במועצה אזורית שומרון מגבירים את הטון במלחמה על הכללת יו"ש בתוכנית הסיבים הארצית. הבוקר בוועדת הכלכלה של הכנסת, הודיע יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר כי לא יאפשר למשרד התקשורת להעביר פעולות בכנסת עד להכללת יו"ש בתוכנית הסיבים הארצית שצפויה לאפשר אינטרנט מהיר בכל רחבי הארץ כולל ביישובי הספר.
ח"כ מיקי זוהר אומר לסרוגים: "התנהלות השר הנדל נגד יו"ש אינה מקובלת עליי. השר אינו יכול לשים את יו"ש בעדיפות אחרונה בכל הנוגע לשידרוג הסיבים האופטיים ותשתיות האינטרנט. בכוונתי לפעול בנושא ולהביא לכך שתושבי יו"ש יקבלו את המגיע להם גם אם הדבר יצריך מאבק פרלמנטרי מול שר התקשורת"
במהלך הדיון היום בבוקר בוועדת הכלכלה התפתח ויכוח סוער בין המשתתפים לאחר שח"כ שחאדה (הרשימה המשותפת) תקף את מהלך פריסת הסיבים גם בשטחי יהודה ושומרון בטענה כי מדובר "בשטח כבוש".
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר בדיון: "לא יעלה על הדעת להשאיר מאחור חצי מליון אזרחי מדינת ישראל שגם כך סובלים מתשתית אינטרנט ירודה והפקרה של מאות אלפי משפחות מאחור. כאזרח המדינה אני מתבייש שמשרד ממשלתי רוצה להכין תוכנית תשתיתית שמפלה ומדירה בצורה גלויה ובוטה את יהודה ושומרון. אני קורא לשר הנדל, שאני בטוח שליבו במקום הנכון לשנות את ההנחייה ולהשוות את יישובי יו"ש לשאר יישובי הספר בארץ."
על המוקד: פריסת תשתית אינטרנט מהיר גם ביו"ש
נזכיר כי דגן, שיגר ביום שלישי מכתב לשר התקשורת יועז הנדל בטענה שהאחרון מקדם בחודשים האחרונים את "תוכנית הסיבים" אשר תאפשר תשתית אינטרנט מהירה לכל תושבי מדינת ישראל מלבד לישובי יו"ש.
השר הנדל הגיב לדבריו של דגן ואמר: "לצערנו יוסי דגן לא הצליח להבין את הרפורמות בשוק התקשורת. תושבי השומרון לא זקוקים לאוויר בתקשורת אלא לתשתיות תקשורת. מה שכתב זה גיבוב של פרטים לא נכונים. אין ביניהם לבין המציאות שום קשר".

כחלק מהתוכנית, תונח תשתית לסיב אופטי שתאפשר גלישת אינטרנט במהירויות גבוהות מאוד. מכיוון שחברת בזק טוענת שחיבור הפריפריה לתשתית זו אינה כלכלית עבורה, הוקמה קרן שהיא למעשה קרן ממשלתית אשר תסבסד את הנחת התשתית באיזורי הספר.
לדברי דגן השר הנדל קבע כי כל יישובי הגבול – מעוטף עזה דרך הנגב הגליל והערבה, יכללו בתכנית מלבד יישובי יו"ש. דגן טוען כי יישובי יהודה ושומרון גם הם מוגדרים ספר בגלל קרבתם לרשות הפלסטינית בדיוק כמו בעוטף עזה ויישובי הספר האחרים.
בעקבות כך, פנה ראש המועצה האזורית שומרון במכתב דחוף לשר הנדל, זאת לאחר שנפגש ושוחח עם השר, בו הוא קורא לו לחזור בו מהחלטתו להדיר את יו"ש מהתוכנית ואומר: "לתדהמתי התברר לי כי בהחלטה תמוהה ביותר, בחר משרד התקשורת להעדיף את כלל איזורי הספר במדינת ישראל – מלבד אזור יו"ש אשר איננו מתועדף".
לדברי הנדל, במתווה סיבים שהובא לממשלה ואושר, כתוב כך:" על שר הביטחון להנחות את המפקד הצבאי להטמיע, בשינויים המחויבים וככל הנדרש, את יישום החלטה זו לגבי תשתית התקשורת ביהודה ושומרון, וכל הוראה רלוונטית אחרת שתינתן בהמשך לה, וכן להנחות את שר התקשורת לערוך התאמות על מנת לאפשר יישום של ההחלטה כאמור באזור יהודה ושומרון, ככל שיידרשו".
במועצה ממשיכים לתקוף את הנדל ואמרים: "מועצה אזורית שומרון והמחנה הלאומי כולו ייאבקו ויסכלו את ההדרה הזו שכמוה אין באף משרד ממשלתי. פרוייקט הסיבים הוא הפקרה של יו"ש והפיכת התושבים לתושבים סוג ב'".
מה דעתך בנושא?
27 תגובות
6 דיונים
ששון
בזק אוהבת את הכסף של חצי מליון איש ביו"ש בטח זה כסף קל ,בלשון העם ברנה ,צריך להחרים אותם רק ככה יבינו .
20:18 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
תימניה
הוויכוח הזה לא מקדים את הסוסים? למיטב דעתי נתניהו מסרב לאשר את פריסת הסיבים וז הסיבה שהנדל לא השתתף בישיבת הממשלה. אז על מה הוויכוח על דבר שלא קיים בכלל...
הוויכוח הזה לא מקדים את הסוסים? למיטב דעתי נתניהו מסרב לאשר את פריסת הסיבים וז הסיבה שהנדל לא השתתף בישיבת הממשלה. אז על מה הוויכוח על דבר שלא קיים בכלל רק לשם הוויכוח? ואם יוסי דגן מודאג אז שידאג קודם לאשר את היוזמה לפרוס סיבים אופטיים. אחר כך שידאג קודם לדרום שאין לו תקשורת. בכל הדרום קולטים את ירדן ולא את ישראל והאינטרנט מושבת. אז הדרום חשוב יותר מיוסי דגן.
המשך 16:42 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עמי
מדוע לעשות במקום שביבי והליכוד לא מספחים
16:04 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מאיר
ובנט הולך עם הנדל
15:03 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שושי
מיקי זוהר אתה בחור איכותי וחכם תן לשמולנים בראש מצוין אתה עושה בהצלחה
11:35 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אהובה
מאפיה במיטבה
09:51 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רמי
בתגובה ל: אהובה
מאפיה מרוקאית הורסים את המדינה
11:27 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הליכוד השפוי בלי ביבי
יש לציין ,שיועז הנדל גר ביו"ש
20:07 25.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
האדם הסביר
הנדל יורה בנגמ"ש
19:49 25.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ימין
יהודה ושומרון הם חלק ממדינת ישראל נקודה. אין שום סיבה לאפליה הזאת
19:40 25.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ארז ירקוני
למה עדיין הדלות הגלות ? לא הגיעה הזמן לגאולה ? וּמִבְּנֵי יִשָּׂשכָר יוֹדְעֵי בִינָה לַעִתִּים לָדַעַת שלחו לו לרבי יהודה בן בתירא "שלום לך רבי יהודה בן בתירא. שאתה בנציבין ומצודתך פרוסה...
למה עדיין הדלות הגלות ? לא הגיעה הזמן לגאולה ? וּמִבְּנֵי יִשָּׂשכָר יוֹדְעֵי בִינָה לַעִתִּים לָדַעַת שלחו לו לרבי יהודה בן בתירא "שלום לך רבי יהודה בן בתירא. שאתה בנציבין ומצודתך פרוסה בירושלים." (תלמוד בבלי, מסכת פסחים, דף ג', עמוד ... "עמא דקבילו אוריתא ולא חכימו". דברים ל"ו ו' "...עם נבל ולא חכם". אונקלוס מתרגם: "עמא דקבילו אוריתא ולא חכימו". וראה יונתן בן עוזיאל: "עמא דהוון טפשין וקבילו אוריתא ולא חכימו", קבלו את התורה התוכנה הכי חכמה בעולם ועדיין בגלות ? שנאמר פקוד יפקוד אוקלוס תרגום מנכר ידכיר מי שזוכר את השם ומזכיר לאחרים הוא מלוא פום השורוק הו"א האותיות שמשלימות הפסוק לזכור למחוק את עמלק . רְאוּ עַתָּה כִּי אֲנִי אֲנִי הוּא וְאֵין אֱלֹהִים עִמָּדִי אֲנִי אָמִית וַאֲחַיֶּה מָחַצְתִּי וַאֲנִי אֶרְפָּא וְאֵין מִיָּדִי מַצִּיל. דברים לב לט וְהָיָה הַנִּשְׁאָר בְּצִיּוֹן וְהַנּוֹתָר בִּירוּשָׁלִַם קָדוֹשׁ יֵאָמֶר לוֹ כָּל הַכָּתוּב לַחַיִּים בִּירוּשָׁלִָם. גדול שלום שבין איש לאשתו שהרי אמרה תורה שמו של הקב"ה שנכתב בקדושה ימחה על המים , רבנן אמרו גדול שלום שכשמלך המשיח בא אינו פותח אלא בשלום שנאמר (שם נב, ז) "מה נאוו על ההרים רגלי מבשר משמיע שלום": אמר רבי אלעזר, למה נמשלה תפלתן של צדיקים כעתר? וכמו שמצינו [בראשית כה]: "ויעתר" יצחק לה' לנוכח אשתו כי עקרה היא, "ויעתר" לו ה'. כדי לומר לך, מה עתר זה מהפך את התבואה בגורן ממקום למקום, אף תפלתן של צדיקים מהפכת דעתו של הקדוש ברוך הוא ממדת אכזריות למדת רחמנות. לקוטי הלכות ה' גילוח ה אות י' וּבִשְׁבִיל זֶה מֵאֵן מֹשֶׁה רַבֵּינוּ הַרְבֵּה בִּשְׁלִיחוּתוֹ כְּשֶׁשְּׁלָחוֹ ה' יִתְבָּרַךְ לְהוֹצִיא אֶת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרַיִם וְטָעַן כַּמָּה טְעָנוֹת: "וְאָמְרוּ לִי מַה שְּׁמוֹ מָה אֹמַר אֲלֵהֶם וְכוּ', וְהֵן לֹא יַאֲמִינוּ לִי" וְכוּ' (שְׁמוֹת ג, יג), וְכֵן הַרְבֵּה עַד שֶׁבַּסּוֹף אָמַר: "שְׁלַח נָא בְּיַד תִּשְׁלָח" וְכוּ', כִּי יָדַע שֶׁקָּשֶׁה מְאֹד לְהַכְנִיס הַדַּעַת בְּיִשְׂרָאֵל, כִּי עֲדַיִן לֹא קִדְּשׁוּ עַצְמָן כָּרָאוּי, כִּי יָדוּעַ שֶׁיִּשְׂרָאֵל אָז לֹא הָיוּ עֲדַיִן רְאוּיִים לִגְאֻלָּה, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בִּיחֶזְקֵאל בְּסִימָן טז: "וּבְמַיִם לֹא רֻחַצְתְּ לְמִשְׁעִי "וְכוּ', עַד "וָאֶעֱבֹר עָלַיִךְ וָאֶרְאֵךְ מִתְבּוֹסֶסֶת בְּדָמָיִךְ" וְכוּ'. עַל-כֵּן הָיָה קָשֶׁה מְאֹד לְהַכְנִיס בָּהֶם הַדַּעַת הָאֲמִתִּי, שֶׁבָּזֶה הָיָה תָּלוּי כָּל גְּאֻלָּתָם כַּנַּ"ל, אֲבָל ה' יִתְבָּרַךְ הִכְרִיחוֹ לֵילֵךְ וּלְהָאִיר בָּהֶם הַדַּעַת וּלְהוֹצִיאָם כִּי חָמַל עֲלֵיהֶם בִּזְכוּת אָבוֹת וְדִלֵּג עַל הַקֵּץ, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב "קוֹל דּוֹדִי הִנֵּה זֶה בָּא מְדַלֵּג עַל הֶהָרִים מְקַפֵּץ עַל הַגְּבָעוֹת" וְכוּ' (שִׁיר הַשִּׁירִים ב, ח). כִּי ה' יִתְבָּרַךְ רָאָה שֶׁאִם לֹא יָאִיר בָּהֶם הַדַּעַת כְּלָל, אִם כֵּן מֵהֵיכָן יִזְכּוּ לִגְאֻלָּה, כִּי רָאָה שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְהַמְתִּין בִּגְאֻלָּתָם עַד שֶׁיְּקַדְּשׁוּ אֶת שִׁבְעַת הַנֵּרוֹת כָּרָאוּי בְּאֹפֶן שֶׁיִּהְיוּ רְאוּיִים לְהַשָּׂגַת הַמַּקִּיפִים עַל-יְדֵי קְדֻשָּׁתָם, כִּי אִי אֶפְשָׁר לְהַמְתִּין עַל זֶה, כִּי הַבַּעַל דָּבָר מִתְגַּבֵּר מְאֹד וְחַס וְשָׁלוֹם בַּאֲרִיכַת הַזְּמַן יִשְׁתַּקְּעוּ לְגַמְרֵי בְּגָלוּת וְזֻהֲמַת מִצְרַיִם חַס וְשָׁלוֹם, כַּמּוּבָא שֶׁאִם הָיוּ יִשְׂרָאֵל חַס וְשָׁלוֹם מִתְמַהְמֵהִים עוֹד כְּרֶגַע בְּמִצְרַיִם, הָיוּ נִשְׁאָרִים מְשֻׁקָּעִים שָׁם חַס וְשָׁלוֹם, שֶׁזֶּהוּ סוֹד "וְלֹא יָכְלוּ לְהִתְמַהְמֵהַּ" וְכוּ', כַּיָּדוּעַ, עַל-כֵּן חָמַל עֲלֵיהֶם ה' יִתְבָּרַךְ וְדִלֵּג עַל הַקֵּץ וְהֵאִיר בָּהֶם הֶאָרַת הַדַּעַת עַל-יְדֵי מֹשֶׁה רַבֵּינוּ הֶאָרָה נִפְלָאָה, אַף-עַל-פִּי שֶׁלֹּא הָיוּ רְאוּיִים לָזֶה עַל-יְדֵי מַעֲשֵׂיהֶם, וְעַל-יְדֵי-זֶה נִתְעוֹרְרוּ לָשׁוּב לַה' יִתְבָּרַךְ בִּבְחִינַת (שָׁם א, ד) "מָשְׁכֵנִי אַחֲרֶיךָ נָרוּצָה", וּכְעֵין שֶׁפֵּרֵשׁ רַשִׁ"י שָׁם, עַיֵּן שָׁם, אֲבָל עֲדַיִן הָיָה לָהֶם בְּחִירָה גְּדוֹלָה, כִּי עֲדַיִן הָיָה קָשֶׁה לָהֶם קֻשְׁיוֹת וּמְבוּכוֹת הַרְבֵּה, כִּי עֲדַיִן לֹא הִשִּׂיגוּ הַמַּקִּיפִים כָּרָאוּי, כִּי לֹא הָיוּ רְאוּיִים לָהֶם מֵחֲמַת שֶׁלֹּא קִדְּשׁוּ עֲדַיִן שִׁבְעַת הַנֵּרוֹת, כִּי גַּם הֶאָרַת וְהִתְנוֹצְצוּת הַדַּעַת שֶׁהִשִּׂיגוּ הָיָה גַּם כֵּן בְּדֶרֶךְ חֶסֶד וְרַחֲמִים לִפְנִים מִשּׁוּרַת הַדִּין וְכַנַּ"ל. וּמִזֶּה בָּאוּ כָּל הַנִּסְיוֹנוֹת הָרַבִּים שֶׁנִּסּוּ אֶת ה' יִתְבָּרַךְ וְהִרְהֲרוּ אַחַר ה' יִתְבָּרַךְ וְאַחֲרֵי מֹשֶׁה, כִּי הַכֹּל נִמְשָׁךְ מִבְּחִינָה הַנַּ"ל מֵחֲמַת שֶׁלֹּא זָכוּ לְהַשָּׂגַּת הַמַּקִּיפִים בִּשְׁלֵמוּת, מֵחֲמַת שֶׁעֲדַיִן לֹא נִתְקַדְּשׁוּ כָּרָאוּי וְכוּ', וְכַנַּ"ל. וְעִקַּר מַה שֶׁהוֹעִיל לְיִשְׂרָאֵל שֶׁאַף-עַל-פִּי-כֵן רֻבָּם כְּכֻלָּם נִשְׁאֲרוּ עַל עָמְדָם הוּא זְכוּת אֲבוֹתָם אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב וְרִבּוּי הַצְּעָקוֹת שֶׁצָּעֲקוּ אֶל ה', כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב שָׁם בַּפָּרָשָׁה (שְׁמוֹת ו, ד-ה): "וְגַם הֲקִימוֹתִי אֶת בְּרִיתִי וְכוּ', וְגַם אֲנִי שָׁמַעְתִּי אֶת נַאֲקַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל". כִּי עִקַּר הוֹלָדַת הַמֹּחִין מִתַּעֲלוּמָתָן הוּא עַל-יְדֵי הַצְּעָקָה וְכַנַּ"ל. וְכָל זֶה צָרִיךְ כָּל אָדָם לֵידַע בְּכָל זְמַן שֶׁכָּל זֶה עוֹבֵר גַּם עַתָּה עַל כָּל אֶחָד וְאֶחָד וּמַשְׂכִּיל עַל דָּבָר טוֹב הֶחָפֵץ בָּאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ יָבִין מִזֶּה עֵצוֹת וְהִתְחַזְּקוּת לְהִתְקָרֵב לִנְקֻדַּת הָאֱמֶת, וּכְשֶׁרוֹאֶה שֶׁבָּאִין עַל דַּעְתּוֹ קֻשְׁיוֹת וּבִלְבּוּלִים כַּמָּה וְכַמָּה הוּא צָרִיךְ לִצְעֹק לַה' יִתְבָּרַךְ, כִּי עַל-יְדֵי צְעָקָה מוֹלִידִין הַמֹּחִין מִתַּעֲלוּמָתָן וְכַנַּ"ל.
המשך 18:41 25.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר