גנץ וניסנקורן מאיצים את מינוי פרקליט המדינה - סרוגים

גנץ וניסנקורן מאיצים את מינוי פרקליט המדינה

יו"ר כחול לבן בני גנץ הורה לשר המשפטים אבי ניסנקורן להאיץ את מינוי פרקליט המדינה, נגד עמדת הליכוד שמנסה לדחות מהלכים ככל הניתן. "המדינה זקוקה כעת ליציבות ולתפקוד מלא"

author-image
גנץ וניסנקורן מאיצים את מינוי פרקליט המדינה
  (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

גנץ וניסנקורן פתחו חזית נוספת נגד נתניהו. הבוקר (ג') הודיעה לשכתו של גנץ כי שר הביטחון בני גנץ (כחול לבן) הנחה את שר המשפטים אבי ניסנקורן להאיץ את הליך מינוי פרקליט המדינה.

עוד באותו נושא

"לאסור על מנדלבליט לעסוק באיתור פרקליט המדינה"


11

סוגית מינוי הבכירים בשירות המדינה, בהם פרקליט המדינה, מנכ"ל משרד המשפטים, מפכ"ל המשטרה, חשב כללי במשרד האוצר, מנכ"ל משרד האוצר ועוד ועוד תקועים בשל חוסר הסכמות בין כחול לבן לליכוד, שנובעות מהמחלוקת העיקרית על העברת תקציב המדינה.

בכחול לבן לא מחכים יותר לליכוד ופתחו בהליך האיתור לפרקליט המדינה, למורת רוחם של הליכוד.

בהודעת לשכת גנץ נאמר כי הוא "קורא גם לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למנות בהקדם מפכ״ל למשטרה ולקדם את כל המינויים התקועים הבכירים בשירות המדינה. המדינה זקוקה כעת ליציבות ולתפקוד מלא. אסור לעכב מינויים באופן שיפגע במתן המענה לאזרחי ישראל".

אתמול הגיש היועץ המשפטי לממשלה את חוות דעתו המטילה על נתניהו שורת מגבלות בעניינים הקשורים למערכות אכיפת החוק והמשפט, תוך שבמשרד המשפטים סוברים כי היא מחייבת באופן אוטומטי את נתניהו וכי אין צורך בחתימתו על המסמך. כפי שפרסמנו בסרוגים, נתניהו לא חתם על מסמך ניגוד העניינים.

עוד באותו נושא

לקראת נבצרות?| נתניהו לא חתם על הסדר ניגוד עניינים


44

פרקליטי נתניהו טענו בעבר על פי כללי ועדת אשר, אותן מזכיר מנדלבליט בחוות דעתו, הסמכות לקבוע את ניגודי העניינים אינה שייכת ליועמ"ש, אלא לשר עצמו ובמקרה זה ראש הממשלה עצמו, אשר צריך להימנע מטיפול בעניינים בהן הוא מרגיש בניגוד עניינים.

בעבר רמז מנדלבליט כי יורה לנתניהו לצאת לנבצרות מהותית במידה ולא יחתום על הסדר ניגוד עניינים. במהלך נאום בפתיחת שנת המשפט האחרונה אמר מנדלבליט: "כהונתו בתפקיד של ראש ממשלה העומד לדין בפלילים הינה אפשרית תחת מגבלה מאוד ברורה של הסדר ניגוד עניינים, המונע ממנו כל אפשרות להשפיע על ענייניו הפליליים האישיים באמצעות הפעלת סמכויותיו השלטוניות".

"הסדר ניגוד עניינים שכזה יבטיח את ההפרדה המוחלטת בין כהונתו של מר נתניהו כראש ממשלה והסמכויות המוקנות לו במסגרת זו, לבין ההתמודדות האישית שלו עם ההליך הפלילי המתנהל בעניינו. הדברים גם באו לידי ביטוי ברור בפסק הדין של נשיאת בית המשפט העליון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הגיע הזמן...נמאס כבר,...
ברוך וברוך שמו | 03-11-2020 12:52
הגיע הזמן...נמאס כבר, יש למנות את כל הבכירים שנדרשים : מפכל למשטרה, פרקליט מדינה, מנכל וראשי אגפים באוצר, מנכל משרד המשפטים ועוד. צריך לנהל את המדינה. צריך שיתקיימו האיזונים ויתקבלו ההחלטות המקצועיות הנדרשות. לא רק פוליטיקה שמחרבת לנו את המדינה.