יוסי דגן: "הרש"פ מנסה לשדוד את המורשת שלנו" - סרוגים

יוסי דגן: "הרש"פ מנסה לשדוד את המורשת שלנו"

בונים ומטיילים אחרי ההרס והביזה: 300 מטיילים הגיעו אתמול לשומרון העתיקה. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן : "הרשות הפלסטינית מנסה לשדוד את המורשת והמסורת של העם היהודי"

author-image
יוסי דגן: "הרש"פ מנסה לשדוד את המורשת שלנו"
  צילום: רועי חדי

לפני מספר שבועות, בתום עבודות פיתוח והרס במימון אירופאי ובחסות אונסק"ו, חנכה הרשות הפלסטינית את 'אתר המורשת הפלסטיני סבסטיה'. העבודות אותן ביצעה הרשות הפלסטינית, יחד עם פרסומיה הרשמיים, נעשו תוך העלמת כל זכר להיסטוריה המפוארת של המקום – בירת ממלכת ישראל של עשרת השבטים שהוקמה בתקופת הבית הראשון על ידי המלך עמרי, התרחשו בה חלק גדול מסיפורי התנ"ך בספר מלכים עם אליהו הנביא, אלישע, אחאב, איזבל. המלך הורדוס בנה אותה מחדש ושיפץ את המקום בימי בית המקדש השני.למעשה אומרים ההיסטוריונים גלות ישראל החלה משומרון העתיקה.

עוד באותו נושא

קצינים ובוגרי יחידות מובחרות: שא-נור הדור הבא

בעקבות הפרובוקציה ההרס והביזה, שכללו הצבת דגל הטרור של אש"ף בגובה 16 מ' ברחבת הפורום של העיר העתיקה, יצאה המועצה אזורית שומרון בשיתוף עם מרכז סיור ולימוד שומרון וארגון 'שומרים על הנצח' בפתיחה של האתר ליום שלם, במסגרתו עלו למעלה מ-300 אנשים ב-3 קבוצות בליווי ובאבטחה של צה"ל. הקבוצות ערכו סיור באתר והתרשמו משרידיה המרשימים של העיר הישראלית, ההלניסטית והרומית שהייתה במקום: ארמון מלכי ישראל, תיאטרון רומי גדול, בזיליקה ומקדש שנבנה על ידי המלך הורדוס לכבודו של הקיסר אוגוסטוס.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהוביל בשבועות האחרונים קו תקיף נגד הבזיזה ההרס ושוד העתיקות שמבצעת הרשות הפלסטינית במקום אמר כי הקבוצות שהגיעו היום הן סנוניות ראשונות של עומסי מבקרים שיגיעו לשומרון העתיקה בירת מלכות ישראל, אתר שהוא חלק מההיסטוריה המפוארת של עם ישראל "הרשות הפלסטינית מנסה לשדוד את המורשת והמסורת של העם היהודי ולחלל אותה" דגן אף לעג להכרזת הרשות הפלסטינית שטוענת כי מדובר באתר פלסטיני היסטורי "פה פעל המלך עמרי הפלסטיני אלישע הפלסטיני ואליהו הנביא זרק אבנים הבוקר על חיילי צה"ל יחד עם השבאב" אמר בסרזם. דגם הוסיף כי ברשות הפלסטינית מנסים לטשטש את הזהות שלנו, את המורשת שלנו ואת ההיסטוריה שלנו במקום, "אנחנו כאן כדי לחקור את ההיסטוריה היהודית במקום המשופעת בתימוכין ארכיאולוגים, המקוםן הזה הוא נכס בינלאומי ותרבותי מהמעלה הראשונה. אנחנו נעמיק את הסיורים בשומרון העתיקה, נחשוף את האתר לעוד אלפים רבים של מבקרים שיכירו את המקום שהיה מוזנח שנים רבות"

גיא דרך, מנהל הפעילות בשומרים על הנצח אמר כי: "עם ישראל מצביע ברגליים, מתחבר למורשת ולהיסטוריה הלאומית שלו כאן בארץ. עצם הביקור במקום הוא הצהרה כי איננו מתכוונים לוותר על המורשת הלאומית ולהפקירם לחמדנותם של שודדי העתיקות ולרשות הפלסטינית המבקשת לטשטש את הקשר בין עם ישראל לארצו. אנו רואים בראש הממשלה את האחראי הראשי להפקרות הפושה באתר ולמצבו המידרדר. אנחנו מצפים למימוש מהיר של הסיוע שהובטח מהשר למורשת הרב רפי פרץ בביקורו כאן וקוראים לממשלת ישראל לאמץ באופן דחוף את תכנית החירום הלאומית שלנו לשיקום אתרי המורשת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
פעם אחת תקראו...
אוף | 22-11-2020 9:09
פעם אחת תקראו את הכתבה לפני פרסום, יש שתי שגיאות הקלדה במשפט! ועוד כמה פזורות