מכה לטראמפ: ביהמ"ש דחה את בקשתו לפסילת קולות - סרוגים

מכה לטראמפ: ביהמ"ש דחה את בקשתו לפסילת קולות

בית המשפט במדינת פנסילבניה דחה את עתירת קמפיין טראמפ לפסול מיליוני קולות, זאת לטענתם בשל זיופים בהצבעות הדואר. לטענת השופט, צוות הנשיא הציג "האשמות ספקולטיביות חסרות ערך, שלא גובו כלל בראיות"

author-image
מכה לטראמפ: ביהמ"ש דחה את בקשתו לפסילת קולות
  (צילום: שאטרסטוק)

מכה קשה לקמפיין הרפובליקני: בית המשפט במדינת פנסילבניה דחה הלילה (ראשון) את העתירה של קמפיין טראמפ, שביקשו לפסול 7 מיליון מקולות הבוחרים במדינה בטענה לזיופים בהיקף רחב. עד כה בתי המשפט בארה"ב דחו 34 מתוך 36 התביעות שהוגשו על ידי הצוות הרפובליקני, וקבעו כי הטענות לזיופים חסרי בסיס.

בפסיקה השופט מת'יו בראן קבע כי הטיעונים של נשיא ארה"ב לא גובו בראיות המוכיחות את הטענות שהוצגו. "היה מצופה שהתובעים יגיעו עם טיעונים מבוססים וראיות עובדתיות לדיון כזה, אך במקום זאת התביעה הציגה האשמות ספקולטיביות חסרות ערך, שלא גובו כלל בראיות" נטען בפסק הדין. "לבית המשפט אין סמכות להפר את החוקה האמריקנית. טענות כמו אלו שהוצגו לא יכולות להצדיק את פסילת קולו של אדם אחד, שלא לדבר על פסילת כל הקולות במדינה עם האוכלוסייה השישית בגודלה בארה"ב. החוק והמוסדות שלנו דורשים הרבה יותר ממה שהוצג לנו".

עוד באותו נושא

זיופים? אלו טענות קמפיין טראמפ – והמציאות בשטח


32

טראמפ עצמו טען בתגובה בטוויטר כי "ג'ו ביידן כבר פועל להקמת קבינט במהירות שיא, בזמן שהחוקרים שלנו מצאו אלפי קולות מזויפי שיכולים להפוך לפחות 4 מדינות ולזכות בבחירות. אני מקווה שלבתי המשפט יהיה אומץ לעשות מה שצריך כדי להבטיח את טוהר הבחירות ולשמור על אמריקה. העולם צופה". במקביל עורך דינו של הנשיא, רודי ג'וליאני,  אמר כי הוא מאוכזב מההחלטה – אבל ציין שהיא תורמת לאסטרטגיה שלהם – להגיע לבית המשפט העליון במהירות האפשרית.

בעקבות פסיקת בית המשפט הסנאטור של מדינת פנסילבניה, פט טומי, קרא לטראמפ להכיר בהפסד בבחירות ובניצחונו של ג'ו ביידן ולאפשר את העברת השלטון בצורה חלקה. לדבריו, "עכשיו שהשופט בראן – רפובליקני ותיק, משפטן הוגן וחסר פניות – החליט לדחות את תביעתו של הקמפיין, הנשיא טראמפ מיצה את כל האפשרויות המשפטיות המתקבלות על הדעת עדי לערער על תוצאת המרוץ בפנסילבניה".

"שלא יהיה מקום לספק – אני מאוכזב מאד שהנשיא טראמפ לא נבחר מחדש, תמכתי בו לכל הדרך והצבעתי עבורו. אך ההתפתחויות האחרונות מוכיחות כי ג'ו ביידן יהיה הנשיא ה-46 של ארה"ב, ואני מברך אותו על זכייתו" הוסיף הסנאטור הרפובליקני. "הנשיא טראמפ צריך לקבל את תוצאות הבחירות ולהחל בהליך ההעברה, כדי לשמור על המורשת שלו ולהביא לאחדות בעם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
סנאטורים רפובליקנים, שופטים...
טראמפיסט | 22-11-2020 10:26
סנאטורים רפובליקנים, שופטים רפובליקנים, בעלי תפקידים רפובליקנים בפיקוח על הבחירות - כולם אומרים שטראמפ מבלבל במוח - אבל דבר לא עוזר. המגלומן חולה הנפש חי בעולם הזוי, וממשיך להפיץ שקרים. חבל שיש עדיין אידיוטים שמצדדים בו.
, אני...
סיכוי משפטי | 23-11-2020 16:12
, אני מחכה. רק שאם טראמפ יפסיד בהליכים המשפטיים, שכן ככל הנראה אין לו ראיות של ממש - אל תשכח להודות שהולכת שולל על ידי שקרן מגלומן ונרקסיסט.
אל תדאג....
ישי | 23-11-2020 13:23
אל תדאג. טראמפ ינצח כיוון שהראיות לזיופים הם בכמויות עצומות כדברי הפרקליטה הנודעת סינדי פאוול
, ואם...
אשרי המאמין | 22-11-2020 15:18
, ואם הוא לא ינצח ? הרי ברור לכל מי שעיניו בראשו שלטראמפ אין שום ראיה לזיוף מתוכנן נגדו בכל רחבי אמריקה. מה תגידו כשבסוף יתברר שכל עתירותיו נדחו ? תטענו שגם בתי המשפט עשו יד אחת נגדו ?
אבל בסוף...
ישי | 22-11-2020 14:01
אבל בסוף טראמפ ינצח. חכה ותראה. אל תהיה פזיז בגלל הכתבות המוטות של אוריאל והתקשורת
2
אבל בסוף טראמפ...
משה | 22-11-2020 11:38
אבל בסוף טראמפ ינצח כיוון שיש לו ראיות חותכות בבית המשפט העליון. הוא לא הראה אותם בפדרלי כדי להפתיע את הדמוקרטים בעליון. חכה ותראה. אין לך סבלנות. יש לך קוצים ב... כל הכתבות שלך הן אנטי טראמפ. אתה לא אובייקטיבי.
כל הכתבות...
משה | 22-11-2020 13:59
כל הכתבות של אוריאל בארי על טראמפ הם אנטי, אני מציע לך לבדוק זאת. לכן אוריאל בארי לא אובייקטיבי בעיני רבים. זה שעכשיו בפנסילבניה דחו את טענת טראמפ, זה לא סוף הסיפור. ובהכירי את סגנון כתיבת אוריאל בארי, זה גם לא כל הסיפור. הוא רגיל להשמיט עובדות מהתמונה המלאה. לצערינו
, מה...
אין סומכים על הנס - או על שקרן מובהק. | 22-11-2020 12:04
, מה לא אובייקטיבי ? יש כאן דיווח על כך שתביעותיו של טראמפ נדחו על ידי בתי המשפט. האם התביעות לא נדחו ? מה פה עניין של אובייקטיבי ? או שנדחו או שלא נדחו. מאחר ומוסכם שנדחו - הדיווח מדויק ומתאר את העובדות הנכונות. אין פה הבעת דיעה אלא תיאור עובדתי. אבל, כנהוג אצל כתות שונות - אתה מערב בין עובדות לדיעות ולמעשה העובדות לא מעניינות אותך. אתה מתעלם מן העובדות ומאמין בשקרים של טראמפ. כדי לעזור לך להתמודד עם המציאות אתה מטפח אשלייה שפתאום בבית המשפט העליון ייחשפו עובדות חדשות ויקרה נס. אז נס לא יקרה. טראמפ חולה נפש ושקרן פתולוגי. חבל להאמין בשטויות שהוא מפיץ.
3
האיש לא אפוי,...
מדאיג ומפחיד | 22-11-2020 11:52
האיש לא אפוי, איבד קשר עם המציאות. ולחשוב שהדביל הזה היה מנהיג ארצות הברית..
, צודק...
שקרן פתולוגי | 22-11-2020 12:30
, צודק לחלוטין. הבעיה היא שנוצרה סביבו כת של מאמינים עיוורים למציאות ולעובדות, שלא קולטים שמדובר בנטו הזיות מדומיינות, של חולה נפש מגלומן ושקרן פתולוגי.
4
תפילות לנצחון מועמד...
מחקרים הוכיחו | 22-11-2020 17:52
תפילות לנצחון מועמד לנשיאות ארהב מועילות... אה! רגע... לא!
, מאוד...
לא האמת קובעת ? | 22-11-2020 20:32
, מאוד מפחיד. אם טראמפ חושב ששופט צריך להחליט על פי נטייתו הפוליטית ולא על פי מספרי המצביעים והחוק - זו חשיבה של עבריין או של דיקטטור. במדינה דמוקרטית - המספרים בקלפיות קובעים, לא הנטייה הפוליטית של השופטים. כל עוד לא יובאו ראיות כבדות משקל לזיוף בהיקף נרחב - אסור לבית המשפט להתערב בתוצאה, גם אם רובו שמרני.
קצת הסברים. טראמפ...
שמרן | 22-11-2020 19:01
קצת הסברים. טראמפ מגיש בכוונה תביעות טיפשיות שידחו על הסף. הסיבה; הוא רוצה שכמה יותר מהר לפני ינואר העניין יגיע לבית המשפט העליון, שם הוא מינה 6 שופטים שמרנים ויש לו רוב 6:3. הוא מקוו שהם יחליטו לפי דעותיהם הפוליטיות.