דיווח: טראמפ שקל לתקוף באיראן לפני סיום כהונתו - סרוגים

דיווח: טראמפ שקל לתקוף באיראן לפני סיום כהונתו

ב"ניו יורק טיימס" דיווחו כי הנשיא טראמפ שקל לתקוף את מתקני הגרעין באיראן לפני סיום כהונתו ב-20 בינואר - אך שוכנע לא לעשות זאת ע"י בכירי הממשל. התקיפה הייתה אמורה להיות בתגובה להפרות הסכם הגרעין

author-image
דיווח: טראמפ שקל לתקוף באיראן לפני סיום כהונתו
  (צילום: שאטרסטוק)

עיתון ה"ניו יורק טיימס" דיווח הלילה (שלישי) כי נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ בחן את האפשרות לתקוף את מתקני הגרעין באיראן בשבועות הקרובים, לפני סיום כהונתו ב-20 בינואר. עם זאת, בכירי הממשל שכנעו את הנשיא שלא לעשות זאת, מחשש לפריצת עימות נרחב יותר. 

עוד באותו נושא

אחרי הפיצוץ: איראן החלה בשיקום מתקן הגרעין בנתנז

לפי הדיווח, טראמפ שוחח על הנושא עם בכירי הבית הלבן והפנטגון, ביניהם סגן הנשיא מייק פנס, מזכיר המדינה מייק פומפאו, שר ההגנה החדש כריסטופר מילר וראש המטות המשולבים מארק מילי. טראמפ היה מעוניין לתקוף את מתקן הגרעין המרכזי באיראן כתגובה לפרסום הדו"ח של  הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שקבע כי איראן ממשיכה להפר את תנאי הסכם הגרעין ומגדילה את כמות האורניום המועשר ברמה נמוכה שברשותה. 

במהלך השיחה הנשיא האמריקני שאל את חברי הממשל כיצד אפשר להגיב על הפרת ההסכם, ואילו אפשרויות ביטחוניות עומדות על הפרק. בתגובה פומפאו והגנרל מילי תיארו את הסכנות האפשריות הכרוכות בהסלמה צבאית, והזהירו כי תקיפה באיראן עלולה להוביל לעימות שישפיע גם על ישראל ומדינות נוספות במזרח התיכון – ובתום הפגישה הגורמים הבהירו כי האפשרות של מתקפת טילים ירדה מהשולחן. בבית הלבן סירבו להגיב לפרסום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
טראמפ, כלב נובח...
ברוך | 17-11-2020 11:44
טראמפ, כלב נובח לא נושך
2
טרמפ אחלה גברבר...
יצקו בונבון | 28-11-2020 20:15
טרמפ אחלה גברבר