השרים אישרו: אלו המשרות להם יקצצו את השכר - סרוגים

השרים אישרו: אלו המשרות להם יקצצו את השכר

מראש הממשלה, דרך השופטים ועד רבני ערים, ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק לקיצוץ 10 אחוז משכר נושאי משרה במגזר הציבורי. כ"ץ: "הדוגמה האישית שלנו חשובה תמיד ובמיוחד עכשיו"

השרים אישרו: אלו המשרות להם יקצצו את השכר
  צילום: איזק חרירי פלאש 90

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א') את הצעתו של שר האוצר, ישראל כ"ץ, לבצע הפחתה בשיעור של 10% בשכרם של נושאי משרה מעל שכר ח״כ ומעלה, זאת במטרה להשתתף בנטל הכלכלי המוטל על כלל הציבור בישראל בעקבות משבר הקורונה.

נושאי המשרה הכלולים בהחלטה הם: נשיא המדינה, ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי, שרים, סגני שרים, שופטים, דיינים, מבקר המדינה, נגיד בנק ישראל, רבני ערים ועוד. ההפחתה תחול במסגרת הוראת שעה עד לסוף שנת 2021. ההפחתה צפויה לחול על כ-1000 נושאי משרה ותחסוך מעל ל-70 מיליון שקל בשנה.

עוד באותו נושא

הממשלה החליטה: קיצוץ שכר ב-10%, ללא השופטים

שר האוצר ישראל כ"ץ:״אני מברך על אישור החוק בוועדה. מתוך דוגמה אישית החלטתי לקצץ כ10% משכרי מכניסתי לתפקיד ולהחיל את הפחתת השכר גם על נושאי משרה נוספים ובהם שרים סגני שרים, חברי הכנסת, שופטים ועוד. הדוגמה האישית שלנו כנבחרי ציבור חשובה תמיד ובמיוחד בעת הזו".

כמו כן, שר התקשורת, יועז הנדל, הביא היום לאישור בועדת השרים לענייני לחקיקה את הצעת החוק אינטרנט המהיר לפריפריה (מתווה הסיבים). החוק יבטיח בעזרת קרן סבסוד ממשלתית שתוקם מכספי חברות התקשורת, להקמת תשתיות אינטרנט מהיר במקומות בהם אין כדאיות כלכלית לפרוס סיבים אופטיים כמו יישובי הספר, יו״ש והמגזר הכפרי והערבי. זאת בהמשך ובמקביל לפריסה באזורי בהם יש כדאיות כלכלית.

השלמת מהלך החקיקה בכנסת תהפוך את ישראל למדינה עם תשתיות אינטרנט מתקדמות ומהירות, תתרום להאצתו של המשק הישראלי בצורה דרמטית ותוביל לצמיחה בשוק התעסוקה.

השר הנדל: ״תשתיות תקשורת הן מנוע צמיחה אדיר לשוק התעסוקה הן מאפשרות עבודה ולימודים מרחוק ומאפשרות תנאי חיים מתקדמים בפריפריה. בדגש על האזורים המרוחקים והמאתגרים ביותר – גבולות המדינה. מעוטף עזה, חולות חלוצה, גבול מצרים, הערבה, הבקעה, ים המלח,עמק הירדן, רמת הגולן וגבול הצפון. קו המחרשה וקו הסיב הם קו הגבול״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כול הממשלה המזויפת...
שרה | 30-11-2020 2:20
כול הממשלה המזויפת צריכה להחזיר הכסף כול השנים שאין תקציב. אם אין כסף אז מי יכול לעבוד פרזיטים