ח"כ הילה שי וזאן (כחול לבן) מגיבה הערב לדברי השר רפי פרץ (הבית היהודי) ואומרת כי הציונות הדתית מגוונת והשר פרץ לא מדבר בשם כל המגזר.
שי וזאן: "כאישה המשתייכת וגדלה בציונות הדתית השר פרץ אינו מדבר בשם הציונות הדתית כולה שכוללת גוונים וזרמים שונים בדיוק כפי שלא ניתן לצבוע בצבעים אחידים את הסקטורים החרדיים והחילוניים. לאורך השנים אלפים מבנות ובני המגזר הדתי משרתים בתפקידים יוקרתיים ביחידות מעורבות, תוך שמירה אדוקה על אורח חייהם הדתי וקצינים דתיים בדרגות בכירות ובדרגות הביניים משרתים לצד חיילות דתיות ומקיימים בתים דתיים לתפארת."
לדבריה: "בנות המבקשות להתגייס לתפקידי לוחמה בצה"ל אינן מבקשות הנחות סלב על רקע מגדר או הקלה בקריטריונים לקבלה, אלא את היכולת הבסיסית כל כך להבחן לפי כישוריהן הפיזיים, המנטליים והנפשיים, ומי שתעמוד בקריטריונים האובייקטיבים תתקבל".
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
הציונות הדתית לא תהיה שם
כזכור, במהלך כנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה, שר ירושלים ומורשת ויו"ר מפלגת הבית היהודי, רפי פרץ, התייחס היום (רביעי) להשתלבות נשים בשורות הכוח הלוחם של צה"ל, ואמר כי המגזר לא יהיה נוכח ביחידות מעורבות.

השר פרץ: "הסוגיה הקריטית של הציונות הדתית היא השילוב עם הבנות. נוכל להסתדר עם בעיות כשרות ועם סוגיית השבת, אבל אם נצטרך להיות ביחידות מעורבות, מתחת לאלונקה ושמירות בלילה – הציונות הדתית לא תהיה שם. זה לשים את ערך השוויון לפני ערך הניצחון".
עוד אמר השר ביחס לקבורת חיילים לא יהודים בבתי עלמין צבאיים: "למרות שמקומו של מי שאינו יהודי אינו בתוך גדרות בתי הקברות היהודיים – במקרה של הצבא, ודאי וודאי שמקומו בפנים. אנחנו מעריכים הערכה עצומה את אחינו שמצטרפים לעם ישראל במלחמתו".
מה דעתך בנושא?
35 תגובות
8 דיונים
ליאורה
איך את מגדירה את עצמך כשייכת לציונות הדתית? אגדיר את זה כך . הרב פרץ לא מדבר רק בשם הציונות הדתית .הרב פרץ אמור לדבר בשביל כל חיילי צבא ההגנה לישראל. הציונות...
איך את מגדירה את עצמך כשייכת לציונות הדתית? אגדיר את זה כך . הרב פרץ לא מדבר רק בשם הציונות הדתית .הרב פרץ אמור לדבר בשביל כל חיילי צבא ההגנה לישראל. הציונות הדתית והחיילים הדתיים יכולים לשמור על עצמים מבחינת הפרדה שמירת שבת וכשרות. אבל האם צריך להניח לחיילים שלא שומרים מצוות? לתת להם שרות ללא הפרדה ועם ערכים יהודיים לכל היותר סמליים ולא מספיקים? צריך להחיל על כל צבא ההגנה לישראל להפוך את הצבא ליהודי יותר וכך יתחזק החיבור בין עם ישראל וארץ ישראל. להחיל סדרות חינוך יהודים לכל חייל וחייל יהיה הרבה יותר טוב אם נחליט על אי גיוס בנות לצהל באופן גורף בנות צריכות להקים בית בישראל ולהינשא בגילאים האלו (אפילו לא שרות לאומי) לשחרר ולא לגייס לא יהודים לצהל. לפקח על וועדות של שמירת ערכים למיון יחידות עילית ויחידות סייבר בעדיפות לחובשי כיפות בנוסף לכישורים כך נחזק את עוצמת צהל
המשך 12:11 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
את בשנת 2012 ?
בתגובה ל: ליאורה
, בקיצור : טאליבן זה כאן. קומיסרים דתיים ישלטו בצבא ואת הנשים יהפכו לבתי חרושת לילדים ולאוכל...חושך צלמוות.
12:39 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שאול
פרץ הוא מיץ זבל.
19:14 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רון
בתגובה ל: ליאורה
הצבא כבר מדי דתי, היום לא הייתי מתגייס
20:59 29.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חילוני ציוני
עד עכשיו חשבתי שאת רפורמית חבל שמהציבור האדיאליסטי שנקרא הדתיים הלאומיים יוצאים רפורמים פוסט ציונים אל תתייחסו לשטויות שלה צריך צבא מנצח עם הציבור היקר שלכם בהצלחה
10:05 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רון
בתגובה ל: חילוני ציוני
, אתה לא
20:58 29.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ציון
נחמד לראות שכל מסורתית רואה עצמה הדתית לאומית. זה אומר שהתקדמנו. רק שימי לב הרב פרץ דיבר על בחורי הישיבות והמכינות שמתגייסים לסיירות וחיר ולא חמורות חיילות או ג'בניקים ...
נחמד לראות שכל מסורתית רואה עצמה הדתית לאומית. זה אומר שהתקדמנו. רק שימי לב הרב פרץ דיבר על בחורי הישיבות והמכינות שמתגייסים לסיירות וחיר ולא חמורות חיילות או ג'בניקים דתיים. אלו תמיד שירתו במעורב.
המשך 09:21 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רוני
וואזן עצם היותך במיפלגה שמאלנית ושמירת מצוות זה מוקצה מבחינתם,את הוצאת את עצמך מהסרוגים שומרי המיצוות,מצוות יד להם הוראות, לא מוסיפים ולא גורעים,פרשון של מצוות לפי נוחיות לא בבית סיפרנו,יהודי...
וואזן עצם היותך במיפלגה שמאלנית ושמירת מצוות זה מוקצה מבחינתם,את הוצאת את עצמך מהסרוגים שומרי המיצוות,מצוות יד להם הוראות, לא מוסיפים ולא גורעים,פרשון של מצוות לפי נוחיות לא בבית סיפרנו,יהודי שלומד הלכות יודע בבירור שאי אפשר למתוח את ההלכה לכל כיוון,אז דעתך היא לא דעתי,וכל יום שאני וחברי לומדים אנחנו מבינים את שרבותינו היו מאוד חכמים והקיפו כל הלכה בכל התירוצים והקושיות עד שהגיעו להלכה בשלמותה
המשך 08:31 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מילואימניק
רפי משחק שח מט עם עצמו. מספר בנות המגזר המתגייסות עולה כל שנה! 50% מבני המגזר חוזרים בשאלה. רפי, תמשיר לחלום...
07:13 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דידי
בתגובה ל: מילואימניק
הרב רפאל לא משחק, הרב רפאל אומר את מה שלומדים בישיבות והכוללים,ובכל מה שכתוב בתורה בתלמוד,במישנה,לא תבין כניראה שיש לך בעיה עים יהדות,זה בסדר אתה לא חייב להגיב בנושא ,כי זה לא מדבר אליך ,ולא שייך לאנשים כמוך,רב בישראל מחוייב לעמוד בשער ולהגיד את כל מה שהוא לנכון על פי דעת תורה,אז תלך לאתרים ששם הכל פרוץ,ומה שתגיד שם יהיה בסדר מבחינתם,כאן זה שונה אתר לדתיים שומרי מצוות,
08:24 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
המורה להיסטוריה
איך קוראים למי שלא מוכן לשרת עם אנשים שחורים או מלוכסני עיניים? איך קוראים למי שלא מוכן לשרת עם יהודים? איך קוראים למי שחושב שיהודים הם נחותים ממנו? איך קוראים...
איך קוראים למי שלא מוכן לשרת עם אנשים שחורים או מלוכסני עיניים? איך קוראים למי שלא מוכן לשרת עם יהודים? איך קוראים למי שחושב שיהודים הם נחותים ממנו? איך קוראים למי ששולח אנשים שחורים לשבת מאחורי הלבנים באוטובוס? איך קוראים למי שחושב שחצי מהאנושות לא ראוי ללמוד מקצועות מסויימים?
המשך 01:25 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שולה
בתגובה ל: המורה להיסטוריה
איך קוראים לחמור שלא יודע להבדיל בין גזענות ללאומיות? ובין דתיים לחילונים? איך קוראים לאידיוט שלא יודע להבדיל בין בנים יהודיים לבנות יהודיות? איך קוראים לטיפש שלא יודע להבדיל בין אנשים שמנצלים אותך לטובת אג'נדה פמיניסטית לבין אלו שרוצים בטובתך..
09:25 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לשולה
לאומיות לא מחייבת פסילת האחר. פסילת האחר נקראת לאומנות והיא שלובה בגזענות. מי שלא מבין שכל פסילת האחר כי הוא אחר ורק מעצם היותו אחר (חילוני למשל, דתי, אשה, שחור, וכן - גם יהודי) ולא על סמך כישוריו ואישיותו - היחא גזענות, נמצא בבעייה. אין מקום לפסילת נשים או גברים רק מעצם היותם שייכים למגדר מסויים, בדיוק שאין מקום לפסילת יהודים רק מעצם השתייכותם לעם היהודי, וכפי שאין מקום לפסילת אנשים בצבע מסויים רק בגלל צבעם. כל מי ששולח נשים לשבת מאחור רק כי הן נשים, ולא משנה איזה התפלפלות דתית הלכתית רבנית אורתודוקסית חברתית תרבותית תצוטט להצדיק זאת - שקול בעיני לאלה ששולחים שחורים לשבת מאחור. כל מי שמסרב לשרת עם נשים, לראות נשים, לשמוע הרצאה מפי אשה, שקול בעיני למי שלא מוכן לשרת עם יהודים, לשבת ליד יהודים, לשמוע הרצאות מפי יהודים, או לראות יהודים מול עיניו. ותזכרי שולה, שההיסטוריה מלמדת אותנו שאת העוולות הכי גדולות שעושים בני אדם, הם יודעים להצדיק בנימוקים דתיים או אידאולוגיים. אוי לנו שפניה של היהדות כיום הם התנשאות על האחר, ופסילת נשים.
12:56 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אבי
שי וזאן את חלק מהשוליים של הציונות הדתית . יותר בציונות החילונית
23:25 25.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לוי
אני לא מכיר את ח"כ הילה שי וזאן. אני מסכים אתה שהציונות הדתית גוונים רבים לה. עם זאת, מצופה ממנה ליושרה. הרי צהל בעצמו הודה כי הוא הוריד את הרף...
אני לא מכיר את ח"כ הילה שי וזאן. אני מסכים אתה שהציונות הדתית גוונים רבים לה. עם זאת, מצופה ממנה ליושרה. הרי צהל בעצמו הודה כי הוא הוריד את הרף ללוחמות. צהל בעצמו הודה, וכך גם רופאים, כי בנק הנגרם ללוחמות, הוא הרבה מעבר ללוחמים. אז אני יכול להבין שרוצים בכוח להכניס נשים(וכמובן, עדיף בת של השכנה ולא שלי) לתפקידי לחימה, אבל שימו את הדברים על השולחן ותהיו הוגנים. שיוויון זכויות עד הסוף.
המשך 22:46 25.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יש בצבא מיגוון יחידות - כל יחידה והרף שלה
בתגובה ל: לוי
, לא מורידים רף. מפנים נשים ליחידות בהן הרף הנדרש מראש נמוך יותר. המשימות של היחידות המעורבות אינן המשימות של יחידות החי"ר הרגילות, לכן מראש הרף נמוך יותר.
06:55 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מילואימניק
@זה לא העניין של פרץ. הוא חושש מהקרבה של בנים ובנות בשמירה, במסע אלונקות וכד'...הוא דואג לקילקול של בני ובנות הציונות הדתית: שמא יראו ויעזבו את דרכם. והאמת הוא חושש בצדק: החזרה בשאלה בכיפות הסרוגות בין 60% - 50%! רפי פרץ מבין בדיוק את הקטסטרופה שלהם. אבל מה לעשות, הבנות לא סופרות את הרבנים...
07:09 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מחנך
בתגובה ל: מילואימניק
מה אתה מבין בהלכות,ובחינוך לערכים של מיגזר דתי?מילואימניק סו ווט,יש עוד אלפים שעושים מילואים,אתה סתם ניכנס ומיתוכח בעניינים שזרים לך לך, והחינוך שלא קיבלתה בבית מוכח בתגובה הנבובה שלך,לך חזרה לש,ג, ותישמור על עצמך,והרב רפי הינו רב בשבילי,בשבילך החינוך שלא קיבלתה לא תבין, אין לי שום כבוג ליצור כמוך, מי שמזלזל,יזולזל,
08:15 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אבי
הרב פרץ אמר דברים פשוטים, דברים של תורה. אם לפי ח"כ שי וזאן, ציונות דתית היא לעשות מה שבא לי, אז הרב פרץ לא מדבר בשמה. לדעתי, ציונות דתית חייבת...
הרב פרץ אמר דברים פשוטים, דברים של תורה. אם לפי ח"כ שי וזאן, ציונות דתית היא לעשות מה שבא לי, אז הרב פרץ לא מדבר בשמה. לדעתי, ציונות דתית חייבת להיות דתית, ולכן ברור שצריך להתנהג לפי ההלכה. ובמקום כזה אין בכלל ספק מהי ההלכה
המשך 22:09 25.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חתן מחדרו וכלה מחופתה
בתגובה ל: אבי
, איפה כתוב בתורה שנשים לא יכולות או לא צריכות לשרת בצבא או ביחידות כאלה ואחרות ? תן ציטוט. אני יודע שבעת מלחמת מצווה יוצאת גם כלה מחופתה...
06:52 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בני
בתגובה ל: חתן מחדרו וכלה מחופתה
כאשר תשב ותילמד משניות, גמרות, ש"ס, פוסקים, ראשונים,אחרונים,ושו"תים,אז לא יהיו לך שאלות, מה שלומדים במשך כל החיים אי אפשר להסביר בתגובה אחת וקצרה ,
08:19 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אוהב פשט
בתגובה ל: בני
, תשובתך תשובה קלאסית של מי שלא רוצה להתמודד עם שאלה שמופנית אליו. לא, אני לא רוצה למלא כרסי ש"ס ופוסקים. אני רואה מה כתוב בתורה ורואה את הפרשנות המעוותת שניתנת לדברים. תן לי את הפשט ואל תערבב אותי עם כל מיני פרשנויות מתחמקות.
12:43 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רון
בתגובה ל: אבי
תמיד יש ספק האם תורה ועבודה או תורתו אומנותו ללבוש שטריימל וכפותה או ללבוש חליפת 3 חלקים וכובע או מכנס חולצה וכיפה
21:07 29.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יוסף.
לכותב הכתבה היקר. שכחת את תואר הרב ששייך לרב רפי.
21:25 25.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר