הצעת החוק "האיים הירוקים" אושרה בועדת החוקה - סרוגים

הצעת החוק "האיים הירוקים" אושרה בועדת החוקה

ועדת החוקה אישרה פה אחד את הצעת חוק "האיים הירוקים" לקריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק תאפשר לממשלה להכריז על העיר אילת ועל אזור המלונות בים המלח כ"אזור תיירות מיוחד".

הצעת החוק "האיים הירוקים" אושרה בועדת החוקה
  צילום: מרים אלסטר /פלאש 90

ועדת החוקה אישרה היום (רביעי) פה אחד בתמיכת 15 ח"כים את הצעת חוק "האיים הירוקים". לקריאה שנייה ושלישית.הצעת החוק תאפשר לממשלה להכריז על העיר אילת ועל אזור המלונות בים המלח כ"אזור תיירות מיוחד", אליו תותר כניסה בהצגת תוצאת קורונה שלילית.

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), הסכים לפשרה בנוסח המעודכן של החוק, לצמצם ולוותר על הרחבת החוק לאזורים אחרים בארץ, בהתאם לעמדת השר אדלשטיין.

עוד באותו נושא

אחרי הפארסה: בכנסת מעלים חוק 'עוקף אדלשטיין'

כזכור, הסערה בנושא החוק החלה לאחר שאדלשטיין משך את הצעת החוק הממשלתית מאחר ולא הסכים שיכללו בו אזורים נוספים בארץ מלבד אילת וים המלח. אמש (שלישי) לאחר הסערה, מליאת הכנסת אישרה הצעת חוק פרטית "עוקף אדלשטיין" של ח"כ איתן גינזבורג בקריאה ראשונה שבה נכללו מקמות נוספים מלבד ים המלח ואילת.

לקראת הגשת החוק לועדת החוקה, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש מוקדם יותר היום עם השר אדלשטיין, יו"ר הועדה יעקב אשר, והשר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם, בכדי להגיע לנוסח הפשרה שהתקבל.

"אני רוצה לברך את שר הבריאות יולי אדלשטיין, את יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר ואת השר דודי אמסלם, שביקשתי מהם להתכנס ולהביא פתרון לאיי התיירות באילת ואזור ים המלח", אמר נתניהו, והוסיף: "אלה איים מבודדים לפי כללי הבריאות שלנו, ושמירה על החיים ועל הבריאות של אזרחי ישראל. אני חושב שהושג פתרון מצוין ואני רוצה להודות לכם ולהגיד לכם שלא רק תושבי אילת ותושבי ים המלח מברכים, כל אזרחי ישראל מברכים אתכם"

שרת התיירות, אורית פרקש הכהן, בירכה גם היא על השגת ההסכמות ואמרה: "שמחה שהגענו לפשרה ששמה את אזרחי ישראל ועובדי ענף המלונאות לפני הפוליטיקה. נעביר את החוק ונפתח בהקדם את אילת וים המלח לתיירות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו