יום האופנה הישראלי לגברים הראשון שנערך בישראל באוגוסט חוזר והפעם במתכונת מורחבת של יומיים עם תצוגה של אופנת נשים עתירת טאלנטיות בשיתוף עמותת אחת מתשע.

יוזמי יום האופנה במתכונתו הנוכחית קראו לו  "שבוע האופנה הישראלי" מה שעורר כנראה אמוציות מאחורי הקלעים של תעשיית האופנה המקומית שכן ישנו את "שבוע האופנה תל-אביב" בניצוחו של מוטי רייפ שהוא שם נרדף בעשור האחרון לשבוע האופנה הישראלי.

אשת יחסי הציבור תהילה שמיר שיזמה את הפרויקט ביחד עם טל בזנוס, כתבה בדף הפייסבוק שלה "שמה סוף לשמועות!למרות כל הניסיונות להכשיל והשמועות על ביטול – שבוע האופנה הישראלי יתקיים כסדרו!" והסיפה "שיהיה ברור, שבוע האופנה הישראלי אינו בא להחליף או לתפוס לאיש את המשבצת. יש מקום לכולם."

תצעד בתצוגת אחת מתשע, רוני דלומי
צילום: Uri Lenz/FLASH90

שבוע האופנה הישראלי

על אף ההתייחסות לתקופת זמן של שבוע, הפרויקט הנוכחי יתפרש על פני יומיים בלבד בתאריכים 16-17 לנובמבר בצורה דיגיטלית כפי שהתרגלנו מאז פרוץ הקורונה.

התצוגות השונות יצטלמו בדלתיים סגורות מול קהל של עיתונאים בלבד וגם כן בתיאום מראש ועל-פי הנחיות משרד הבריאות. הפרזנטורים שיצעדו על המסלול יצולמו כל אחד בנפרד ויחוברו בעבודת עריכה לאחר מכן לכדי תצוגה שלמה.

בשבוע האופנה תל-אביב הורגלנו בארבעה ימים בהם מציגים כ22 מותגים בנוסף לערב גאלה, הפרויקט הנוכחי מצומצם בהרבה והוא נותן במה למותגי גברים בעיקר.

בין המציגים דיויד ששון, דורון אשכנזי, מעוז דהאן, ובאמוס שהשתתפו גם ביום האופנה לגברים וכמובן תצוגת הדגל אולי של המיזם המוקדשת לעמותת אחת מתשע בשילוב מספר מותגי נשים שנרתמו להעלות את המודעות לגילוי המוקדם של סרטן השד.

שבוע אופנה ישראלי לגברים בעיקר צילום: מור צידון

חיזוק האופנה כחול לבן

בעת שכזו, כל יוזמה שתורמת למעצבים הישראלים מבורכת. הפלטפורמות המכירתיות הפכו לדיגיטליות, ויום שכזה מן הסתם מספק חומרים ויזואליים בעבור המותגים המשתתפים.

מלבד המעבר לתצוגות וירטואליות, הבחירה של המותגים להציג את הקולקציות על טאלנטים ולא על דוגמנים מקצועיים מסמלת שינוי נוסף של התקופה בה הוויראליות ברשתות החברתיות חשובה יותר מהדיוק המושלם שהורגלנו בו.

על מסלול מפואר באורך ארבעה מטרים אשר ילווה במיצגי ארט ייחודיים שיוקרנו על גבי מסכי ענק, יצעדו אושיות שונות מענפי התרבות, הקולינריה, התקשורת, במה ובידור, שנרתמו למען המעצבים, לקידום תעשיית האופנה כחול- לבן.

בין המגויסים לדבר תמצאו את עדי ביטי, רוני דלומי, שלומר שטרוזמן מגישת גיא פינס, מיכל אנסקי, אברהם טל, קים אור אזולאי, ינאי פרישר-גוטמן, טיטי איינהו, שי גבסו ועוד רבים

לא ראה מסלול כזה מאז ניצנים. שי גבסו בקרוב בשבוע האופנה
צילום: Yonatan Sindel/FLASH90