דיווח: בסעודיה זועמים על הדלפת הפגישה הסודית עם נתניהו

דיווח: בסעודיה זועמים על הדלפת הפגישה הסודית עם נתניהו

בממשל הסעודי זעמו על חשיפת הפגישה הסודית של רה"מ נתניהו עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן, שלדבריהם עורר ביקורת רבה בסעודיה ובמדינות ערב השכנות. לדברי הגורמים, ייתכן שהמגעים עם ישראל יוקפאו בעקבות ההדלפה

דיווח: בסעודיה זועמים על הדלפת הפגישה עם נתניהו
  יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן (צילום: מתיאס לינץ'\שאטרסטוק)

נתק במגעים? ברשת "כל אל-ערב" דווח היום (שלישי) כי גורמים בממשל הסעודי זועמים על חשיפת הפגישה הסודית שהתקיימה שלשום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויורש העצר מוחמד בן סלמאן בעיר ניאום והדלפת פרטי הפגישה לתקשורת המקומית בישראל.

עוד באותו נושא

רה"מ נתניהו טס בחשאי לסעודיה עם ראש המוסד


11

בדבריהם אמרו כי פרסום פרטי הפגישה גרם לנזק רב ביחסים של סעודיה עם מדינות ערב השכנות – וכתוצאה ייתכן שהמגעים עם ישראל יוקפאו לחצי שנה לפחות. לדבריהם, בסעודיה הביעו ביקורת נרחבת על קיום הפגישה עם ראש הממשלה הישראלי – עד כדי כך ששר החוץ פייסל בן פארחן אל סעוד נאלץ להכחיש את קיום הפגישה וטען כי "הפקידים היחידים שנכחו היו אמריקנים וסעודים" – זאת למרות שהשתתף בעצמו בפגישה.

עוד דווח כי הידיעה על הטיסה הסודית של נתניהו פורסמה ללא ידיעתו של ראש המוסד יוסי כהן, שהתנגד לפרסום הדברים בתקשורת. "הפגישה הזו הייתה צריכה להישאר בסוד" אמר לאחר שפרטי הפגישה נחשפו. "הפרסום של הדברים יוביל בטווח הארוך לנזק אסטרטגי עבור ישראל".

עוד באותו נושא

לא רק גנץ: הרמטכ"ל לא ידע על ביקור רה"מ בסעודיה


17

כאמור, אמש נחשף כי ראש הממשלה טס אמש לעיר ניאום בסעודיה, שם נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, ועם יורש העצר מוחמד בן סלמאן. הטיסה הסודית נחשפה באתר למעקב טיסות, שזיהה טיסה של מטוס מנהלים ישראלי אשר שימש את רה"מ גם בטיסה לחתימת הסכמי אברהם.

בהמשך דווח כי שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, וכן שר החוץ גבי אשכנזי, לא עודכנו על יציאת המשלחת הסודית. "הדלפת הטיסה החשאית של ראש הממשלה הינה צעד חסר אחריות" טען גנץ בישיבת הסיעה שלו. "לא כך אני נוהג. מעולם לא נהגתי כך ומעולם לא אנהג כך ואני חושב שבהקשר הזה אזרחי ישראל צריכים להיות מוטרדים". גם הרמטכ"ל אביב כוכבי לא ידע על הטיסה לסעודיה, זאת למרות שהמזכיר הצבאי, תא"ל אבי בלוט, השתתף בנסיעה יחד עם נתניהו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מדליף
משה מחולון | 24-11-2020 12:00
כתב מישהו שהמדליף הוא- ביבי בעצמו. לא נורא חבר, נחפש בלון אחר..
/ מתוך שירותי...
א.ט. חולון | 24-11-2020 14:29
/ מתוך שירותי במודיעין שנתיים ועוד מילואים; פעילות כזו היא להבנתי חסויה.ראש המוסד לא חשב שזה נכון. השאר לא עודכנו.אם תצמצם אפשריות יש רק מוביל אחד. תעביר אותו פוליגרף בבקשה,
2
כדאי שהמלך יזהר מקלגסי הליכוד האלימים.
מכלוף-מכלוף-מכלוף | 24-11-2020 12:18
ולסיום - מכלוף.
3
חמיצות
נעמה | 24-11-2020 17:06
זה יותר נראה שלימינה זה איכפת יותר מלסעודיה. משהו לא טוב עובר על סרוגים וערוץ 7 מאז שימינה באופזציה הם מזכירים אתרי שמאל מובהקים במרירות ובחמיצות. כאילו שבנט על ששת מנדטיו היה הופך את מדינתינו לאי ירוק שקט ופסטורלי, ועכשיו שהוא בחוץ הכל הכי גרוע שאפשר. כמה חבל....
בישיבת סיעה מצולמת...
יועץ תקשורת | 24-11-2020 21:42
בישיבת סיעה מצולמת מכלוף שואל את ביבי אדוני ראש הממשלה, יש ידיעה שאתה היית אתמול בסעודיה ונפגשת עם יורש העצר. ביבי מחייך ואומר אין תגובה. סצנה מזויפת ומגעילה של הדלפה, ליקוק וכחש.
4
אוריאל בארי השמאלן....
משה | 25-11-2020 13:50
אוריאל בארי השמאלן. כל הכתבות שלך אנטי ביבי, אנטי טראמפ, אנטי יהודים. מה עוד?