משפט נתניהו | הפרקליטות תחשוף חומרים חדשים? - סרוגים

משפט נתניהו | הפרקליטות תחשוף חומרים חדשים?

פרקליטי הנאשמים במשפט נתניהו דרשו היום לקבל שורת חומרים שלטענתם הכרחיים להגנה במשפט. השופטים הכריעו כי נכון לעכשיו, מועד הגשת התשובה לכתב האישום לא ידחה

משפט נתניהו | הפרקליטות תחשוף חומרים חדשים?
  יונתן זינדל/פלאש 90

היום (ראשון) התקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים הדיון השלישי במשפט נתניהו במשך תשע שעות, כמעט ברצף. טענות הסנגורים התמקדו בחומרי חקירה שלא נחשפו, כאשר הפרקליטות טענה כי היא חשפה את כל החומרים אותם היא מחויבת לחשוף על פי חוק. בית המשפט יאלץ להכריע האם לחשוף חומרים חדשים, ובמידה וכן איזה חומרים ייחשפו.

עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בועז בן צור, אמר בדיון כי גם לאחר הגשת כתב האישום מועברים לסנגורים חומרי חקירה לא מעט פעמים. כדוגמה, אמר כי ביום שישי האחרון התקבל מסמך ובו חלקי שיחות של עד המדינה שלמה פילבר עם העיתונאי עמית סגל משנת 2018, במהלכה אומר פילבר "זה שוחד למראית עין, המערכת מכרה את עצמה עד לקצה. המשטרה אוספת חלקי פאזל ומחליטה איך לשחק איתו, אם יש חלק שלא מתאים היא מעלימה אותו".

עוד באותו נושא

משפט נתניהו: הפרקליטות מסרה רק חלק מהחומרים


17

בן צור ציין כי הסנגורים לא היו מודעים לקיום השיחות, אך ללא ספק הן רלוונטיות לכתב האישום. למרות זאת, רק לאחרונה הפרקליטות החליטה לסווג אותן כשיחות רלוונטיות לפרשות 1,000 ו-2,000. בן צור שאל: "איך יתכן ששיחה של עד מדינה שמתייחס לענייני המשפט – סווגה בפרקליטות כלא רלוונטית עד לפני יומיים?"

עוד הוסיף בן צור, כי החלטת הפרקליטות לסווג חומרים מסוימים עם עדי המדינה כ'תרשומות פנימיות' זה לא אומר שהסנגורים לא זכאים לקבל את אותם, אם אותן התרשומת רלוונטית לכתב האישום. בתגובה, השופטים הוגיעו כי הם יבחנו את התרשומות שיגיעו לפניהם.

הסנגורית: "אני מודאגת, לא העבירו לנו הכל"

גם עורכת דינה של איריס אלוביץ', עו"ד מיכל רוזן-עוזר, דרשה לקבל את כלל החומר אודות הקשר עם עדי המדינה בשל החשיבות לגילוי טובות ההנאה שלהם. בין היתר, ציינה רוזן-עוזר את שינוי עילת סגירת התיק נגד ניר חפץ, ששונתה מחוסר ראיות להיעדר אשמה, עקב בקשת חפץ, שכן בכוונתו להגיש בקשה להיות חבר בלשכת עורכי הדין ולעסוק במקצוע: "אני רוצה לדעת איך הדבר הזה התרחש, איך זה קרה, למה זה קרה", אמרה הסנגורית. "אני רוצה לדעת. אני מודאגת כי אני יודעת שלא העבירו לנו את הכל, כי כותבים שהועבר מה שדובר ברשויות החקירה".

רוזן עוזר התייחסה לסוגיית עד התביעה המרכזי, אילן ישועה, ואמרה כי: "אנחנו לא חושבים שאילן ישועה ביצע עבירה וכך גם הלקוחות שלנו אבל המדינה, היא זו חושבת שהוא לא והלקוחות שלנו כן. מה מבחין בינו לבין האחרים? הבירור של המעמד של ישועה, האנומליה הזו חשובה לנו. בפן הראייתי יש שוני באופן שנאסף החומר בעניינו לבין האחרים".

לדבריה, "יש לפחות 3 מזכרים שלא קיבלנו. אומרים לנו שזו תרשומת פנימית, אבל זה סופר רלוונטי מבחינתנו. אנחנו זכאים לדעת איך האירוע הזה התרחש בעד כזה, שהוא לא עד שולי, ואומרים לנו 'זה לחקירה נגדית'".

הפרקליטות: "ניסיונות דייג של ההגנה"

הפרקליטות טענה כי בחלק מהבקשות ישנן 'ניסיונות דייג' של הסנגורים בכדי לקבל מידע – אשר לטענת הפרקליטות לא קיים. כך למשל אמרה עו"ד יהודית תירוש, האמונה בפרקליטות על תיק 4000: "הנאשמים לא מעלים בדעתם שאדם (אילן ישועה א"ב) מסוגל להגיע לחדר חקירות ולספר סיפור שמפליל את אחרים ואת עצמו – מבלי שהוצעה לו תמורה". לכן, לדברי תירוש, הפרקליטים מנסים 'לדוג' מידע אודות הקשר בין מערכת אכיפת החוק ואילן ישועה – כאשר בפועל אין מידע כזה בנמצא.

בנוסף, נטען על ידי הפרקליטות כי הסירוב למסור את כלל התכתובות עם עדי המדינה נובע מכך שחלק קטן מהתכתובות הוא אישי ונעשה בכדי לשמור על שלומם – כך שנוצר קשר באמצעות ווטסאפ וטלפונים. הפרקליטות ביקשה מהיחידות החוקרות שעמדו בקשר עם עדי המדינה לבדוק את כל התכתובות מול עדי המדינה, ולסווג את המידע אם הוא שיח אישי או לא.

כשהתקבלה הפרפראזה בעניין, הפרקליטות סימנה איזה נושאים לדעתה צריכים לעבור לידי הסנגורים ואלו לא. התובעת המשפט, ליאת בן ארי, הודיעה לבית המשפט כי תעביר את המיילים עם התיאור של החומר והחלטות הפרקליטות מה רלוונטי ומה לא.

פרוטוקול ייחשף; מועד התשובה לכתב האישום לא ידחה

עורך דינו של ראש הממשלה, עמית חדד, ביקש לקבל כל תיעוד שלא נמסר בנוגע להפיכת ארי הרו לעד מדינה. בן ארי הבהירה כי הפרקליטות העבירה פרפראזה של דיון שהתנהל בפני מומי למברגר, וכי אם זאת הטענה להסתרה במקרה הזה הפרקליטות מוכנה להעביר את הטיוטה ואת הפרוטוקול, שלדעת הפרקליטים אינם שונים יותר מדי מהפרפראזה שנמסרה. שאר השיח בעניין, כך לפי הפרקליטות, התבצע על ידי חוקרים, תועד ונמסר להגנה.

בסיום הדיון ביקש עורך הדין בועז בן צור לדחות את מועד הגשת התשובה לכתב האישום, המיועדת להגשה תוך שבועיים, זאת עד להכרעה בבקשות לגילוי חומרי החקירה ובקשת נתניהו לתיקון כתב האישום, אשר בהכרח ישפיעו על תשובת הסנגורים. השופטים הכריעו כי נכון לעכשיו המועד לא ידחה, אך הדבר יכול להשתנות אם הם יראו צורך בכך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
ומה אמרה התביעה?...
זה עיתונות? | 15-11-2020 20:36
ומה אמרה התביעה?
2
נתניהו מנצח את מנדנבליט בנוקאווט !!!
אזרח | 15-11-2020 22:50
מנדנבליט נתפס עם המכנסיים למטה...חחח...
3
אזרחי ישראל נגד הדיקטטור!!
אמיר | 16-11-2020 9:48
בחרנו ונקבע שנתניהו יהיה הראשון ברוטציה ואחרי זה גנץ אז? לנתניהו אין כבוד ואין מילה עם ישראל אדיש אליו ואין לנו שום הערכה לעבריין הבוגד.
4
מערכת המשפט במדינת...
נמרוד אלי | 18-11-2020 21:27
מערכת המשפט במדינת ישראל ברשות מנדלבליט לא מאפשרת לראש הממשלה לזכות במשפט הוגן. מערכת משפט מושחתת, רקובה וחולה. הגיע הזמן לסגור את המדינה ולמסור את המפתחות לאיימן וטיבי.
5
אוי לה למדינה...
נמרוד אלי | 18-11-2020 21:28
אוי לה למדינה שאלה הם שופטיה הריקבון זועק לשמיים.