פומפאו: "נקבל את הכרעת העם כשכל הקולות יספרו" - סרוגים

פומפאו: "נקבל את הכרעת העם כשכל הקולות יספרו"

לאחר שמייק פומפאו אמר אמש כי "יהיה מעבר חלק לכהונה שנייה של טראמפ", מזכיר המדינה האמריקני הבהיר את דבריו וסירב להכיר בתוצאות הבחירות. לטענתו, "כשכל הקולות יספרו, נקבל את הכרעת העם ללא שאלה"

author-image
פומפאו: "נקבל את הכרעת העם כשכל הקולות יספרו"
  (צילום: חיים צח/לע"מ)

יום אחרי שאמר כי "יהיה מעבר חלק לכהונה שנייה של טראמפ", מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו המשיך היום (רביעי) להביע תמיכה בנשיא היוצא. בראיון לרשת "פוקס ניוז" פומפאו נשאל על האמירה שלו והבהיר כי יהיה מעבר חלק של השלטון, אך במקביל סירב להכיר בתוצאות הבחירות ואמר כי "כל הקולות עדיין לא נספרו".

"לפני שמעבירים את השלטון, צריך לראות מה העם האמריקני החליט" אמר פומפאו. "יש תהליך מסודר, החוקה מגדירה בפירוט איך האלקטורים מצביעים – ואנחנו צריכים לכבד את ההליך הזה. כשכל הקולות יספרו, נקבל את הכרעת העם ללא שאלה".

לדבריו, "אני בטוח שתהיה העברה חלקה של השלטון בסופו של דבר, ואנחנו נוודא שמי שיהיה הנשיא ב-20 בינואר יקבל לפי כן את כל הכלים הנדרשים כדי לשמור על ביטחונם של האמריקנים. זה דבר חשוב מאד לא רק לארה"ב, אלא לעולם כולו. כולם צריכים לדעת שההליך יתבצע בדיוק לפי המסורת האמריקנית ולא בדרך אחרת".

עוד באותו נושא

שבוע אחרי הבחירות: טראמפ זכה באלסקה


63

כאמור, הנשיא טראמפ עדיין מסרב להכיר בתוצאות הבחירות וממשיך לטעון לזיופים בהצבעה, מבלי להציג ראיות מוכחות לכך. בני משפחתו של טראמפ נותרו חלוקים לגבי התנהלותו: בעוד שרעייתו מלאניה ובתו איוונקה קראו לו להכיר בתוצאות, בניו אריק ודונלד הבן מעודדים אותו להמשיך במאבק המשפטי.

אמש ביידן התייחס לסירוב של טראמפ להכיר בהפסדו, ואמר כי הוא "רק חושב שזה מביך, למען האמת. איך אני אנסח את זה בהגינות? אני חושב שזה לא ייסייע למורשתו של הנשיא טראמפ". ביידן הבהיר ששום דבר לא יעצור את העברת השלטון, ופנה אל מי שהיה יריבו בבחירות: "אדוני הנשיא, אני מצפה לדבר איתך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
לוזר. מי שלא...
בושה | 14-11-2020 19:03
לוזר. מי שלא יודע להפסיד לא ראי לנצח. ארצות הברית בדרך ל 300000 מתים בגלל שבראשה ענד מכחיש קורונה שקרן ודביל. בושה שאיש כזה זכה לתמיכה בארץ הקודש. תרבות ההערצה של השטייטל לפריץ היא אות קלון.
מטוטמטם כפוי...
דני | 15-11-2020 22:33
מטוטמטם כפוי טובה אין הטובה ניכרת אלה בחסרונה עוד תראה