כוכבי 'שעת נעילה' בכנסת: "הם גיבורים לא פחות". צפו - סרוגים

כוכבי 'שעת נעילה' בכנסת: "הם גיבורים לא פחות". צפו

על רקע שידור הסדרה 'שעת נעילה', התכנסה הוועדה לטיפול וסיוע לנפגעי הלם קרב וכינסה יחד לוחמים ממלחמת יו"כ עם היוצרים והשחקנים: "הסדרה הזאת מנערת המון אבק והסדקים מופיעים"

כוכבי 'שעת נעילה' בכנסת: "הם גיבורים לא פחות". צפו
  עומרי פרלמן (כספי) בכנסת

מהמרקע לכנסת: ועדת המשנה לטיפול וסיוע לנפגעי הלם קרב בכנסת בראשות ח"כ אופיר סופר (ימינה) הזמינה את במאי הסדרה "שעת נעילה" ירון זילברמן והשחקנים עומר פרלמן ואימרי ביטון.

עוד באותו נושא

"שעת נעילה": הוליווד זה 'כאן' | ביקורת טלוויזיה


43

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ אופיר סופר: "מלחמת יום הכיפורים היא המשבר הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל. אנחנו מדברים כאן על גיבורים שנלחמו אז ונלחמים עד היום, באופן שדומה לריצת מרתון עם קטיעת רגל שאינה נראית לעין. התכנית 'שעת נעילה' עוררה שיח בנושא, אני שומע זאת בקרב רבים מבוגרי המלחמה ובעיקר בסביבת נפגעי הפוסט טראומה".

ח"כ אורלי פרומן הוסיפה: "יש דור צעיר שלא יודע ולא מכיר את המלחמה הזאת והסדרה מעלה אותה שוב לתודעה. מדובר בסדרה שהיא חובה לכל המטפלים , אנשי אגף השיקום ואנשי משרד הביטחון שאמורים לתת שירות לכל האנשים היקרים האלה. יש ניסיון מצטבר לטיפול בפוסט טראומה, ואני מצפה שאת האירועים האלה שאתם בדם ליבכם מספרים לנו לא נשמע יותר. מי שצריך לטפל ולתת לכם ולבני משפחכם מענה היא ממשלת ישראל ששלחה אתכם למלחמה".

עומר פרלמן (כספי): "אנחנו מציגים את האנושיות"

השחקן עומר פרלמן (המשחק את מפקד הטנק, כספי) אמר: "יש קונספציה שהפגיעה בגוף היא הרואית והפגיעה בנפש היא לא. אני רואה את זה גם בביקורות על הסדרה – למה אנחנו מציגים את החיילים כמבולבלים ומבוהלים. אנחנו מנסים לשבור את אותה קונספציה. אנחנו מציגים את האנושיות, המורכבות של החיילים כבני אדם והם גיבורים לא פחות. בושה ואשמה הייתה נחלתם של לוחמים מ-1973 וגם מ-2006 ואנחנו צריכים לשאול את עצמנו למה, יש לנו אחריות וחובה לתקן את זה ולתת להם את הכוח להתמודד".

מנחם אנסבכר, מפקד מוצב תל סאקי במלחמה שכתב את הספר "רסיס ממגש הכסף": "אני לא גיבור. אני בחור ירושלמי שגדל בצופים, הייתי צנחן ונלחמתי בקרבות הבלימה ברמת הגולן. הייתי באותו בונקר שראו אתמול ב'שעת נעילה'- תל סאקי. הבוקר התקשר אליי אחד החיילים. הסדרה הזאת מנערת המון אבק ומעלה לאנשים דברים שהצליחו עד היום לטייח ולסגור והסדקים מופיעים".

שעת נעילה צילום יחצ כאן 11

במאי הסדרה ירון זילברמן פנה למנחם אנסבכר: "עבורי ועבור כל מי שהשתתף בפרויקט הזה אתה גיבור ענק. הייתה לי הזכות הגדולה לשמוע ממך את הסיפור שלך, היית נועז ונדיב לשתף אותי ואני פעלתי בהשארת השיחה איתך ועם כמה מחבריך. רוח הדברים והנשמה הן הדבר החשוב ביותר. ניסיתי כמה שיותר להרגיש אותך ואת מה שחווית ולהשריש את החוויה הזאת לשחקנים שנכנסו לנעלי הדמויות".

מנכ"לית עמותת "שותפות מגן ישראלית" עו"ד רוני ססובר הייתה נוכחת בוועדה אמרה אחרי הישיבה: "מטרתנו להעלות את המודעות לפוסט טראומה בקרב הציבור ולשנות את החקיקה בנושא. מתוקף תפקידי אני מקבלת אינספור פניות מהלומי קרב להם אני מנסה לסייע באופן פרטני אך ברור לכולנו שזו לא הדרך כי מגיע להם הרבה יותר. אנחנו כאן כדי שחייהם של הלומי הקרב יהיו באמת חיים. מדינת ישראל חייבת לקחת אחריות ולהקים עבורם מסלול ירוק ונפרד שיאפשר להם לקבל את הטיפול הראוי לו הם זכאים שיקרה סמוך לאירוע הטראומתי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
שעת נעילה היא סדרת פח פרופגנדית,המנצלת את
בכור | 24-11-2020 14:22
מותג מלחמת יום הכיפורים למטרות קידום ערכי השמאל הפציפיסטי והבוגדני
כנראה שלטימטום...
יהודה | 24-11-2020 16:50
כנראה שלטימטום ולטיפשות שלך אין גבול. הכל מבית יוצר אחד שבקרוב יעלם מחיינו .
/ אתה באמת...
א.ט | 24-11-2020 16:03
/ אתה באמת קוקו. בעלי שהשתתף בקרבות טוען שמי שפרץ את ציר עכביש/ ,. ציר טרטור/ החווה הסינית/ והיה אחראי להתקנת גשר הדוברות. פעל לכיתור הארמייה השלישית וכיבוש השטח המצרי עד סואץ היה האלוף אדן מפקד גייסות השיריון. אני מבינה שבהמה זה כינוי חביב אצל אוהדי ביבי. הסתה! הסתה! כמה מפתיע!!!!! ח..ח...ח...
אוי את...
קוקו | 24-11-2020 15:32
אוי את בהמה. עד היום יורשי מפאי לא מודים באשמה של המחדל. כבוגר הקרב על סואץ אני יכול להגיד לך שהאלוף אדן היה חייב לעמוד למשפט צבאי ולעוף מהצבא בדרגת טוראי, נו טוב הוא שייך לבוגרי הפלמח אז הוא קדוש.
/ אין...
א.ט. | 24-11-2020 15:05
/ אין לך בושה?? מניחה שאתה מאלו שרואים מלחמה רק בטלויזיה. תתבייש..!! אתה כנראה בחבורה של אורלי לב חלובה?? לטימטום, לאכזריות,ולכפייות הטובה אין גבול. לך להילחם בפעם הבאה במקום לפצח גרעינים על הספה.
2
השחקנים הם גיבןרים?...
מדינת בלוף | 24-11-2020 18:17
השחקנים הם גיבןרים? הצחקתם. עוד תגידו שהם שחררו את הרמה.
ממה שהבנתי...
אלי | 24-11-2020 22:11
ממה שהבנתי מהכתבה זה שהשחקנים אמרו על הלומי קרב שישבו איתם באותה וועדה ,שהם (ההלומי קרב) גיבורים
3
ההיתי בסיני ב75...
מילס | 25-11-2020 13:05
ההיתי בסיני ב75 עד 78