הקשיש שכב על הרצפה במשך יממה, ערנות השכנים הצילה אותו

הקשיש שכב על הרצפה במשך יממה, ערנות השכנים הצילה אותו

שכנים שנהגו לבקר ולשאול בשלומו של שכנם הקשיש, שמו לב שהוא אינו עונה לטלפון ולא מגיב לנקישות בדלת. הם הזעיקו עזרה ומצאו אותו על הרצפה מבלי יכולת לקום עצמאית. לדבריו הוא שכב שם במשך יממה אחרי שהחליק ונפל

הקשיש לא ענה לטלפון; ניצל בזכות ערנות השכנים
  (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

חייו של קשיש בן 85 שהחליק ונפל בביתו ניצלו בזכות עירנותם של השכנים.

הערב (ה') סמוך לשעה 20:00 הוזעקו מתנדבי זק"א לרחוב רחל באזור מרכז הכרמל בחיפה בעקבות דיווח של שכנים במקום, שהקשיש אותו הם מבקרים כל יום לא עונה לטלפון ולא מגיב לנקישות בדלת. השוטרים ואנשי הכיבוי פרצו לבית ומצאו את הקשיש בהכרה מלאה שוכב על הרצפה מבלי יכולת לקום עצמאית. הקשיש סיפר שזה למעלה מיממה שהוא שוכב על הרצפה, אחרי שהחליק ונפל.

עוד באותו נושא

האיש ששיפץ 5,500 בתים של נזקקים וקשישים

"צעקתי לעזרה בכל גרוני עד שכלו כוחותיי. דפקתי על הרצפה עם הידיים והרגלים אך לא היה מי שישמע אותי. הכי קשה היה לי הקור בלילה, כל גופי רעד מהקור. כבר הייתי בטוח שחיי הולכים ונגמרים. מזל גדול היה לי שהשכנים הטובים חשבו עלי". סיפר הקשיש בהתרגשות רבה.

אהרל’ה הורוויץ מתנדב זק״א צפון: ״מדובר בגבר בן 85 שגר וחי לבדו, שכנים סיפרו לנו שבעקבות המקרים הקשים של מציאת אנשים זמן רב לאחר מותם הם מבקרים ודואגים לשכן בכל יום, היום ביצעו מספר נסיונות לבדוק בשלומו אך ללא מענה. בערב משחששו לחייו הזעיקו את המשטרה והכיבוי. לאחר שפרצו לבית מצאו את הקשיש שוכב על הרצפה. לדבריו הוא החליק ושכב למעלה מיממה על הרצפה. ברוך השם שבזכות תשומת ליבם של השכנים נמנע כאן אסון".

יהודה משי זהב יו״ר זק״א:״מרגש ומדהים, הסיפור הזה מצטרף לעשרות סיפורים של שכנים שהצילו את שכנם המבודדים בזכות עירנותם. הצלת חיים של ממש. בימים אלו אנו עובדים על מספר פרויקטים חדשניים כדי להציל יותר ויותר עריריים וגלמודים ולמנוע מקרי מוות מיותרים ומחרידים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
טוב שכן קרוב...
אשריכם | 06-11-2020 6:10
טוב שכן קרוב מאח רחוק
2
שכנים מהממים איזה...
אני | 11-11-2020 0:16
שכנים מהממים איזה אנשים טוביםם
3
צריך לארגן מנגנון...
אסתר כהן | 12-11-2020 18:46
צריך לארגן מנגנון שיעקוב אחרי קשישים עריריים. מישהו שיום יום ישאל לשלומם. מישהו שיבקר בביתם על בסיס יום יומי. אולי לארגן מצלמות ביתיות.