אורי אליצור: לנתניהו יש עמדות זהות ללבני וביילין - סרוגים

אורי אליצור: לנתניהו יש עמדות זהות ללבני וביילין

אורי אליצור שהיה בלשכת ראש הממשלה של נתניהו ב96' אומר ברדיו גלי ישראל כי "אין כבר הבדל מהותי בין עמדת נתניהו לעמדת לבני לעמדת יוסי ביילין." האזינו לראיון.

אורי אליצור: לנתניהו יש עמדות זהות ללבני וביילין
  נתניהו ולבני. מצא את ההבדלים (פלאש90)

האזינו לראיון עם אורית סטרוק ואורי אליצור (באדיבות רדיו גלי ישראל)

ח"כ אורית סטרוק מהבית היהודי התראיינו הבוקר לתכנית "לא סותם את הפה" עם אראל סג"ל ואבישי עברי ברדיו גלי ישראל. הראיון עסק בהחלטת הממשלה מאתמול לשחרר 104 רוצחים ואיומי הבית היהודי שלא לתמוך בתקציב.

סגל: ההחלטה כואבת עוסקים פרצופים מאוד חמוץ, אבל אתם היום תתייצבו כולכם כמו טאטעל'ך ותצביעו בעד התקציב?

סטרוק: ממש לא בטוח. אנחנו עוד מעט מתכנסים לישיבת סיעה על זה.

כלומר? יכול להיות שאתם תפילו את התקציב?

לא יודעת. אנחנו מתכנסים להערכת מצב. זה סקופ שלכם, זה פורסם לפני חמש דקות.

על זה צריך לשבור את הכלים?

לא יודעת לענות על זה עדיין. העניין של שחרור מחבלים הוא מאוד כואב לי. הוא נראה לי מאוד לא מוסרי ולא נכון מבחינה מדינית. אבל זה לא ה-דבר שמפריע לי. מה שמפריע לי הוא שהיו קווים אדומים והם נחצו והתקפלנו מהם. וכשחוצים קווים אדומים כדי להכנס לחדר המשא ומתן, מתחילים בהתקפלות, אין לדעת מה יהיה בהמשך המשא ומתן.

סטרוק הזכירה בהמשך את התקפלותו של נתניהו בכהונתו הראשונה איך דיבר לפני הסכמי וואי כי אסור לוותר על יותר מ-9% משטחי יו"ש שבהמשך הלכו ותפחו והשמינו עד למספרים מבהילים שקיבלו הגדרות כמו 'שמורת טבע' כדי להצדיק את ההתקפלות. "אני לא הייתי רוצה למצוא את עצמי במקום הזה שוב."

לא יצא שום דבר מהמשא ומתן הזה

אורי אליצור, סגן עורך מקור ראשון, שהיה בעבר ראש לשכת נתניהו בקדנציה הראשונה, שהשתתף גם הוא בשיחה אמר כי גם הוא לא היה רוצה להיות בצד המכריע. כיועץ הוא היה ממליץ להשאר בממשלה "נתניהו היה צריך להגיד את האמת כי לא יצא שום דבר מהמשא ומתן הזה ובעיקר את הלחץ והאיום האמריקאי, לפיהם היא תסיר את הוטו האמריקאי מהכרזת המדינה הפלסטינית, שתביא את ישראל למצב לא נעים"

"זה מזעזע פעמיים", אומרת סטרוק, "כי הדבר היחידי שישראל קיבלה בהסכמי אוסלו הוא את ההסכמה הפלסטינית שמתקדמים רק בדרך של משא ומתן ולא בדרך חד צדדית והזכות לקבל את הוטו האמריקאי קיבלה ישראל מזמן, וההתנערות של האמריקאים מההתחייבות הזו חמורה ביותר".

"להגיד כי נכנסים למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים זה לוקש שאף אחד לא קונה" הוסיף אליצור. "נתניהו לא מספיק חזק והוא נבהל ומקבל את ההוראות"

על הטענה לפיה שחרור המחבלים הגיע לאחר שישראל סרבה להקפיא את ההתנחלויות ענתה סטרוק: "זו הדרך של השמאל להציג את זה, כאילו קיבלנו בנייה בתמורה לשחרור מחבלים. הנכון הוא שהיה מחסום עם שלושה מרכיבים ונתניהו ויתר על מרכיב אחד, טעות חמורה ביותר, ואנחנו נותנים לזה יד, וממשיכים להחזיק את שני העקרונות האחרים – אין הקפאה ואין מו"מ על קווי 67', זה לא נכון שאחד ניתן בתמורה לשני".

אורי אליצור נשאל האם נתניהו עשה את המעבר שעשו בזמן אולמרט ושרון שעברו לצד השמאלי?

"אני חושב שכן במובן מסוים. נתניהו עדיין עומד בצד שאומר שמדינת ישראל זקוקה עבור האינטרסים שלה להקים מדינה פלסטינית ואין לה שום תכנית אלטרנטיבית, אלא רק זאת. נתניהו כבר נמצא שם לצערי. אין כבר הבדל מהותי בין עמדת נתניהו לעמדת לבני לעמדת יוסי ביילין."

"אבל יש הבדל ענק בין עמדת יוסי ביילין לעמדת אבו מאזן, והויכוח על המחיר הוא גדול והוא שמציל את מדינת ישראל. מי שמציל את מדינת ישראל ממדינה פלסטינית זה אבו מאזן."

אבל הבית היהודי בממשלה, הם לא יתנו לזה להדרדר לשם? האם אחרי התקציב נתניהו יבעט אתכם החוצה ויקח את אנשי ש"ס כמו שעשה השבוע בבחירות לרבנות?

סטרוק: "זה החשש הגדול. אני עם סימני שאלה גדולים, מתי הזמן שלנו לקום ולעשות מעשה ואיזה מעשה".

אליצור: התזה שלך יפה מאוד, לבית היהודי יש 12 מנדטים, עשרה אחוז מהכנסת וכל השאר בעד מדינה פלסטינית. זה מה יש. אני לא בעד שהבית היהודי יגיד שניה לפני שזורקים אותו החוצה שהוא שומר על הכבוד. עזבו את הכבוד. בזמן שאתם בפנים יש לכם יותר השפעה מאשר שאתם בחוץ. זה לא בידיים שלנו ולא בידיים של המתנחלים. אין רוב בציבור בעד פלסטינית, אבל יש רוב כזה בכנסת. אין מה שיעצור את נתניהו בכנסת חוץ מהבית היהודי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ראו את זה בתמיכתו ברבנים ראשים חרדים נגד כל הגיון ציוני
ביבי דואג רק לביבי | 29-07-2013 15:28