למחוק את הקו הירוק - סרוגים

למחוק את הקו הירוק

על רקע הביקור ההיסטורי של מייק פומפאו ביקב פסגות, וההפגנה של שלום עכשיו נגד המהלך, מנכ"ל האיחוד הלאומי יהודה ולד, תוקף את התפיסה של המושג הקו הירוק בישראל

למחוק את הקו הירוק
  צילום: דוברות בנימין

במהלך ביקורו של שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, ביקב פסגות שבבנימין ,הפגינו במקום אנשי שלום עכשיו."ביקור פומפיאו בהתנחלויות וביקב שהוקם על אדמה גזולה הוא מחטף מקומם נוסף של ממשלת המתנחלים " אמרו שם. שקד מורג מנכלי"ת הארגון אף מזגה לחבריה כוסות יין "לא מאדמות גזולות" כדבריה.

מורג גדלה במושב 'רמות השבים' שבשרון, אלא שמורג שכחה כנראה שעם סיום מלחמת העצמאות צורפו ליישוב מקצת מאדמות הכפר 'אבו כישכ' אשר גבל ברמות השבים. על ההתנחלות שם בשרון סיפר אליהו בנימיני, בנו של מייסד רמת השרון צבי בנימיני: "קרקעותיו השתרעו מכביש פתח-תקווה–רמתיים ועד הים, עד הירקון, עד רעננה. רמת-השרון לבדה סיפחה 17 אלף דונם מאדמותיו".

עוד באותו נושא

לראשונה בהיסטוריה: שר חוץ אמריקני ביהודה ושומרון


8

וזה כל הסיפור, אין באמת שום הבדל בין ההתיישבות היהודית בפסגות ובשילה להתיישבות היהודית בתל אביב על אדמות הכפר שיח מוניס או בכפר סבא על אדמות כפר סאבא הערבית ו'ביאר עדס'.האמירה כאילו ההתנחלות שגדלה בה מורג בשרון היא מוסרית ולשתות יין ביקב בפסגות זה גזלה- היא צביעות ושקר היסטורי.עם ישראל חזר הביתה אחרי אלפיים שנות גלות ומשחרר את אדמותיו. הקו הירוק הוא קו שביתת-הנשק של מדינת ישראל עם מדינות ערב כפי שנקבע בהסכמי שביתת הנשק שנחתמו בשנת 1949 הוא לא היה מעולם ולא יהיה רלוונטי לשום מציאות שמחלקת את ארצנו. הקו הזה היה מאז שירטוטו – קרע בלב האומה.

ההצהרה של שר החוץ פומפאו כי ארה"ב תאפשר לסמן מוצרים מההתנחלויות כ"תוצרת ישראל" היא צעד משמעותי למחיקת הקו הזה מהלקסיקון , בארץ ובעולם. גם האמריקאים מבינים את מה ששקד מורג ומיעוט חבריה הקיצוניים לא מבינים- שדין פסגות כדין רמת השרון. הגיע הזמן שנמחק את הקו הזה מחיינו.יש למהלך זה השלכות רבות הן ברמת התנהלות הממשלה ביחס להחלת הריבונות והסדרת התיישבות הצעירה , והן ברמת ההתנהלות היומיומית כדוגמת עסקים,חברות ונותני שירות שלצערי עדיין מסרבות להגיע לתת שירות לישובים מסויימים, "מעבר לקו הירוק" או מחייבים תשלום נוסף של מאות שקלים.

ההצהרה ההיסטורית של ארה"ב היום וההשפעה שלה בשטח תלויה הרבה מאוד בנו, ביכולת שלנו למחוק את ההתודעה של חלוקת הארץ ולסיים את ההבחנה ביחס לריבונותנו בין יהודה ושומרון ומישור החוף.המשימה של יישוב הארץ ושיחרור כל אדמותינו עד הגשמת חזון ארץ ישראל השלימה עוד לא הסתיימה. אבל מחיקת הקו הירוק היא ציון דרך חשוב להגשמתה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
האם הכותב מסכים...
ייאב | 22-11-2020 19:33
האם הכותב מסכים לתת לתושבי 67 אזרחות מלאה וזכות הצבעה כפי שניתנה לתושבי 48?
על טעויות...
אוריאל | 24-11-2020 15:03
על טעויות לא חוזרים!
2
מפלגה ללא בוחרים...
אבי ימין חדש | 22-11-2020 19:58
מפלגה ללא בוחרים שכל היום מדברת ומדברת מדהים כמה עזות צריך בשביל זה מר ולד תרוץ עם הסמרטוט שלך לבד לכנסת ואם תעברו את אחוז החסימה תשמיעו את קולכם עד אז פשוט תשתקו
3
במלחמת ששת הימים...
אוריאל | 24-11-2020 15:02
במלחמת ששת הימים השטח נכבש על ידינו. לולא ניצחנו גם בתל אביב לא היינו היום. מאז 48 הערבים ניסו פעם אחרי פעם לסלק אותנו מפה. מנהיגינו בטפשוטם ראו בזה הזדמנות לשלום והזמינו אותם לחיות ביחד. היום אנחנו נתמודדים עם הטיפשות הזאת בגלי הטרור והחכים הערבים בכנסת ישראל. מחר השמאלנים יפגינו להחלפת ההמנון והדגל.