לקראת ההצבעה מחר, גנץ ימסור הערב הצהרה מיוחדת - סרוגים

לקראת ההצבעה מחר, גנץ ימסור הערב הצהרה מיוחדת

לאחר ימים מתוחים סביב האפשרות כי מחר יקודם חוק פיזור הכנסת, גנץ ימסור הערב בשעה 20:00 "הצהרה מיוחדת". הערכה כי יודיע על תמיכה בחוק מחר אלא אם הליכוד יציע הצעת פשרה

author-image
לקראת ההצבעה מחר, גנץ ימסור הערב הצהרה מיוחדת
  צילום: תומר נויברג/ פלאש 90

האם היום בערב ישראל תדע לאן מועדות פניה? ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, ח"כ בני גנץ הודיע כי ימסור הערב בשעה 20:00 "הצהרה מיוחדת".

גנץ צפוי להודיע כיצד תצביע מחר סיעת כחול לבן על הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-23, שעולה מחר לקריאה טרומית במליאת הכנסת. ההערכה כי גנץ יודיע על תמיכה בחוק מחר אך ייתכן כי יציב לנתניהו "אולטימטום" על התקציב, כזה שיאפשר לכחול לבן לרדת מהעץ.

עוד באותו נושא

יהיה רוב? המספרים מאחורי החוק לפיזור הכנסת


3

היום כבר הודיעו סיעות העבודה ודרך ארץ כי יתמכו יחד עם סיעות האופוזיציה בהצעה לפיזור הכנסת, כך שאם כחול לבן יתנו את קולם למהלך, החוק יעבור, לפחות בקריאה טרומית.

יש לציין כי לא ברור עדיין כיצד יצביעו חברי 4 מפלגת רע"מ. היום אמר יו"ר המפלגה, ח"כ מנסור עבאס: "מה שמנחה את חברי הכנסת ברע״מ בפעילות הפרלמנטרית בכלל, ובהצבעות במליאה בפרט, הינה טובת הציבור הערבי. אנו פועלים לפי הציפיות של הציבור שלנו ולא לפי ציפיות השמאל או הימין, ולא לפי הנחיות לפיד, גנץ, נתניהו או בנט."

עבאס הוסיף כי "לכל מי שמעוניין לדעת מה העמדה של רע״מ לגבי ההצבעה על פיזור הכנסת מציע להתאזר בסבלנות, עמדה סופית טרם התקבלה."

"נגד פיזור, בעד אחדות"

על רקע המשבר הפוליטי, ראש הממשלה נתניהו ביקר היום (שלישי) במנהלת אכיפת הקורונה שם קרא לשותפו שר הביטחון בני גנץ בבקשה שלא יצביע על פיזור הכנסת.

"אנחנו נצביע מחר נגד פיזור הכנסת ובעד אחדות", אמר נתניהו."אני קורא לבני גנץ ללכת לאחדות ולהימנע מפיזור הכנסת. אנחנו לא צריכים בחירות עכשיו. יש לנו הישגים ביד, יש לנו מאמץ אמיתי להוריד את התחלואה, להביא חיסונים לכל אזרחי ישראל, להביא עוד סיוע לעסקים ולאזרחים – צריך לעשות את כל זה ביחד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מחכה בסבלנות ......
יוסי | 01-12-2020 19:12
מחכה בסבלנות ... זה מסקרן לשמוע. כשגנץ מדבר אני מקשיב.