השר הנגבי: "לוודא שלא נדע עוד אסונות מחרידים כמו נחל צפית"

השר הנגבי: "לוודא שלא נדע עוד אסונות מחרידים כמו נחל צפית"

מעל שנתיים לאחר האסון, שר ההתיישבות צחי הנגבי שבאחריותו המכינות הקדם צבאיות החליט לפתוח ועדת בדיקה לבחינת הדרכים למניעת אסונות דוגמת האסון בנחל צפית

הנגבי: שלא נדע עוד אסונות מחרידים כמו נחל צפית
  צילום: סרוגים

שר ההתיישבות צחי הנגבי הודיע היום (שלישי) על החלטתו, כשר הממונה על המכינות הקדם צבאיות, להקים ועדת בדיקה ממשלתית לבחינת הדרכים למניעת אסונות דוגמת האסון בנחל צפית.

הממשלה העבירה בחודש מאי האחרון ממשרד החינוך למשרד ההתיישבות את האחריות על 56 המכינות הקדם צבאיות אליהן מגיעים מידי שנה 3,000 צעירות וצעירים שצה״ל דוחה את גיוסם. בראש הועדה תעמוד  השופטת בדימוס שולמית וסרקרוג, לשעבר סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה. בין חברי הועדה יהיו דורון אלמוג (אלוף מיל.), ואבי נעים, לשעבר מנכ״ל משרד ההתיישבות וראש המועצה המקומית בית אריה-עופרים.

עוד באותו נושא

צפו: שנתיים לאסון מכינת בני ציון בנחל צפית

כזכור, בשיטפון שאירע בנחל צפית באפריל 2018 נספו 10 חניכים ומועמדים בטיול גיבוש של מכינת ״בני ציון״ בת״א. שר ההתיישבות הנגבי נפגש ביום כניסתו לתפקיד עם נציגי ההורים השכולים, שנימקו בפניו את דרישתם לחקירת נסיבות האסון שפקד אותם על ידי גורם ממלכתי בלתי תלוי, שיגבש שינויים מערכתיים על סמך כללים, הנחיות ונהלים רשמיים שימנעו הישנותן של טרגדיות כאלה.

השר הנגבי צפוי לפנות היום לשר המשפטים, בבקשה כי יעניק לועדה סמכויות של ועדת חקירה. המדינה מנהלת הליכים פליליים נגד שני נאשמים באסון הנחל צפית, ולפיכך הודיע השר הנגבי ליועץ המשפטי לממשלה כי הועדה תקפיד להימנע מכל פעולה שיהיה בה כדי לפגוע בניהולם התקין של הליכים אלה, ככל שהם משיקים לפעילות הועדה.

״מפעל המכינות הוא מיזם ישראלי ייחודי מופלא, שמכשיר את דור העתיד שלנו למעורבות חברתית, לפיקוד בצה״ל ולהובלה לאומית. חובתי כשר הממונה לוודא שלעולם לא נדע עוד אסונות מחרידים כזה שהיכה בנו בנחל צפית", אמר הנגבי והוסיף: "אף ששנתיים וחצי חלפו מאז, טרם גובשו כללי ברזל מחייבים שעל פיהם תתקיים הפעילות במכינות. אני מודה ליו״ר הועדה כב׳ השופטת וסרקרוג ולחברי הועדה אלמוג ונעים על נכונותם ליטול על שכמם אתגר זה. הועדה תיהנה מסמכות רחבה לעצב את תחומי חקירתה, ואני משוכנע שתוצרי עבודתה יצילו חיים, ויעצימו את ביטחונם של ההורים במכינות כגופים שמסוגלים לשאת באחריות הכבדה לשלום בנותיהם ובניהם במלוא המחויבות, המשמעת וההקפדה״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אתה וממשלת האפסים מהוים אסון מחריד יותר
F-35 לאוייב | 24-11-2020 14:46
ועכשיו תחזור תיכף ומיד ללקק לנוכל הצוללות.