים האלה למסגרות מתאימות, ונתנו להם לגדול פרא, על אידיאולוגיות מעוותות.
דווקא דבריו...
ישראל | 28-12-2020 9:02
דווקא דבריו של נתיב היו ברורים ובהירים לי. איזו חקירה אתה בדיוק מחכה לסופה? חקירה משובשת שהמשטרה חוקרת את עצמה? שלא נתנה לסמוטריץ' ח''כ להיכנס? שלא נתנה לבוחן תנועה אובייקטיבי להיכנס? תעשה טובה ותישאר עם תמימותך המסוכנת בשקט. המשטרה ירתה לעצמה ברגל כשמנעה כניסה וחוקרת בעצמה. לציבור נמאס, אין אמון כלל!
, במקום...
תנו לחקירה להסתיים ! | 27-12-2020 14:14
, במקום לעייף אותנו במסה מקושקשת, ללא פסיקים ונקודות, תכתוב בפשטות : אני שונא ערבים. שונא את מדינת ישראל. שונא את השוטרים והחיילים. הכל יהיה ברור ומובן. ולעצם העניין : הצעירים היהודים נחשדו ביידוי אבנים ( שכמוהו כנסיון רצח, כך אנו אומרים תמיד ), ברחו ממחסום משטרתי, דהרו בכבישים בטירוף כדי לחמוק מהשוטרים. כל מעשה שלהם סיכן רבים, ערבים ויהודים. השוטרים ניסו לעצור אותם. התוצאה טראגית. צריך לבדוק את כל המהלכים וכך ייעשה. זה כל הסיפור.
12
רוצחים במדים ...
שלמה גנוט | 28-12-2020 8:46
רוצחים במדים
13
שכוייח
הלל | 02-01-2021 19:15
שכוייח גדול הרב.