ארה"ב אישרה: מכירת 50 מטוסי F-35 לאיחוד אמירויות - סרוגים

ארה"ב אישרה: מכירת 50 מטוסי F-35 לאיחוד אמירויות

למרות ההכחשות בתחילה, מזכיר המדינה האמריקני אישר הערב כי ארה"ב תספק עד 50 מטוסי F35 לאיחוד האמירויות יחד עם מלט"ים מתקדמים וטילים בשווי 23.37 מיליארד דולר

ארה"ב אישרה: מכירת 50 מטוסי F-35 לאיחוד אמירויות
  (צילום: שאטקסטוק)

ארצות הברית אישרה הערב (שלישי), את העסקה של מכירת יכולות הגנה ונשק מתקדמות לאיחוד האמירויות. מזכיר המדינה בארה"ב מייק פומפאו הודיע כי העסקה עם ארה"ב כוללת עד 50 מטוסי F-35 ו-18 מלט"ים מתקדמים וכן טלי אוויר אוויר וקרק אוויר.

"איחוד האמירויות הם פרטנרים ביטחוניים זה זמן רב", נכתב בהודעה הרשמית של פומפאו. "היום, הנחיתי את המחלקה ליידע את הקונגרס על כוונתנו לאשר את המכירה של יכולות מתקדמות לאיחוד האמירויות בשווי 23.37 מיליארד דולר".

עוד באותו נושא

המשותפת התנגדה: הסכם השלום עם בחריין אושר

לאחר הפרסום על עסקת המטוסים לשכת ראש הממשלה הוציאה הכחשה גורפת בה נכתב:"הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארה"ב לאיחוד האמירויות.

F-35, מטוס בעל יכולות מתקדמות (צילום: שאטרסטוק)

מלכתחילה, ראש הממשלה התנגד למכירת F35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינות כלשהן במזרח התיכון, כולל למדינות ערביות שעושות שלום עם מדינת ישראל".

בחודש שעבר יצאה הודעה משותפת של ראש הממשלה ושר הביטחון בא נאמר כי ישראל  לא תתנגד למכירת מערכות אמריקניות מסוימות לאיחוד האמירויות. לאחר מכן שר הביטחו גנץ תקף בחריפות והאשים כי מערכת הביטחון לא ידעה על ההסכם. "כשר הביטחון אני קובע שמערכת הביטחון לא ידעה ולא נחשפה למו"מ לאספקת מערכות נשק איכותיות לאיחוד האמירויות דרך ראש הממשלה"

לא הייתה דרישה מוקדמת של האמריקנים למכירת F-35

בדיון שהתקיים אתמול (שלישי) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת בנושא, אמר נציג המל"ל ראובן עזר בדיון כי "לא הייתה דרישה מקדימה של האמריקאים למכירה לאמירויות".

יגאל אסטונובסקי ממשרד הביטחון אמר במהלך הדיון כי "לישראל אין זכות וטו מול ארה"ב שהיא מעצמה בינלאומית, היא יכולה לומר את עמדתה. אנחנו מביעים את דעתנו וארה"ב סוברנית לקבל את ההחלטות שלה, הם מבינים את האיומים עלינו".

ח"כ אונה ברביבאי (יש עתיד תל"ם): "מה שמריח ונראה כמו שקר כנראה שקר. האחת קבע את הדבר וראש הממשלה החליפי נגרר לשם. כולנו מטומטמים? אנחנו לא יודעים שהכל היה ברקע ונקבע לאחר מכן כחלק מהעסקה?"

אורנה ברביבאי (צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן)

ח"כ יעלון: "אנחנו נמצאים בדיון שמצביע על תרבות שלטונית קלוקלת, לא בפעם הראשונה. האירוע הזה מצביע על משהו רקוב. באוגוסט רה"מ אמר שהגענו להישג של שלום תמורת שלום, הרמתי גבה ולאחר מכן מצאתי תימוכין בעברית ובערבית לכך שההסכם הותנה בכך שבוטלה הריבונות ובעסקת המטוסים. יכול להיות שזה מוצדק, אבל אני כחבר וועדת החוץ והביטחון לא יודע על מה מדובר. ואז מסתבר שיש לרה"מ הסבר מדוע הוא הסתיר את זה משר הביטחון ושר החוץ שמה ידליפו לאיראנים. אני הייתי מתפטר. ועכשיו אחרי שהסוסים יצאו מהאורווה ומתעסקים בתיקון הנזקים. ככה מתנהלת מדינה מתוקנת?"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
ביבי שוב משקר...
מסתבר | 11-11-2020 1:06
ביבי שוב משקר
2
הנוכל המקריח מבלפור...
שקר שקר תרדוף | 11-11-2020 7:53
הנוכל המקריח מבלפור נתפס בשקר מביך נוסף. שקרן אחד יפונה בקרוב מהבית הלבן. בעה גם השקרן שלנו יושלך בקרוב לפח הזבל של ההסטורייה
3
ביבי,למה שלא נפנק אותם עם צוללות גרעיניות ?
הבן דוד מאמריקע | 11-11-2020 8:03
לא מגיע להם ?
4
זה לא שלום תמורת שלום
יששכר | 11-11-2020 9:33
זה שלום תמורת מטוסים כל הנאומים של נתניהו זה רק אני ועוד פעם אני ומלאה שקרים
5
ארגון פשע
אורן | 11-11-2020 10:26
אל תתבלבל נתניהו אנחנו לא נשכח ולא נסלח על הבגידה שלך! הילדים שלנו לא ימותו בשביל שלטון מושחת וראש ממשלה שמוכר נשקים מטוסים וצוללות למדינות אסלאם בחשאי! צאו ל ה פ ג י ן !!!!!!!
6
תראו מופתעים ...
רון | 11-11-2020 12:23
תראו מופתעים