קצינים ובוגרי יחידות מובחרות: שא-נור הדור הבא - סרוגים

קצינים ובוגרי יחידות מובחרות: שא-נור הדור הבא

קצינים, בוגרי יחידות מובחרות; גרעין משפחות צעיר שהכריז - אנחנו חוזרים לשא-נור. ראש מועצת שומרון יוסי דגן ומגורש משא-נור: "אין תיקון עוול גדול מזה ואין דבר מוסרי זה"

קצינים ובוגרי יחידות מובחרות: שא-נור הדור הבא
  צילום:באדיבות חברי גרעין שאנור המתחדש

15 שנה לגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון, גרעין התיישבות החדש המונה כעת כ-20 משפחות מורכב מזוגות צעירים – קצינים משוחררים, בוגרי יחידות מיוחדות, אנשי חינוך, סטודנטים ושאר מקצועות חופשיים – קבע את היעד: חזרה לישוב שא-נור בצפון השומרון.

היעד הפחות שגרתי של חברי הגרעין החדש, המכונה ע"י חלקם "סבסטיה 2020", נבחר לאחר שחבריו חיפשו את הדבר הבא בהתיישבות "הגרעין מורכב מקבוצה של אנשים שמרגישים שיש כאן אזור שהוא שלנו אבל לא חלק מאיתנו", מסביר יצחק צוקרמן ממיסדי הגרעין, "בדקנו כמה אפשרויות עד שהגענו לכאן. מקום יפהפה, אזור תנכי שורשי, מרגישים שדורכים כאן בעקבות האבות".

עוד באותו נושא

עשור לגירוש: מאות מגורשים חזרו לשא – נור


3

הגרעין הצעיר מהווה למעשה המשך לאחד המאבקים הארוכים והאינטנסיבים שהיו במדינת ישראל – המאבק על חזרה ליישובי צפון השומרון. בשנים האחרונות, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, אשר גורש בעצמו משא-נור, מוביל את המאבק במישור המדיני והפוליטי. "הרצון והבקשה של המשפחות הצעירות המצויינות האלו לעלות ליישב מחדש את שא-נור הוא אך טבעי נכון ומוסרי", אומר דגן.

ראש מועצת שומרוןיוסי דגן, מגורש משא – נור בשא-נור. צילום: מועצה אזורית שומרון

עוד מוסיף דגן: "זו ההוכחה שהמאבק של המגורשים ושל מחנה הימין על ביטול חוק ההתנתקות חלחל ללבבות בכל מקום וזאת אך ורק משום שזו דרישה צודקת לעוול ורעות רוח מהגדולות שהיו במדינת ישראל של הממשלה כלפי אזרחיה. יש לציין כי יישובי צפון השומרון שנעקרו בהתנתקות ותושביו אולצו לעזוב את בתיהם, נשאר כולו בשליטה מלאה של מדינת ישראל בשטח c.

מאז נוסד הגרעין לפני חצי שנה, הצטרפו אליו לא מעט משפחות ועוד היד נטויה. חברי הגרעין, זוגות צעירים ומשפחות, חלקם קצינים ויוצאי יחידות מובחרות, בניהם ניתן למצוא את ניב, לוחם משוחרר מיחידת מגלן וסטודנט באוניברסיטת תל אביב, יעקב שהיה מ"פ בחטיבת הנח"ל וכיום קורס מורה דרך ומדריך נוער, יצחק עובד בתעשיה בטחונית, שתי סטודנטיות לאדריכלות באריאל, אליהו סמ"פ בגדס"ר גולני, ישראל סטודנט להנדסה באריאל, שקד קצין אגם בצנחנים וחברים נוספים.

צילום:באדיבות חברי גרעין שאנור המתחדש

אז והיום –  למטה הדור הוותיק מגורשי חומש שאנור בהם ראש מועצת שומרון יוסי דגן עם ראש הממשלה לאחר אחת העליות, ולמעלה: גרעין שאנור הצעיר היום

צילום: : לשכת רוהמ

חברי הגרעין בנו תוכניות קיימו סיורים משותפים בשא-נור ופועלים בשיתוף פעולה עם גרעין חומש שאנור הוותיק ובשיתוף פעולה עם המועצה האיזורית שומרון מתוך מטרה ליישב את שא-נור מחדש בהקדם.

התיישבות גרסת 2020

לדברי צוקרמן ממייסדי הגרעין, החזרה לשא-נור, ריאלית יותר מאי פעם "המציאות הפוליטית השתנתה, יש לנו תמיכה ציבורית רחבה מאוד. זאת דרך ארוכה וייקח זמן. כמה שנים עברו מאז סבסטיה? היום יש כבר חצי מיליון יהודים ביהודה ושומרון, זה לגמרי מציאותי. הצבא נמצא כאן בשטח, אין מניעה אמיתית לגור כאן. זה אינטרס של הצבא שנהיה כאן, כך יהיה באמת שקט ולא שקט דמיוני שמחר עלול להתפרץ".

התמיכה בגרעין לוותה בתובנה, כי ההתיישבות החדשה עדכנה גרסה "חלקנו סטודנטים, חלקנו בקבע, חלקנו משוחררים טריים – זה כבר לא הדור של התיישבות של לפני שלושים שנה שגרים בתנאים קשים כמו בבית הדסה בחברון. ההתיישבות התקדמה, היום אנחנו צריכים אינטרנט יותר מאשר צריכים חיבור למים" הוסיף צוקרמן.

התמיכה אותה מקבלים חברי הגרעין, ממגורשי חומש ושא-נור מעוררת התפעלות: "כשהחברים הגיעו אלי בפעם הראשונה וחיפשו מקום להתיישבות, ראיתי חבר'ה אידיאליסטים חדורי ציונות, אידיאליסטים ואהבת הארץ – כדי לעשות שינוי ולהוביל קדימה", מפרגן להם בני גל, מגורש מחומש, "יש כאן תמיכת פוליטית רחבה שמבינה שצריכים לעשות תיקון לגירוש. זה שטח C בלב ארץ ישראל, אין דבר יותר הגיוני, מאשר לחזור לכאן ולהקים את היישוב".

גל משוכנע כי המציאות הפוליטית השברירית הנוכחית מייצרת המון הזדמנויות, שבהחלט יכולות להוביל להצלחת המהלך "במקום שיש נחישות ותמיכה ציבורית רחבה, יחד איתנו הם יכולים להוציא מהכוח אל הפועל. המציאות הפוליטית בארץ ובעולם, מסמנת המון דלתות שנסגרות וחלונות שנפתחים. צריך נחישות ואמונה, וכמובן לא מעט עמידה באתגרים, אבל אני בהחלט סבור שהחבר'ה הללו יוכלו לקחת את הלפיד קדימה ולהוביל את המהלך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד
. | 16-11-2020 10:39
כל הכבוד לכל העוסקים במלאכה
2
עלו...
מירון | 22-11-2020 9:14
עלו והצליחו והשם יתברך עימכם