אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

שבוע האופנה הישראלי הצלחה או אכזבה

שבוע האופנה הישראלי החדש אינו מתקרב לסטנדרטים שמציב השם והתואר, אך הוא דלק למעצבים הישראלים בתקופה מאתגרת מאי פעם

שבוע האופנה הישראלי הצלחה או אכזבה
  עדי ביטי שבוע האופנה הישראלי צילום: אור גפן

לפני שבוע התבשרה תעשיית האופנה המקומית כי 'שבוע האופנה הישראלי' יתקיים במהלך 16-17 לנובמבר. בפועל מדובר ביום האופנה לגברים שהתקיים באוגוסט והורחב ליומיים שהפכו ל'שבוע האופנה הישראלי'.

כעת לאחר הפקה שכנראה הייתה לא פשוטה לתפעול הן בשל הנסיבות הברורות של הקורונה והן בשל חוסר פרגון לאירוע מצד ותיקי התעשייה שנאמנים ל'שבוע האופנה תל-אביב' בניצוחו של מוטי רייפ – ניתן לסכם: כן, מדובר בחמצן לתעשייה גוועת וכן, השם 'שבוע האופנה הישראלי' היה גדול ממידותיו של האירוע.

שנים מפנטזים פה על שבוע האופנה הישראלי, כזה כמו שהיה פה בשנות ה-60 וה-70, שיתקיים תחת גבם הרחב וחסותם של משרד התרבות או משרד הכלכלה או משרד האופנה אם אפשר לחלום. שבוע האופנה תל-אביב יוצא מדי שנה בשן ועין בזכות כיתות רגליים לגיוס ספונסרים של המפיק רייפ.

עוד באותו נושא

מיזם חדש של שבוע אופנה בהשתתפות עדי ביטי ועוד


5

שבוע האופנה הישראלי

היוזמה החדשה של 'שבוע האופנה הישראלי' כוונתה טובה, גם אם מדובר במספר תצוגות מצומצם לגברים בלבד למעט תצוגה אחת של נשים בשיתוף 'עמותת אחת מתשע' בהשתתפות ידועניות כמו מיכל אנסקי, עדי ביטי ורוני דלומי. כל מיזם שמושיט יד למעצבים הוא קרש הצלה לתעשייה המקומית שפשטה רגל עוד לפני הקורונה ולא ברור איך היא תצא לאחר שהוירוס יחלוף מן העולם.

ביטי למען האופנה הישראלית צילום: אור גפן

מעצבים שבחרו להציג באירוע אמרו בפה מלא כי המיזם מבחינתם הוא מבורך – וכמו שאומרים הצלת אדם אחד הצלת עולם שלם – אז למה להיתפס לקטנות כמו תחת איזה כותרת נעשה הדבר.

קובי אלמקייס מאופנת באמוס שהציגו סיפר על האירוע שעוזר למעצבים הישראלים להרים ראש מעל המים בימים בהם קיום של הפקות וקמפיינים נעשה כמעט ובלתי אפשרי: "אנחנו שמחים שבארץ ישנה סולידריות מסוימת ושהתקשורת והטאלנטים נרתמו לעניין המבורך הזה לתת במה למותגים ומעצבים ישראלים"

על העובדה כי קולקציית החורף מוצגת רק עתה הוא אמר כי: "התחושה שאנו מציגים את קולקציית החורף בסוג של איחור היא אמנם לא שגרתית ומבאסת כמו כל השנה הזאת. אבל זה מתגמד מול העובדה שקולקציית הקיץ שהיא המרכז מבחינתנו, מכיוון שאנחנו מותג חליפות ובארץ חליפות מתכתב בעיקר עם חתונות/אירועים, לא ראתה במה מספיק ולא נרכשה כצפוי וכמובן שהמלאים שנותרו בהתאם. אנחנו מתנחמים בעובדה שמלבד צבעוניות טרנדית, חליפה קלאסית היא על זמנית.

מודים על הסולדריות – באמוס
צילום: איתן מקליין

"כיף גדול לראות את תעשיית האופנה מתכנסת כדי לחזק את הייצור כחול-לבן. זה ראוי לשבח ואנו מקווים שעוד ועוד מותגים ומשווקים יבינו שצריך לשמור את המשאבים בבית" סיפרו שחר לוי ונדב קרני, בעלי המותג באד מאניקי שלקחו גם הם חלק ב'שבוע האופנה הישראלי'

לשמור את המשאבים בבית – באד מאנקי
צילום: רם לוי

אחד הדברים שחסרו באירוע הוא קונספט מאחורי כל קולקציה ותצוגה, ברור שזו השעה שלא אפשרה למעצבים לעבוד על קולקציית מסלול מיוחדת שנבנת לרוב במשך מספר רב של חודשים עם סיפור מגובש ומדויק.

הדבר השני שחסר במיוחד לנוכח המסרים שהורגלנו אליהם משבועות אופנה בארץ ובעולם הוא המסר, כפי שמסרה לנו בכירה בתעשייה "בשבוע האופנה תל-אביב שמתקיים מדי שנה פועלים לשנות את אידיאל היופי. השנה היו אמורים לקחת זאת צעד אחד קדימה. האירוע שהתקיים תחת שם רם מזה פספס את הבמה התקשורתית בכך שהציג אירוע נטול אמירה"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו