חודש נובמבר על שלל חגיגות הקניות שבו הסתיים. זה התחיל עם חגיגת הקניות הישראלית הShoppingIL שתוזמנה עם יום הרווקים הסיני והסתיים עם חגיגות הבלאק פריידי והסייבר מנדי שהגיעו לסיומם אמש. כעת נותר לגלות כמה כסף הוציאו הישראלים ועל מה.
תקופת הקורונה המאתגרת פיננסית בתים רבים לא חיבלה בחגיגות. על פי נתונים של חברת כאל רק במהלך 24 שעות המבצעים של הבלאק פריידי הוציאו הישראלים 67 מיליון שקלים באתרי קניות בינלאומים גידול של 20% מהשנה אשתקד.
מחזור העסקאות באתרי אופנה רשם גידול של 130% לעומת אשתקד, אתרי בריאות ומזון רשמו גידול של 51%, ואתרי הגאדג'טים גידול של 8%. מי שרשמו ירידה של 20% הם דווקא הקניונים הווירטואליים שנדמה שנזנחו לטובת אתרים המתמקצעים ספציפית במוצרים המבוקשים.

צילום: שאטרסטוק
נובמבר של קניות
נובמבר היה אולי שחור לבעלי החנויות הפיזיות, אך לבעלי אתרי האונליין היה זה חודש ורוד במיוחד. לאורך כל החודש נרשמה עליה חדה ברכישות באתרי האונליין שחצו את רף המיליארד שקלים על פי נתוני חברת כאל. גידול של מעל 37% לעומת 2019 נטולת הווירוס העולמי.
שישי השחור הגיע לשיא חדש גם בארה"ב והפך ליום ההוצאות המקוון השני בגודלו בתולדות ארה"ב (אחרי הסייבר מנדי 2019) עם צרכנים שהוציאו 9 מיליארד דולר ועלייה של 21.6% לעומת 2019 על פי נתוני אדובי אנליטיקס.
הכלכלה המפורקת בעולם ומרכזי הקניות הסגורים לא פגעו בחגיגה העולמית, להפך, במדינות בארה"ב בהם הסגרים הדוקים יותר נרשמה עליה של כמעט 300% בקניות ברשת לעומת השנה הקודמת.
בעלי העסקים בארץ ובעולם שקיבלו חיזוק החודש חרדים מהחודש הקרוב שעלול להראות ירידה תלולה, אלא אם מבצעי החנוכה (בארץ) כריסמס (בחו"ל) יעודדו את הרוכשים לסחוט עוד קצת את ידם על יתרת האשראי.

מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים