מהפכה ישראלית: בדיקות קורונה על בסיס רובוטים - סרוגים

מהפכה ישראלית: בדיקות קורונה על בסיס רובוטים

בדיקות קורונה מהפכניות תוצרת הארץ יביאו לירידה של עד חמש שעות בקבלת התוצאה. אדלשטיין: "הופכים כל אבן כדי לייעל את המערכת ולאפשר טיפול בקורונה בצורה הטובה ביותר"

author-image
מהפכה ישראלית: בדיקות קורונה על בסיס רובוטים
  יוסי אלוני/פלאש 90

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הציג היום (ראשון) את מהפכת תוצרת הארץ בבדיקות הקורונה. כבר היום המערכת שמפותחת במשרד הבריאות מוגדרת "מבצעית" ובתוך שבועות ספורים היא תיכנס לפעילות המעבדות ובתי החולים.

על פי הפיתוח החדש, שמבוסס כולו על תוצרת ישראלית, שהות הדגימות במעבדות יתקצר מ-8 שעות ל-4 שעות ויתבסס גם על פעילות רובוטים. כך, העברת הדגימה למבחנת משנה כיום נמשכת כשעה, בטיפול הרובוט הישראלי ללא צורך במבחנת משנה הדבר ייקח 5 דקות בלבד.

עוד באותו נושא

הקורונה בישראל | הירידה נבלמה; עלייה באחוז החיוביים


17

נטרול הווירוס יתקצר משעה ל-40 דקות; הפקת חומצת גרעין, כאשר הקיטים מחו"ל נמשכת כשלוש שעות. במהפכה החדשה הזמן ירד לכשעה ורבע. הבדיקה עצמה תקוצר משעתיים לשעה ותוכנת הצגת התוצאות תעבד את הנתונים בעשר שניות בלבד במקום כחצי שעה שלוקח היום.

שר הבריאות אדלשטיין מסר: "הטכנולוגיה הישראלית שוברת שיאים פעם אחר פעם. גם עכשיו העולם יוכל לראות את קיצור הדרך מפחית סיכונים, יותר יעיל, ולא פחות חשוב מכך כולו מבוסס על תוצרת ישראלית. אני מודה לאגף המעבדות במשרד הבריאות ולמשרד ראש הממשלה שמסייעים בנושא".

אמש, אדלשטיין קבע, לאחר התייעצות עם אנשי המקצוע של משרד הבריאות, על פיילוט לקיצור ימי הבידוד מ-14 ל-12 ימים. אנשי המקצוע יגבשו את המתווה המדויק בימים הקרובים. הפיילוט יתקיים עד סוף חודש דצמבר.

אדלשטיין התייחס להחלטה ואמר: "לאחר סדרת ההתייעצויות עם אנשי המקצוע הנחיתי לקצר את ימי הבידוד ל-12 ימים. המטרה שלנו היא לאפשר מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו