לכבוד יום הולדתו: 10 עובדות על הרב חיים דרוקמן - סרוגים

לכבוד יום הולדתו: 10 עובדות על הרב חיים דרוקמן

לרגל יום הולדתו ה-88 של זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, אספנו עבורכם 10 עובדות ופרטי חיים מעניינים על האיש המזוהה ביותר עם המגזר הסרוג בעשרות השנים האחרונות. מזל טוב

לכבוד יום הולדתו: 10 עובדות על הרב חיים דרוקמן
  (צילום: סרוגים)

לרגל יום הולדתו ה-88 של זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, אספנו עבורכם 10 עובדות ופרט חיים מעניינים על האיש המזוהה ביותר עם המגזר הסרוג בעשרות השנים האחרונות.

1. נולד בפולין בשנת תרצ"ג (32'), בעיר קוטי שהיום נמצאת באוקראינה. במלחמה ברחו הוריו לצ'רנוביץ' ברומניה שם הצליחו להסתתר במחבוא בזמן שהגרמנים טבחו ביהודי העיר.

2. ניצל ממוות בפעם השנייה כשאיחר להגיע לספינה בה היה אמור לעלות לארץ. הספינה טובעה על ידי צוללת גרמנית.

3. למד בישיבת כפר הרא"ה וב'מרכז הרב'. בין חניכיו בשבט 'איתנים' בבני עקיבא היו הרב זלמן ברוך מלמד, הרב יעקב פילבר, הרב צפניה דרורי, הרב בנימין הרלינג הי"ד והרב ידידיה כהן.

עוד באותו נושא

תמונה מפעם: הרב דרוקמן, והרב דרורי כפי שלא ראיתם


7

4. משמש כראש ישיבת 'אור עציון' למעלה מארבעים שנה.

5 ערך והוציא לאור את ספר 'אורות התשובה' של הרב קוק, במהדורה הצהובה של ישיבת אור עציון. ועוד כעשרה ספרים של שיעורים, שיחות ופרשנות בהוצאת הישיבה.

עם הרב צבי יהודה קוק זצ"ל (ארכיון המדינה)

6. כיהן כח"כ מטעם המפד"ל משנת 77', פרש ממנה והקים את מצ"ד שהתחברה למורשה, חזר למפד"ל ופרש ממנה בשנת 88'. בבחירות 99' חזר לרשימת המפד"ל בה כיהן עד שנת 2003.

7. ניצל מוות בפעם השלישית, בפיגוע ירי בו ירו מחבלים על רכבו סמוך לחברון. נהגו אפרים איובי הי"ד נרצח. בשב"כ טענו כי מדובר בניסיון התנקשות ולכן הצמידו לרב אבטחה.

עוד באותו נושא

צפו: הרב דרוקמן מספר על נסיון ההתנקשות בחייו לפני 20 שנה

ליל הבחירות שנת 84' עם ראש הממשלה יצחק שמיר (נתי הרניק)

8. היה ראש מערך הגיור במשרד ראש הממשלה במשך 8 שנים (2004–2012) וחתם על תעודות גיור לכ-50,000 מתגיירים.

9. חתן פרס ישראל על מפעל חיים לשנת ה'תשע"ב (2012), על פועלו בקליטת העלייה והגיור.

10. מכהן כיו"ר איגוד ישיבות ההסדר וכיו"ר ההנהלה הארצית של בני עקיבא ומקפיד להגיע בחולצת תנועה לישיבה בה בוחרים את שם השבט החדש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
נולד בייארצייט של...
חמי | 03-11-2020 22:22
נולד בייארצייט של הרבי מקאסוב בעל האהבת שלום!
2
דווקא ביארצייט של...
בן | 03-11-2020 22:42
דווקא ביארצייט של הרב שך
קרליבך
שלמה | 04-11-2020 12:48
ביורצייט של שלמה קרליבך
3
עוד עובדה, כבוד...
פוסק הלכה מתחיל | 04-11-2020 15:54
עוד עובדה, כבוד הרב הזקן והמלומד המייצג ברוחו את הזרם המרכזי של התנועה הדתית לאומית, פסק שמותר לשקר ולהפר הסכמים אם הדבר מועיל לאינטרס המפלגתי (ראה בן גביר). כשמנסים להבין למה הסרוגים נתפסים כתכמנים, מגלגלי עיניים ותככנים אפשר להבין מה המקור.
4
מה עם כמה...
א | 10-11-2020 1:30
מה עם כמה עובדות על שהרב משמש פטרון לכמה סוטי מין מהחמורים ביותר? שהרב תמיד מעדיף לצודד ברבנים סוטים במקום בקורבנות? שהרב ידע על פגיעות מיניות בישיבה שלו, ולא דיווח למשטרה ורק פיטר את הפוגעים תוך שהוא יודע שהם עברו לעבוד בישיבה אחרת. בכך הוא עבר על החוק ולהגנתו טען שלא ידע שלפי החוק הוא חייב לדווח. וכמובן נשאלת השאלה איך לא ידע שמצד המוסר הבסיסי היה עליו לדווח ולא לטייח. וכמובן הרב תמך גם ברב מוטי אלון. יתכן שבזכות הרב דרוקמן הרב מוטי אלון המשיך לפגוע בנערים נוספים.
5
אשרינו שזהו רבינו- ירא ה' צדיק הדור, זכינו
אלי | 10-03-2021 0:00
אני אשמח להגיב לכל התשובות הבזויות הנל: אני בטוח שהרב דרוקמן מוחל לכם בלב שלם, ואוהב כל אחד מכם בכל נפשו. הרשו לי לומר זאת כך: הרב מרדכי אליהו אמר שגם לו קשה לפעמים לאהוב כל יהודי, כי יש יהודים שקשה ממש לאהוב. אז הרב מרדכי אליהו אוהב את הרב דרוקמן והרב דרוקמן אוהב כל יהודי. שתבינו על איזו אהבת הבריות, אהבת העם והארץ, צדיק הדור מורנו ורבנו הרב דרוקמן שליטא מכתת רגליו בגילו המופלג, מדיר שינה מעיניו ומבטל מלימודו זמן רב וכל זאת לטובת עם ישראל וחינוך הדור. כניסתו של כבוד הרב לפולטיקה נעשתה בעל כורחו, הרב כלל לא רצה להיכנס, אבל מורנו ורבנו כק הרציה זצל פסק שהרב דרוקמן יכנס לפוליטיקה, מה עשה הרב דרוקמן בתגובה?!- פרץ בבכי. תתביישו לכם שכך אתם מדברים על אדם שכל רגע בחייו הוא מנצל לטובת עם ישראל, אני מוחה בביזוי תח וצדיקי עליון, אוי לו לאתר שכך נכתב בתגובותיו, אוי לה לאותה בושה אוי לה לאותה כלימה, אוי לנו שבציבור שלנו הרבנים הינם אנשים שיכולים (ואף מועדף) שישמרו את תורתם לעצמם, ואילו אנו מאמצים את אורח חייהם של אומות הניכר, אוי לנו כמה נתרחקנו משורש האומה, הרב דרוקמן מרגיש בכאב של הנשמה שלנו גם בלי שאנו מרגישים אותו, כי הרב מחובר לשורש האומה ומרגיש את הנשמה שהיא חלק מהשורש, לעומת זאת אנחנו אטומים מלהקשיב לנשמה שלנו, שנחזור בתשובה שלימה אמן
6
האמת של הרב דרקמן
חוגלה | 15-04-2021 15:06
פלא עצום שמכנים אותו ראש ישיבה. אף פעם לא נתן שיעור בהלכה ולא במסכת גמרא, ולא בשום נושא למדני. רק שיעורי מחשבה והשקפה שבהם אפשר לפטפט בלי סוף על הקמת המדינה שהיא תחילת גאולתינו. כמובן שהציבור החילוני והציבור הסרוג אוהבים את הפטפטת הזאת. מחשבה זה סברות כרס, השקפה זה הרהורים, לא לימוד ולא תורה ולא למדנות, ולא שום דבר ממשי. אני דתלשית וחבר שלי גם דתלש, זה מה שאמר לי על הרב דרוקמן. אי אפשר להשוות אותו לראש ישיבה אפילו הקטן ביותר, כי צריך להיות למדן בשביל להיות ראש ישיבה, והוא לא למדן, מה אפשר לעשות ?. גייר 50.0000 גויים תבדקו מה איתם היום!.