צריך לומר ביושר: מעולם לא הייתה בממשלה הזו אחדות - סרוגים

צריך לומר ביושר: מעולם לא הייתה בממשלה הזו אחדות

לאחר שהציבור חווה שלוש מערכות בחירות, האפשרות שנחזור לאותו סחרור נראית מבעיתה במיוחד, אבל הפלונטר הפוליטי-חברתי מעולם לא הגיע לפתרון, ובממשלה הזו וודאי שלא הייתה אחדות

צריך לומר ביושר: מעולם לא הייתה בממשלה הזו אחדות
  (צילום: אורן בן חקון/ פלאש 90)

את האמת יש לומר, מעולם לא הייתה אחדות בממשלה הזו שנרקחה בהסכם ששינה את המשטר בישראל, בשל אי האמון הכבד ששרר בין הצדדים. המציאות הפוליטית ומשבר הקורונה הכתיבו אחדות הר כגיגית אך זו בוששה להגיע.

עוד באותו נושא

יהיה רוב? המספרים מאחורי החוק לפיזור הכנסת


3

באף הסכם טרום נישואין לא נחתם כזה מסמך שמסמל חוסר אמון כה עמוק. הצדדים שהיו ערוכים בצד אחד רק ביבי ומצד שני רק לא ביבי, הגיעו להסכם פוליטי לאחר שמפלגת כחול לבן התפרקה ויש עתיד- תל"ם נותרו בחוץ. הייתה תקווה חמוצה באוויר שלאור המכשולים החברתיים, בריאותיים והכלכליים הצדדים יתעלו מעל המחלוקות ויצליחו לנהל משבר יחד. ברם, בעוד בצידה של כחול לבן השמיטו את אלו שלא רצו להיכנס, נתניהו שהחתים בכל פעם את גוש הימין על הסכמים השאיר את ימינה בחוץ, ממניעים אישיים, כך שהמילה אחדות שגם ככה הייתה מבישה, הפכה לפארסה.

קבינט הפיוס שהוצהר שהקמתו תהיה חלק מאותה אחדות, מעולם לא הוקם ולא כונס. הפיוס נותר בחוץ, ומנגד מפגיני בלפור המשיכו להכות בברזל ולדרוש להוציא את נתניהו. במצב כזה רף החשדנות רק גבה. ראש הממשלה עשה הסכמים משמעותיים עם מדינות במזרח התיכון לבדו, מותיר את שותפו החליפי, מי שמשמש שר ביטחון ואת שר החוץ – בחוץ. לא רק זאת, הוא האשים אותם באשמה חמורה שחשש שהם ידליפו את מהלכיו לגרועים שבאויבי ישראל.

בחירות הן רעות לישראל, אבל המצב הקיים רע לא פחות. אנחנו בכאוס שלטוני מובהק. ונראה ועל פי הסקרים שלא ירקח כאן משהו שונה. יגיעו שחקנים חדשים, המערכת תיטרף שוב, ורף הכפשות נראה שיעלה שלב. אבל אם לא יהיה משהו משמעותי, המצב פחות או יותר ישאר על כנו.

כל מדינת ישראל מתנקזת למשפטו של נתניהו. אלה שבטוחים שתפרו לו תיקים ואלו שבטוחים שהוא אשם שמנסה למצוא מילוט למצבו המשפטי. גם מי שלא מצוי בין הצדדים נשאב לדיכוטומיה הזו. אין אפשרות להמלט. לכאורה השאלה היא או שיושבים עם נתניהו או שלא. ברם גם מי שהצהיר על כך במלוא פה, עשה את החישוב הפוליטי הקר עם היוודע תוצאות הבחירות. האם יש תקוה אחרת למציאות הזו שמדינת ישראל שאובה אליה כבר יותר מידי זמן?

האם בחירות יובילו אותנו למקום אחר? המצב כעת הוא של לא להקיא ולא לבלוע. בכחול לבן מעריכים שגם אם לא יפזרו את הכנסת כעת, נתניהו יחכה למועד הטוב ביותר מבחינתו, כך שהם לא רוצים לתת לו את התענוג לברור לעצמו את המועד הנוח מבחינתו. הוא ימשיך להאשים שהם הובילו לבחירות, אבל כולם יודעים שכך אי אפשר להמשיך, והסיפור פה הוא רק גלגול אשמה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
גם גאולה כהן הפילה ממשלת ימין
ג'סי | 01-12-2020 15:02
גם גאולה כהן הפילה ממשלת ימין. זה הביא את הסכמי אוסלו. פושעי אוסלו לדין. ימינה היא אותה מפלגת התחיה.
2
רק איתכם יש אחדות...שיילוקים
מוטי גרין | 01-12-2020 15:34
הכסף מעוור את עיניכם צדיקי המפדל
3
יקירי יש רק...
שלמה | 01-12-2020 16:06
יקירי יש רק הבדל אחד, שמיר היה ימני, ביביהו שתמך בהתנתקות, דיבר על מדינה פלסטינית בבר אילן, מסרב לפנות את חאן אל אחמר ופרק את הריבונות זה סמאל.
4
מעולם לא היתה...
הכסף יעוור עיני חכמים ... | 01-12-2020 16:10
מעולם לא היתה ממשלת אחדות , יש בעד ביבי ונגד ביבי וכל אלה שזה לא מעניין אותם ... ומי שיתן יותר , כסף , קצבאות , משאבים ... איתו הם ילכו ...