נתוני קורונה: מספר החולים ממשיך לעלות; 7 מתים ביום - סרוגים

נתוני קורונה: מספר החולים ממשיך לעלות; 7 מתים ביום

מרכז המידע הלאומי בנושא הקורונה מזהיר: "בימים האחרונים - עלייה ברורה ועקבית במספר המאומתים החדשים ליממה". 2,822 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה

נתוני קורונה: מספר החולים ממשיך לעלות; 7 מתים ביום
  (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)

משרד הבריאות מעדכן את נתוני הקורונה היומיים, לפיהם אתמול התגלו בישראל 832 חולים חדשים, המצביעים על המשך המגמה של עלייה בכמות החולים. מדובר בעלייה קלה ובמספרים נמוכים יחסית, אבל המגמה היא שמדאיגה.

עוד באותו נושא

קבינט הקורונה ידון: אלה התנאים לפתיחת הקניונים

בדו"ח היומי של מרכז המידע הלאומי בנושא הקורונה, הצביעו על המגמה ככזו שצריכה להדליק נורה אדומה: "בימים האחרונים – עלייה ברורה ועקבית במספר המאומתים החדשים ליממה. גם אם חלק מהעלייה במאומתים נובע מהגדלת מספר הבדיקות היומי, הרי שאין בכך כדי להסביר את כולה. לצד עלייה זו מזוהה בשבוע האחרון גם עלייה במספר החולים החדשים במצב קשה, שאינה מושפעת מהיקף הבדיקות.

המשך ההקלות – יאיץ את התחלואה

המסקנה היא שהמשך ההקלות ללא הקפדה יתרה שתלווה אותן (מסיכות, ריחוק חברתי, אכיפה וכו') בכלל המגזרים במדינה, צפוי להאיץ את רמת התחלואה ולהסיג לאחור את רמת השליטה שהושגה בהתפרצות המגיפה.

בסך הכל יש כרגע בישראל 9,064 חולים מאומתים לקורונה, רובם המוחלט שוהה בבית. בבתי החולים מאושפזים 457 חולים, מתוכם 268 במצב קשה, ו-116 במצב קריטי. עד כה נמנו בישראל 2,822 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.

השבוע נפתחו מחדש הלימודים לכיתות ה-ו בבתי הספר במתכונת מצומצמת, ובשבוע הבא צפויים לחזור הלימודים בתיכונים גם לכיתות י'-יב'. במקביל אושר פיילוט לפתיחת קניונים סגורים, באמצעות פיקוח אלקטרוני על מספר השוהים בכל חנות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו