ועדת האיתור המליצה: זה המועמד לתפקיד פרקליט המדינה

ועדת האיתור המליצה: זה המועמד לתפקיד פרקליט המדינה

הוועדה לאיתור פרקליט המדינה הכריזה על המומלץ שלה לתפקיד - עו"ד עמית איסמן. ממידע שהגיע לידי סרוגים, הבחירה נעשתה לאחר ההבנה כי לא יהיה ניתן למנות את למברגר לתפקיד

ועדת האיתור: זה המועמד לתפקיד פרקליט המדינה
  (צילום: משרד המשפטים)

ועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה החליטה הערב (שני) פה אחד להמליץ לשר המשפטים למנות את עו"ד עמית איסמן לתפקיד פרקליט המדינה ה-12. בהחלטתה, קובעת הוועדה כי עו"ד איסמן בלט מעל כל יתר המועמדים במכלול השיקולים שנבחנו ונמצא המתאים ביותר לתפקיד.

ממידע שהגיע לידי סרוגים, היועמ"ש מנדלבליט הבין כי מינויו של מומי למברגר, המועמד המועדף עליו לתפקיד, לא יעבור אחרי הניסיון העיקש למנות אותו לתפקיד  לפני כשנה.

עוד באותו נושא

ואלה שמות: 11 המועמדים לתפקיד פרקליט המדינה

חוץ מלמברגר התמודדו שני מועמדים מתוך המערכת: עמית איסמן, פרקליט מחוז צפון – ומשה סעדה, סגן ראש מח"ש הנחשב לעומתי למערכת. מנדלבליט שרצה מועמד מתוך המערכת נאלץ לבחור בין השניים, והבחירה הייתה פשוטה.

שר המשפטים אבי ניסנקורן מסר: "‏עו"ד עמית איסמן יהיה פרקליט מדינה מצויין. מכל עבר מעידים על איסמן שהוא משפטן מבריק, מקצועי וישר דרך. לא בכדי הוא נבחר פה אחד על ידי ועדת האיתור, למרות שהתמודד מול מועמדים מעולים. אני מברך על בחירתו ובטוח שיפעל בעצמאות וללא משוא פנים לחיזוק שלטון החוק".

על פי החלטת הוועדה: "עו"ד איסמן הוא בעל ניסיון רב שנים בפרקליטות המדינה, ובשנים האחרונות מילא תפקידים בכירים ביותר בארגון – כפרקליט מחוז חיפה (פלילי), כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים (בפועל) וכמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים (בפועל)".

"עו"ד איסמן זכה להמלצות מצוינות מצד בכירי מערכת המשפט, בהם שופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, היועץ המשפטי לממשלה הקודם, פרקליט המדינה הקודם, משנים ליועץ המשפטי לממשלה, בכירי משטרת ישראל והייעוץ המשפטי הציבורי, עורכי דין מהסנגוריה הציבורית ומלשכת עורכי הדין, ואחרים".

"הציג חזון של שקיפות ציבורית"

עוד נכתב כי "כל הממליצים עמדו על מעלותיו המקצועיות והאישיות של עו"ד איסמן, והדגישו כי מדובר לשיטתם במועמד ראוי ביותר לתפקיד פרקליט המדינה."בהופעתו המרשימה בפני הוועדה, ניכרה היכרותו המעמיקה של עו"ד איסמן עם מערכת אכיפת החוק ועם המערכת הממשלתית בכללותה".

"עו"ד איסמן הציג משנה סדורה ומפורטת להתמודדות עם האתגרים הניצבים היום בפני מערכת אכיפת החוק, הן במישור המקצועי והן במישור הניהולי. בנוסף, הוועדה התרשמה כי ביכולתו להוביל מהלכים ארגוניים משמעותיים שתכליתם חיזוק אמון הציבור בפרקליטות המדינה ובמערכת אכיפת החוק בכללותה".

הוועדה הוסיפה כי: "עו"ד איסמן הציג חזון של שקיפות ציבורית ופתיחות לביקורת. לאורך שנותיו, הוכיח עו"ד איסמן יכולת משפטית גבוהה ביותר וכישורים משפטיים יוצאי דופן, יכולת ניהול מעולה, יושרה ואמינות, יכולת עמידה בלחצים, והפגין עמוד שדרה מקצועי וערכי אל מול אתגרים כבדי משקל".

בהתייחסות לחקירתו בעניין אמירות מיניות, נמסר כי הוועדה בחנה בכובד ראש את ההליך המנהלי שהתנהל בעניינו של עו"ד איסמן ואת החלטת מנכ"לית משרד המשפטים, לגבי שתי אמירות מלפני 6 ו-12 שנים, ושמעה את התייחסותו לדברים. הוועדה השתכנעה כי אמירות אלו, אשר נאמרו לפני שנים רבות, אינן מאפיינות את עבודתו ואת התנהלותו של עו"ד איסמן.

הוועדה רשמה בפניה כי עו"ד איסמן הביע צער עמוק על הדברים ולקח אחריות על מעשיו, לרבות בפני הוועדה עצמה, וכן התרשמה באופן בלתי אמצעי, מכך שהפיק את הלקחים הנדרשים. עו"ד איסמן הבהיר באופן מפורש כי הוא פועל מתוקף תפקידו לשמור על שיח מקצועי מכבד בפרקליטות המדינה ומחוצה לה, וכי בכוונתו להמשיך ולפעול כך.

עוד נמסר כי הוועדה סבורה כי במכלול נסיבות העניין, שתי אמירות אלו, שנאמרו כאמור לפני שנים רבות, אינן עולות כדי פגם ערכי-נורמטיבי המונע ממנו מלכהן בתפקיד פרקליט המדינה".עו"ד איסמן, יליד 1967, נשוי ואב לשלושה, הוא בוגר בית הספר "ליאו בק" שבחיפה. בצבא שירת בחיל הרפואה והוא בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני בקרימינולוגיה וחוק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
העיקר חסר בכתבה: את מי הוא מחזיק בגרון ?
ש. נצנצן | 30-11-2020 20:41
.
רבותי בליכוד. צפוי אכזריות עמלקית מאיסמן
כמה רוע בפררצוף | 01-12-2020 9:35
יש לו פרצוף מפחיד. כמו איזה רוצח. תווי פניו דומים לשל סאדאם חוסיין
נשים בפרקליטות מעתה היזהרו מאייסמן..........
זהירות מידיו הארוכות | 01-12-2020 8:38
לא שכחנו את פשעיו והטרדותיו. בעצם אסתר חיות לט יותר טובה
2
יס מן,כמה זה...
חוקר | 30-11-2020 20:49
יס מן,כמה זה שנים ועוד שנים ארבע,ניפסל, כמה זה שלוש ועוד שלוש שש, ניפסל, כמה זה שש ועוד שש, כמה אתה רוצה שזה יהיה ? היתקבלתה,
, לא...
כוח, כבוד וכסף | 30-11-2020 22:07
, לא ננוח עד שאורלי לב תמונה כפרקליטת מדינה. לחילופין, לפחות דודי אמסלם. אלה חברה לעניין שאנחנו אוהבים.
3
רק להסתכל במבט...
ששי | 30-11-2020 21:39
רק להסתכל במבט הזה ואתה כבר מודה במה שלא עשית
4
כל המדינה שלנו,...
ירון שאול | 01-12-2020 1:17
כל המדינה שלנו, חיה משחיתויות.מי שלא מושחת במדינה שלנו, מסתכלים עליו בעין לא יפה.להיות מושחת במדינה שלנו, הפך להיות נורמה חברתית מקובלת.כל אדם, שיכנס לתפקיד ממשלתי, או ציבורי,יהיה מושחת.גם אם יכנס לתפקידו לא מושחת,עצם התפקיד, יעשה ממנו מושחת,אם ירצה או לא ירצה.
.עוף ממני כבר,...
ירון שאול | 01-12-2020 16:21
.עוף ממני כבר, יחתיכת יצור מתועב.אתה לא מבין שנמאסת כבר?? חתיכת ערב רב, רפורמי ארור, שתומך בקרן להשמדת ישראל, וקרן וקסנר, הבזויים, והבוגדים, והמושחתים, והשקרנים, והגזענים.לך תציק לחברים שלך, שאתה מאושפז איתם, בבית החולים למשוגעים, ודפוקים בשכל.
לצערי הרב...
צודק מאד ... וחבל שכך ... | 01-12-2020 16:15
לצערי הרב אתה מתאר את המצב במדויק , המדינה מושחתת עד יסוד וכל מי שקרוב לצלחת חוטף , גונב , ודואג לאנשי שלומו , השאר מתבוססים בעוני מחפיר ...
, הינה...
מנהל מחלקה | 01-12-2020 9:30
, הינה רואים שעכשיו אתה נוטל את התרופות. כותב דברים נורמלים. אין אילומיניטי, אין קרן וקסמן, אין קרן אחרת, אין עמלקים, אין רפורמים....כל הכבוד. תמשיך לקחת את התרופות ובסוף עוד תתנהג כאדם מן היישוב.