על הראש של נתניהו: גנץ מתנגד לסגר לילי ותומך בקנסות - סרוגים

על הראש של נתניהו: גנץ מתנגד לסגר לילי ותומך בקנסות

גנץ לשרי כחול לבן החברים בקבינט הקורונה: להעביר מיידית את העלאת הקנסות- להטיל יותר סגרים בערים אדומות ולפעול לפתיחת החינוך והמסחר במרכזים הפתוחים בערים הירוקות.

author-image
על הראש של נתניהו: גנץ מתנגד לסגר לילי ותומך בקנסות
  (צילום: דוד כהן/ פלאש 90)

שר הביטחון בני גנץ המקיים בשעות אלו ביקור ביטחוני בקפריסין, ביחד עם שרי ההגנה של קפריסין ויוון, שוחח עם שרי כחול לבן החברים בקבינט הקורונה לפני ישיבת הקבינט.

גנץ והשרים החליטו כי בעת הזו, אין טעם בהטלת סגר לילי וכי יתנגדו לכך. הוא סיכם עם השרים על קידום הנושאים הבאים בישיבת הקבינט: הורדת סף הכניסה של יישובים אדומים לסגר– מערכת הביטחון ופיקוד העורף יכנסו ביישובים אלו לסיוע מוגבר. קידום מיידי של העלאת הקנסות כפי שסוכם בישיבות הקבינט. פתיחה של אזורי המסחר הפתוחים ביישובים הירוקים. פתיחת כיתות ה'-ו' ביישובים הירוקים.

עוד באותו נושא

פריצת דרך נוספת בדרך להשגת חיסון קורונה לישראל

עמדת כחול לבן להגדיל את הכנסות הם כנגד כזכור הסיכום שהגיע נתניהו עם המפלגות החרדיות לפיהם הקנסות יוקטנו משמעותי.

בפתח ישיבת קבינט הקורונה אמר נתניהו כי "ההחלטה על עוצר לילי תתקבל ביום ראשון לאחר קבלת נתונים נוספים". הקבינט כונס לאחר דרישתו של שר הביטחון בני גנץ לכנס אותו עוד השבוע, חברי קבינט הקורונה קיבלו במפתיע זימון לשעה 12:00.

אתמול (רביעי) דנו ראש הממשלה נתניהו וצוות שרים מצומצם באפשרות של קיום עוצר לילי, ופתיחת מערכת החינוך לכיתות ה'-ו'. כששר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לקבוע דיון בקבינט כבר השבוע.

בדבריו אמר כי צריך לקבל החלטה בהקדם לגבי עצירת השלב השלישי של הסגר, או החלפתו במגבלות נוספות. מוקדם יותר הודיע לשכת ראש הממשלה שקיימת פריצת דרך במגעים עם חברת 'פייזר' בנוגע לחיסונים נגד קורונה.

במהלך דיון השרים הלילה, עלתה האפשרות להטיל עוצר לילי לצד פתיחת הקניונים וחזרה ללימודים של תלמידי כיתות ה'-ו'. החלטה על הצעד הזה טרם התקבלה – והגורמים המקצועיים ידונו על האפשרויות השונות לצמצום התחלואה בימים הקרובים.

המל"ל הציעו לפתוח את המסחר לצד עוצר לילי החל מהשעה 22:00, ההצעה לא התקבלה, וההכרעה תעבור היום לקבינט הקורונה. השר יזהר שי, תומך בקיום עוצר לילי כבר כמה חודשים, השר חושב שזו דרך ״זולה״ להוריד את הזדמנויות ההדבקה בלי לפגוע בכלכלה. גם שר האוצר תמך בקיום העוצר מהיגיון דומה.

במשרד הבריאות סקפטיים לגביי האפקטיביות של העוצר הלילי וטוענים כי זה לא הוכח. ראש הממשלה, שר האוצר והשר יזהר שי, באים בטענות למשרד הבריאות שזה לא צורה לסרב לכל צעד לפתיחת השלב הבא של המסחר והחינוך, בלי תכנית פעולה להמשך. ‏יש לציין שהאופציה לעוצר לילי היא אחת מתוך שלל אפשרויות נוספות, כמו הגברת הקנסות והוספת ערים אדומות. משרד הבריאות מבקש לחכות עוד שבוע בכדי לראות את הנתונים.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל כי "דנים ברצינות על עוצר לילי וההחלטה תתקבל בימים הקרובים. עוד לא ברור מה תהיה התועלת והשאלה אם הוא יהיה מחורר כ"כ שאור השמש יזרח דרכו לגמרי. זו לא החלטה פוליטית"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
חולה במחלה של...
מני | 12-11-2020 14:47
חולה במחלה של עכברת? תמיד אולי יש לך שלבקת חוגרת? אולי תפסיק לבלבל את המוח ותתחיל להיתיישר לפי ראש ממשלה? תמיד יש לך מה להגיד רק שהמילה שלך תהיה האחרונה, די לך, צרה צרורה
2
קול שפוי, כל הכבוד בני
אחד שיודע | 12-11-2020 16:29
תודה לאל שגנץ נמצא ליד הבוגד השקרן הזה. למען הסר ספק, עם ישראל לא ינוח, לא ישכח וגם לא יסלח עד שהאזרח בנימין נתניהו יחקר על הבגידה של מכירת מטוסים נשקים וצוללות למדינות אסלאם בחשאי!
אכול שינאה...
חברא קדישא | 12-11-2020 19:10
אכול שינאה וקינאה,מתי אתה רוצה להיתפגר? יש לך אפשרות לבחור היום, מחר, או בראשון,אז תירשום, אתם לא תאריכו ימים, לא שאיכפת לי , נהפוכו אתה יכול להמשיך עים השינאה שלך,זה רק מקצר, ומצידי אתה יכול גם היום להיתפגר,