קבינט הקורונה ידון: אלה התנאים לפתיחת הקניונים - סרוגים

קבינט הקורונה ידון: אלה התנאים לפתיחת הקניונים

קבינט הקורונה יתכנס היום לדון בפתיחת כיתות ז'-י' אך גם בפתיחת הקניונים. לפי המתווה שיובא לאישור הממשלה - אמצעים טכנולוגיים ידווחו על מספר הקונים בכל חנות

author-image
קבינט הקורונה ידון: אלה התנאים לפתיחת הקניונים
  (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)

קבינט הקורונה יתכנס היום לדון בפתיחת מערכת החינוך, בפתיחת הקניונים ובעידוד התקנת האפליקציה 'המגן 2' שנועדה לקטוע שרשראות הדבקה.

לגבי פתיחת מערכת החינוך נתניהו אמר אתמול (א') שההחלטה לפתוח את כיתות ה' ו-ו' איננה על הפרק, והכיתות ייפתחו כפי שהוחלט בשבוע שעבר. כעת נותר לדון בתכנית ההמשך – פתיחת כיתות ז'- י'. במשרד החינוך לוחצים להחזיר את התלמידים לכיתות. במשרד הבריאות קיבלו את הגזרה של החזרת הכיתות הנמוכות, אך עדיין מתנגדים להחזרת בתי הספר העל יסודיים.

עוד באותו נושא

גרוטו: "מקדם ההדבקה עולה, קניונים לא יפתחו"

הקניונים יחזרו בפיקוח דיגיטלי

הרבה יותר מסובך הוא  נושא הקניונים, יש מתווה של משרד הבריאות לפתיחת הקניונים לפיו יהיה פיילוט ב-10 קניונים, שבכל קניון יהיה ממונה קורונה, שיהיה אחראי על טיפול הפיילוט בקניון. בקניון יותקנו מכשירים אלקטרוניים שידווחו בזמן אמת כמה אנשים יש בכל בקניון בכל חנות, יאתר וינטר את מספר הקונים. בנוסף תהיה סיירת אכיפה שתהיה בקניונים שיסיירו ויבדקו שאין התקהלויות במעברים.

הכניסה תותנה בעטיית מסכה ובריחוק חברתי, ובמספר מקסימלי של קונים בתוך חנות (עד עשרה).

בדיונים מקדימים משרד הכלכלה והאוצר מביעים תמיכה במתווה, ואפילו דורשים לזרז את החלתו.

המדדים להצלחת המתווה יהיו בעיקר מדדים התנהגותיים. משרד הבריאות דורש שכל העובדים יהיו עם מסכות, כשאיש צוות אחד שייתפס ללא מסכה, יהווה הפרה של המתווה, כמו גם 10 קונים שיתפסו במהלך יום קניות ללא מסכה. לאחר תקופת הפיילוט ייספרו מספר ההפרות ולפי זה ידונו השרים בהרחבתו או בלימתו.

עידוד השימוש באפליקציית 'המגן 2'

בנוסף השרים יזהר שי (המדע) וזאב אלקין (ההשכלה הגבוהה והמים) גיבשו תכנית לבקרה דיגיטלית אל קטיעת שרשראות ההדבקה באמצעות עידוד עסקים ולא דרך חקיקה. התכנית היא לעודד אזרחים להוריד את אפליקציית המגן 2 – שלא תפסה כל כך, מסיבות טכניות של שימוש יתר בסוללה, ומסיבות של חוסר עניין לציבור.

לפי התכנית, בעלי עסקים שיתנו את הכניסה לחנות שלהם, בהצגת הפעלת 'המגן 2' יוכלו להכניס יותר לקוחות לחנות. בנוסף נבדקת האפשרות, האם לאנשים שהורידו את האפליקציה יקוצרו ימי הבידוד, מתוך הבנה שככל שיהיו יותר משתמשים יוכלו לקטוע בצורה מהירה יותר את שרשראות ההדבקה.

בנוסף ככל הנראה נבדקת האפשרות לחייב את כלל עובדי מדינה להוריד את האפליקציה, וכן לחייב הורדת האפליקציה לחברות שנותנות טלפונים לעובדים.

הבעיות שעומדות כרגע, הן הנושא המשפטי: חוק הפרטיות חוקי איכוני השב"כ: עד כמה מוכנים לשלול את הפרטיות של האזרח בשביל המאבק בנגיף. הנושא השני הוא מה עושים מי שאין לו טלפון חכם ואינו יכול להתקין את האפליקציה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו