השר ביטון מודה: "אין מלחמה על שטחי C, זה בלוף של מדינת ישראל"

השר ביטון מודה: "אין מלחמה על שטחי C, זה בלוף של מדינת ישראל"

מענה לשאילתה של ח"כ מיכל שיר מתייחס השר ביטון לתפקוד המנהל האזרחי: "מדינת ישראל לא בנתה מנגנון מתפקד, חד, מהיר ביהודה ושומרון. היא לא בנתה ולא בונה ולא מתקצבת"

"אין מלחמה על שטחי C, זה בלוף של המדינה"
  צילום: דוברות הכנסת

במענה לשאילתה על השתלטות הרש"פ על מזבח יהושוע בן נון מודה השר במשרד הביטחון, מיכאל ביטון (כחול לבן) כי המנהל האזרחי לא יכול לתפקד יותר עם כוח האדם והתקציבים המוקצים לו.

התשובה הגיעה לאחר שח"כ מיכל שיר (ליכוד) הגישה היום (רביעי) שאילתא דחופה למשרד הביטחון, על מנת לבדוק האם משרד הביטחון פועל כדי למנוע מהרשות הפלסטינית להשתלט על מזבח יהושע בן נון, שכן אין מניחים תשתיות חשמל סתם כך.

השר במשרד הביטחון, מיכאל ביטון השיב לשאילתא: "תשתית החשמל שהונחה בהר עיבל היא תשתית המוכרת ושאושרה על ידי פיקוד המרכז. בעבודות התשתית אין פגיעה בארכיאולוגיה ובכלל זה באתר מזבח יהושע בן נון. מעבר לכך, לא ניתן לפרט עקב סיבות מבצעיות".

עוד באותו נושא

נאמן: "קוראים לזרז את הסדרת המקרקעין ביו"ש"

תשובה זו לא הניחה את דעתה של חברת הכנסת מיכל שיר, והיא ביקשה מהשר ביטון הבהרה: "אנחנו רואים שהרשות הפלסטינית משקיעה מאמצים תקציביים באתר המורשת הזה, האם מדינת ישראל פועלת במקביל ומשקיעה תקציבים, כוח אדם,  ותוכנית בפיתוח האתר הזה, שהוא אתר מורשת מהחשובים ביותר של עם ישראל בארצו, והאם מתקיים מאמץ מודיעיני לאיתור וסיכול ניסיונות השתלטות על אתרי מורשת לאומית בכלל, ובאתר זה בפרט?"

ח"כ מיכל שיר

"המנהל לא יכול ולא מאורגן למלחמה על שטחי C"

השר ביטון השיב בפעם הזו תשובה מעט פחות רשמית, והטיל את האשמה על מדינת ישראל בכך שהמנהל האזרחי לא מתוקצב ולא ערוך להגן על שטחי C:

"מדינת ישראל לא בנתה מנגנון מתפקד, חד, מהיר ביהודה ושומרון. היא לא בנתה ולא בונה ולא מתקצבת, ויש אנשים טובים במנהל האזרחי שעושים עבודה קשה מאוד, אך המנהל האזרחי בנוי כפי שהוא שירת 50 אלף מתיישבים בעבר, והיום יש כבר חצי מיליון תושבים. הוא בנוי כפי ששירת 2 מיליון פלסטינים ויש שם כבר 4 מיליון. המבנה הארגוני של המנהל האזרחי לא עונה על המטרות הלאומיות והמדיניות של ישראל בעת הזאת, והדבר הזה פוגע בכלל האזרחים, בראש ובראשונה באזרחים יהודים ביהודה ושומרון ופוגע גם בפלסטינים, ואת מכירה את הנושא, כי את פעלת מולי ואיתי ביחד למען חיבור יישובים לחשמל, וזוהי סוגיה משיקה למה שאנו מכנים שמירה על שטחי C. המנהל לא יכול ולא מאורגן למלחמה על שטחי C. אין מלחמה על שטחי C, זה בלוף של מדינת ישראל. בלוף של ממשלת ישראל. בכל יהודה ושומרון יש 17 פקחים, פקחי סביבה, פקחי קרקע, פקחי תכנון ובנייה. במאמץ מיוחד של השר למורשת הוא מארגן 5 פקחים לארכיאולוגיה, שזה עיקר הפנייה שלך, שמירת אתרי מורשת, והוא עדיין מחפש את הכסף כדי להעביר למנהל, כדי שניקח 5 פקחים כדי לשמור על אתרי מורשת וארכיאולוגיה. אם רוצים שלא יהיו עבירות בנייה בשטחי C ותהיה אפקטיביות ויהיו פתרונות של תשתית וחשמל ומים ושירות לאזרחים, צריך לעשות רביזיה"

מאבק מועצת יש"ע בעד ריבונות, ארכיון

חברת הכנסת מיכל שיר השיבה בתגובה כי אולי הפתרון המתאים הוא "להחיל ריבונות, זה יפתור את הכל"

השר ביטון השיב: "גם ריבונות עולה כמה שקלים, את יודעת. ריבונות זה יכול להיות הצהרה, אבל מישהו צריך לעשות פיקוח, לתת שירות. אז בנתיים עם ריבונות או בלי ריבונות אני אומר בצער ובכאב – אין לנו את המבנה הארגוני שתומך בכל הבעיות והאתגרים האזרחיים והלאומיים של ישראל ביהודה ושומרון, ואנו נמשיך לבוא לכאן להשיב לשאילתות על חשמל ועל מים ועל דרכים והסדרת תקנת השוק, והסדרת קו כחול ומאבק על שטחי C ושמירה על ארכיאולוגיה. הייתי בבית אל לפני יומיים, אצל ראש המועצה הנפלא שי אלון, בלב העיר יש ישוב יהודי עם מקווה, ועשיו נתגלה שם כלי אבן של הכוהנים, מורשת אבותינו, לידו אתר נטוש ולא מוגן, סולם יעקב. עכשיו עם המנהל נסמן מספר אתרי מורשת כדי לשמור עליהם ולהשקיע בהם, אך זה טיפה בים. במקרה שבו פנית, האתר לא יפגע, הוא נשמר והעבודות מבוצעות כך שהאתר יישמר לדורות הבאים".

עוד באותו נושא

מרגי: "תכנית הסיבים לא תאושר בלי לכלול את יו"ש"


4

מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים, הגיב לדברי השר ביטון: "השר ביטון שיקף היום ללא כחל ושרק את המציאות ההזויה ביהודה ושומרון. חוסר המעש וחוסר היעילות מצד מדינת ישראל, בכל הנוגע לשמירה על שטחי C עולה השכם והערב בכנסת, ואנו מתריעים בשער כבר שנים ארוכות, אולם היום, בפעם הראשונה עומד שר בממשלת ישראל ומצהיר בקולו כי התנהלות מדינת ישראל בעניין היא בלוף. עם כל הכאב והקושי לשמוע את העובדות הבלתי נעימות, רק הצגת המציאות כפי שהיא, יכולה וחייבת להוביל לשינוי".

גיא דרך, מנהל הפעילות של שומרים על הנצח, הגיב לאמירתו המפתיעה של השר ביטון: "הכנות של השר ביטון היא אירוע נדיר. הוא חושף את האמת על המציאות העצובה שאנו מכירים לגבי אתרי המורשת ביהודה שו רון ובקעת הירדן. עד היום ממשלת ישראל לא עשתה דבר בפועל כדי להגן על המורשת שלנו. אנו קוראים לראש הממשלה ולכל אוהבי המורשת בממשלה לאמץ את תכנית החירום הלאומית שהגשנו לשרי הממשלה אנחנו מודים לחברת הכנסת מיכל שיר על המחוייבות העמוקה לשמירת נכסי התרבות ההיסטוריים של הארץ הזו״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מה התפקיד שלך...
גדי | 25-11-2020 14:26
מה התפקיד שלך ביטון? מה אתה עושה במישרד שגם גנץ לא ידוע מה עושה,שני שרים? השתעגתם? אתה מחפש גו'ב אחרי שניזרקתה מירוחם? תעשה טובה לקופת המדינה ותיתחפף מישם,אתה מיותר ולא רואה שיש הישתלטות על שטחי. C אתה רק רק צריך להוריד את המישקפים, מיותר לך כבר,חברת כנסת מטעמכם מדברת על גנץ ולא יודעת מי ראש המיפלגה,אז לך הביתה
ביטון היה מנהל מחלקת הזבל בעיריה ונותר כזה
ביטון=לוזר | 25-11-2020 20:25
סך הכל בגלל שהיה מרוקאי קידמו אותו. כולו מלא פאשלות= לוזר
2
אוזלת יד של הממשלה זוועה לאין שיעור !!
נאוה | 25-11-2020 15:01
הממשלה לא אכפת לה מגניבת שטחי C עי המחבלים/הערבים, אכפת רק לביבי מעצמו ולדחות את המשפט, המדינה לא מעניינת אותו ועם ישראל רק מפסיד כל יום !!!! התירוץ של ביטן שאין תקציבים ואז אין פקחים = עלוב ביותר .
היום זה...
רופא | 25-11-2020 19:11
היום זה יום האיד שלכם,מסכת עבודה זרה אומרת שביום אידם של גויים לא לומדים תורה ולא עושים כלום כדי שלא יראה שעושים בשביל הגויים,אז שאלתי היום הוא היום של המתועבים,שהולכים גבר עים גבר,ואישה עים אישה,היום שלך? אים כן תעברי לערוץ אתר שלכם שם תוכלי לחגוג ללא הפרעה ,כאן יושבים שומרי מיצוות וכל התיעוב לא מעניין אותנו,הלאה,
3
כשרואים את היצור...
בני | 26-11-2020 9:10
כשרואים את היצור הזה מבינים שלשקר יש הרבה רגלים,ביטון תחסוך כספי ציבור ותיסגור את המישרד המיותר במישרד הביטחון,אתה מיותר ולא מועיל