אשכנזי: "עברנו משיח של סיפוח לשיח של נורמליזציה" - סרוגים

אשכנזי: "עברנו משיח של סיפוח לשיח של נורמליזציה"

שר החוץ גבי אשכנזי אמר בועדת החוץ והביטחון: "שינוי השיח הכלל-איזורי משיח של סיפוח לשיח של שלום ונורמליזציה פתח חלון הזדמנויות להידוק וכינון יחסים דיפלומטיים" וגם העביר ביקורת מרומזת על נתניהו

אשכנזי: "עברנו משיח של סיפוח לשיח של נורמליזציה"
  (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

הבוקר (ד') מתקיימת סקירה של שר החוץ גבי אשכנזי בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בראשות ח"כ צבי האוזר. הישיבה סגורה לתקשורת, אך בפיתחה מסר אשכנזי סקירה קצרה בחלק הפתוח שלה.

יו"ר הוועדה צבי האוזר פתח: "שמח לפתוח את ישיבת הוועדה ולארח את שר החוץ גבי אשכנזי. כבר התארחנו, הוועדה בראשותי, אצלך במשרד החוץ, ואתה לא 'עולה חדש' כאן – היית גם יו"ר הוועדה, גם הופעת כאן כמנכ"ל משרד ביטחון ולא מעט כרמטכ"ל ואתה מכיר את החדר היטב, והפעם אתה פה בכובע של שר החוץ".

עוד באותו נושא

אשכנזי לרוסיה: "לא נאפשר התבססות איראנית בסוריה"

"נפל בחלקך להיות שר החוץ בתקופה מכוננת ביחסי החוץ של מדינת ישראל. אם הייתי נותן שתי תקופות משנות מצב ביחסי החוץ, אז הראשונה היא  גל של חידושי היחסים בין ישראל למדינות שלאחר נפילת ברית המועצות – רוסיה, סין עוד לא מעט מדינות, ואני מקווה שאנו בראשיתו של גל נוסף".

"לקח עשור מהאביב הערבי, והנה אנחנו רואים פעמי משיח, יגיד מי שיגיד בתפיסה אמונית. הסכמים עם האמירויות, בחריין, סודן ומקווה שעוד מדינות בדרך ואנו נדבר על זה היום".

עברנו משיח של סיפוח לשיח של שלום ונורמליזציה

שר החוץ אשכנזי אמר: "אני שמח על ההזדמנות להופיע בוועדת החוץ והביטחון, באמת מרגיש כאן בבית, ולהציג את תמונת המצב המדינית ופעילות משרד החוץ בשנה האחרונה".

"אני  מברך על השיח שיש למשרד עם הוועדה, ואנו מגבירים את המפגשים ביחס לעבר, ואני שמח שזה נכנס לדפוס פעילות. אנחנו מופיעים כאן יותר. לוועדת חוץ וביטחון יש תפקיד מרכזי גם לסייע למשרד מעבר ללבקר אותו".

 "חשוב לי להציג בפניכם את המדיניות אותה התוויתי למשרד עם כניסתי לתפקיד לפני חצי שנה בדיוק, המטרות והיעדים, ובדגש, השינויים, התמורות וההישגים המדיניים, כל זאת כשברקע התפרצות נגיף הקורונה ששינה את פני העולם והביא עימו אתגרים והזדמנויות מדיניות, שינוי השיח הכלל-איזורי משיח של סיפוח לשיח של שלום ונורמליזציה, שפתח חלון הזדמנויות להידוק וכינון יחסים דיפלומטיים עם מדינות נוספות והזדמנויות כלכליות ושיתופי פעולה נוספים בתחומים חוצי-משרדים".

בדברי ביקורת מרומזים על ראש הממשלה נתניהו, שחותם על הסכמי שלום מאחורי גבו של משרד החוץ, אמר אשכנזי: "משרד החוץ הוא גוף המקצועי שצריך לתכלל את מדיניות החוץ של מדינת ישראל ופעילות ישראל בזירה הבינ"ל. הוא הסמכות המקצועית העליונה בתחום מדיניות החוץ, וזוהי אחריותו להיות הגוף המתאם, המוביל והמתכלל את הפעילות הבינלאומית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו