ביקור היסטורי: אשכנזי יגיע לבחריין, שגרירויות יפתחו - סרוגים

ביקור היסטורי: אשכנזי יגיע לבחריין, שגרירויות יפתחו

במהלך הפגישה בין שר החוץ הבחרייני לשר גבי אשכנזי, סיכמו השניים כי האחרון יגיע לביקור ראשון בבחריין בדצמבר, ועל פתיחת שגרירויות הדדית. אשכנזי יפעל להפעלת טיסות ישירות בין המדינות

author-image
ביקור היסטורי: אשכנזי יגיע לבחריין, שגרירויות יפתחו
  (צילום: מירי שמעונוביץ, משרד החוץ)

שר החוץ גבי אשכנזי אירח היום (רביעי) במשרד החוץ בירושלים את שר החוץ של בחריין עבד א-לטיף א-זיאני שהגיע לביקור היסטורי ראשון בישראל בראש משלחת רשמית הכוללת בכירים ממשרד החוץ של בחריין ומשרדי ממשלה נוספים.

"זהו יום היסטורי במזרח התיכון שעבר שינויים חיוביים עצומים בחודשים האחרונים", אמר אשכנזי, "אנחנו מגשימים את השלום שכל הישראלים חלמו עליו כל כך הרבה שנים. נפעל לכך שהחל מה-1 בדצמבר יוכלו אזרחי בחריין לקבל ויזה לישראל באמצעות אתר אינטרנט ייעודי, וכן הפעלת בקרוב טיסות ישירות בין המדינות."

במהלך הפגישה הגיש שר החוץ א-זיאני לשר אשכנזי איגרת ובה אישור ממשלת בחריין להקמת שגרירות ישראלית במנאמה וכן איגרת בקשה רשמית להקמת שגרירות בחריינית בישראל. בהצהרה שלו לתקשורת, הזמין שר החוץ הבחרייני את השר אשכנזי לכנס מנאמה לביטחון שיתקיים בדצמבר בבחריין – מדובר בביקור המדיני הראשון של שר ישראלי בממלכה הערבית, זאת על רקע חתימת הסכם הנורמליזציה בין בחריין וישראל בספטמבר האחרון.

עוד באותו נושא

היסטוריה: שר החוץ של בחריין מבקר בישראל

מוקדם יותר היום התקיימה קבלת פנים לשר החוץ הבחרייני עבד אלטיף אלזיאני שנחת היום יחד עם משלחת של 25 אנשים מבחריין בישראל. את שר החוץ קיבלה משלחת של משרד החוץ בראשות שר החוץ גבי אשכנזי. בכירים מהבית הלבן הצטרפו כדי להדגיש את החשיבות – כאשר בקבלת הפנים נכחו חברים במועצה לביטחון לאומי, פול פאקר, יו"ר נציבות ארה"ב לשימור מורשת אמריקה בחו"ל ואבי ברקוביץ', יועץ הנשיא טראמפ למזרח התיכון.

לאחר מכן התקיימה קבלת פנים רשמית במשרד החוץ בירושלים ולאחריה פגישה אישית של השרים וצוותי עבודה. שר החוץ צפוי גם להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ובשעה חמש בערב יתקיים מפגש טרילטרי של ראש הממשלה נתניהו, שר החוץ הבחרייני ומזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו שנחת אף הוא בישראל. פומפאו צפוי לבקר ביקב פסגות – לראשונה שר חוץ אמריקאי מבקר ביו"ש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה. אשכנזי. מבקר....
יגור | 18-11-2020 15:29
מה. אשכנזי. מבקר. במדינה מוסלמית . לא יכול להיות . מי אירגן שלום זה