אושרה פתיחת המלונות בים המלח ובאילת - סרוגים

אושרה פתיחת המלונות בים המלח ובאילת

אחרי הדרמה שאירעה שלשום במליאת הכנסת, חוק האיים הירוקים, המאפשר את פתיחת בתי המלון בים המלח ובאילת, אושר במליאת הכנסת. אדלשטיין עקץ: "מעולם לא לימדתי מישהו לשקר"

אושרה פתיחת המלונות בים המלח ובאילת
  (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)

מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר (רביעי) את הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש.

ההצעה קובעת כי הממשלה תוכל להכריז רק על אילת ואזור ים המלח כ"איי תיירות" ולא על אזורים נוספים כפי שהוצעה בהצעה המקורית.

הממשלה נענתה לדרישת ועדת חוקה והיא תחויב לשקול הקלות שיאפשרו פתיחת מסעדות, אטרקציות ועסקי תיירות במקום פתיחתם של מלונות בלבד. תושבי האזור, העובדים בו וחריגים נוספים הנכנסים לעיר יחויבו בבדיקות רק אחת לשבוע במקום כל 72 שעות כפי שנקבע בנוסח הקודם, ויוכלו לעשות זאת גם כבדיקות מידיות בחינם במחסום הכניסה.

עוד באותו נושא

לאחר הסערה: פשרה בחוק "האיים הירוקים"

בנוסף, לדרישת ועדת חוקה על הממשלה יהיה לשקול הקלות שונות למי שיישא "אישור החלמה" בקביעת הגבלות על המרחב הציבורי או על אזור מוגבל אך הוועדה קבעה כי הדבר ייעשה בתנאי שהובאה בפניה עמדת שר הבריאות וחוות דעת של משרד הבריאות.

כזכור, ביום שני הובאה לאישור המליאה הצעת חוק ממשלתית בנושא, אך שר הבריאות יולי אדלשטיין משך את ההצעה לפני ההצבעה בקריאה השנייה והשלישית מכיוון שנדחתה הסתייגות שהגיש הנועדה למנוע את הרחבת ההצעה לאזורים נוספים. משכך התבטל מיזוג ההצעה

(צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)

הממשלתית עם הצעות החוק הפרטיות שהוגשו, והן אלה שאושרו כעת במליאה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "המשמעות הישירה של ההגבלה האוסרת על תושבי ישראל להגיע לעיר אילת, היא אבטלה של כ-22,000 תושבים המהווים שיעור של כ-80%. הנזק הכלכלי והחברתי לעיר עלול להיות בלתי הפיך, אם לא יימצא פתרון לאפשר את הפעילות התיירותית בעיר בצורה בטוחה ולאורך זמן".

עוד באותו נושא

אדלשטיין משך הצעת חוק תוך כדי הצבעה עליה


3

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר הציג את ההצעה ואמר: "הצעת החוק שעלתה במליאה לפני יומיים היא הצעה טובה יותר. ההצעה הזו היא פרי של פשרה שנעשתה כדי לא למשוך את הצעת החוק פעם נוספת. האשימו אותי ואת חבריי שעיכבנו את העניין משיקולים פוליטיים ולא כך, עיכבנו כי רצינו תשובות. החלטנו לאשר את החוק מתוך תקווה שהממשלה תדע להתארגן".

שרת התיירות אורית פרקש הכהן אמרה: "החוק הזה שעובר היום אכן חזר למתכונת המאוזנת בין שיקולי הבריאות, התיירות והכלכלה. כפי שהיה צריך להיות. החוק נותן מענה לעשרות אלפי ישראלים בתקופה מורכבת. זה לגיטימי שהממשלה תגיד גם לכנסת שאם אנחנו מרגישים שעובר חוק שפורם את העקרונות הבריאותיים שאנחנו מחוייבים להם , אנחנו מושכים אותו. אני שמחה שהענייניות ניצחה את הפוליטיקה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "יש לי הרבה מה לומר על מה שהתרחש כאן ביומיים האחרונים אבל אני לא רוצה להרבות מחלוקת בישראל. במשך שנים יעצתי לחברי כנסת חדשים שנבחרו מה לעשות ומה לא. חלק קיבלו את עצותיי וחלק לא, אבל מעולם לא לימדתי חברי כנסת לשקר, לא חשוב מה הוויכוח".

עוד באותו נושא

הצעת החוק "האיים הירוקים" אושרה בועדת החוקה

"אני רוצה לפנות לתושבי אילת, סוף טוב הכל טוב. החוק הזה נועד להציל את אילת, על הדרך הצלחנו לעזור גם לאזור המלונות בים המלח. אני שמח שכל הניסיונות להלביש על החוק הזה נושאים נוספים לא הצליחו. אני שמח שבסופו של דבר התגברנו על המכשולים והכשלים".

שר הבטחון בני גנץ אמר: "שמים את ישראל לפני הכל, ואת הפוליטיקה בצד – ים המלח ואילת יוכרזו "איים ירוקים". בזכות המהלך שהובילו השרה פרקש הכהן וח"כ גינזבורג, התיירות סוף סוף תוכל לחזור ובעלי עסקים שפרנסתם נפגעה באופן אנוש יקבלו קצת אוויר לנשימה.באנו להבריא את ישראל, באחריות ובזהירות".

(צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)

יו"ר סיעת ימינה וחברת ועדת חוקה, חה"כ איילת שקד, אמרה: "בתום שבוע מבוזבז עבר במליאה חוק האיים הירוקים שמכריז על אילת ועל עין בוקק "כאיים תיירותיים". זו בשורה משמחת וחשובה עבור תושבי אילת, ענף התיירות והנופשים. העיר היום היא עיר רפאים ואני מקווה שכבר בשבוע הבא יחזור לה הצבע. ההתנהלות המופקרת של הממשלה הזו ביחס לחוק שנותן קצת אוויר לנשימה לתושבי אילת הוא תמצית התנהלות הממשלה כולה במשבר הקורונה. הממשלה לא מבינה את חומרת השבר הכלכלי והדרכים לצאת ממנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו