"אנחנו יודעים לזהות שזהו תחילתו של הגל השלישי" - סרוגים

"אנחנו יודעים לזהות שזהו תחילתו של הגל השלישי"

ד"ר שרון אלרעיי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, התייחסה לעלייה בתחלואה והזהירה כי "אנחנו יכולים לזהות שזה תחילת הגל השלישי - ואי אפשר להתעלם מזה"

"אנחנו יודעים לזהות שזהו תחילתו של הגל השלישי"
  צילום: משרד הבריאות

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, התייחסה היום (שלישי) בתדרוך לתקשורת לעלייה בתחלואה והחשש מפני סגר נוסף בשל התפרצות הקורונה. בדבריה הזהירה כי הנתונים מדאיגים את משרד הבריאות, מכיוון שהם דומים לנתונים שנרשמו בפתח הגל השני באוגוסט.

"התחלנו את הגל השני עם עלייה במספר הערים הכתומות והאדומות, וזה בדיוק מה שקורה שוב עכשיו. זה באמת מצב חירום, אנחנו יכולים לזהות שזה תחילת הגל השלישי – ואי אפשר להתעלם מזה" אמרה. "יש 90 ישובים בהחמרה, מקדם ההדבקה עומד על 1.17, וכל זה ללא כל הפתיחות שנעשו במסחר ולא כולל את חזרת כיתות ה'-ו'. הגל השני התחיל באותו אופן, אנחנו אמנם במספרים קטנים יותר מאוגוסט אבל מקדם ההדבקה נמצא באותו מקום".

לדבריה, "היום לראשונה מזה חודש עברנו את ה-1,200 מאומתים ביום, ורואים שגם כשלוקחים ממוצע שבועי אנחנו כבר נמצאים ב-982 איש. ביציאה מהסגר היינו בערך ב-600. עד היום מוקדי התחלואה היו במגזר הערבי – מעכשיו זה במגזר הכללי".

עוד באותו נושא

הקורונה בישראל: שיא של חודש וחצי במספר החיוביים

עוד ציינה כי אחד הצעדים שישקלו זה הגבלות על החוזרים מחו"ל. "נציג את ההמלצות לקבינט להתמודד עם העלייה בתחלואה בימים הקרובים – כשהדבר החשוב ביותר הוא לעצור את התחלואה המיובאת" אמרה. "רק 25 אחוז מאלה שחוזרים מארצות אדומות באמת שומרים על הבידוד, וזה דבר מאד משמעותי". כמו כן ציינה כי ככל הנראה יוחמרו ההגבלות על התקהלויות במהלך החגים, וכן ייתכן שיוטל עוצר לילה – כשלדבריה "יכול להיות שיש לזה ערך בחגים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
פושעי הקורונה לדין....
בושה | 01-12-2020 18:40
פושעי הקורונה לדין. ביבי ליצמן ואדלשטיין לכלא יל גרימת מוות ברשלנות.
2
תפסיקו לשקר לעם!...
רינת | 01-12-2020 19:26
תפסיקו לשקר לעם! אין שום עליה בתחלואה! המאומתים ברובם אינם חולים. מחלקות קורונה ריקות. אין כמעט חולים קשה כי לפי הגדרות חדשות גם חולה קל- בינוני נחשב קשה. אין שרשראות הדבקה - הכל בלוף. יש רק הפחדות הוודאות לתקשורת חסרות אחריות של משרד הבריאות. שחררו! לא תוכלו לשלוט בנו כך לנצח! תצטרכו לתת דין לחשבון על כל פשעי הקורונה. יש דין ויש דיין!
3
באמת נמאסו!! לחיות...
דנית | 01-12-2020 22:21
באמת נמאסו!! לחיות לצד הקורונה