אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

אימון אישי וקבוצתי בלימוד והוראת הגמרא- דרך הזום!

בגלל הקורונה, השיטה של האימון רלוונטית מאוד, המורים רחוקים מהתלמידים והתלמידים ללא קשב ללמוד את הגמרא, וכך ניתן ליצור קשר ושפה משותפת עם התלמיד, ואף להביא אותם ללמידה עצמאית

אימון אישי וקבוצתי בלימוד והוראת הגמרא- דרך הזום!
  בני גל (צילום: ששון תירם)

תקופת הקורונה העמידה למבחן את היחס של התלמידים למקצועות השונים ואת הקשר בין מורים ומחנכים לתלמידיהם. בשל קשיי הלמידה הממושכת מרחוק באמצעות זום מציעים בארגון תג"ל ( תלמוד גשר לחיים) דרך חדשה של אימון תלמודי, שילוב אימון יהודי- קואצ'ינג בלימוד הגמרא והתלמוד.

עוד באותו נושא

בית המדרש ריק; התלמידים לומדים בזום, זה לא פתרון

הרב צוריאל ווינר, מייסד התוכנית: "אנו רואים לנגד עינינו את המורים והתלמידים כאחד. כשהמורה יבוא וישאל את התלמיד מה שלומך ומה עובר עליך, מה דעתך ומה הרגשתך, אנחנו כבר נראה שינוי במבט שלו. השיטה שלנו היא ללמוד את התלמיד ואח"כ ללמוד את הגמרא"

שיטת הוראה חדשה המשלבת לימוד של הגמרא עם פיתוח נפשי אישיותי: המורה ילמד עם התלמיד סוגיות בתלמוד הבבלי ויגלה יחד אתו את הרלוונטיות שלהן לנושאים המעסיקים את חייו, והכל בכלים של קואצ'ינג, במתודה הקואוצ'רית "האימון התלמודי". הרווח בשיטה זו כפול, גם יכולת של המורה להתחבר לתלמידים ולחייהם האישיים וגם חיבור של הנערים לתלמוד והגברת המוטיבציה ללימוד גמרא.

בגלל הקורונה, השיטה של האימון רלוונטית מאוד, המורים רחוקים מהתלמידים והתלמידים ללא קשב ללמוד את הגמרא, וכך ניתן ליצור קשר ושפה משותפת עם התלמיד, ואף להביא אותם ללמידה עצמאית. בשיטת תג"ל (תלמוד גשר לחיים) השאלות והדעות הקדומות של התלמידים משתנות ומקבלות מענה דרך האימון התלמודי. זוהי תשובה לדור שנאבק עם מסכים, תקשורת ורשתות חברתיות חזקות ומשפיעות השואבות עוד יותר בתקופה הקורונה.

הרב צוריאל ווינר והמאמן בני גל ראשי ארגון תג"ל מסבירים: "אנו רואים לנגד עינינו את המורים והתלמידים כאחד. כשהמורה יבוא וישאל את התלמיד מה שלומך ומה עובר עליך, מה דעתך ומה הרגשתך, אנחנו כבר נראה שינוי במבט שלו. השיטה שלנו היא ללמוד את התלמיד ואח"כ ללמוד את הגמרא. כשמגיע מורה לכיתה עם עשרות תלמידים, הוא פותח את התהליך דרך האימון ומאפשר לכל אחד מהתלמידים לזהות את הרצון האישי שלו ולשתף בו את חבריו בכיתה ואת המורה. הדיבור האישי של התלמידים מהווה הכנה אפקטיבית לשלב הבא – לימוד הגמרא עצמה. בסוף הלימוד, שואלים את התלמידים – מה מתוך הלימוד אתה הולך לממש בחיים שלך ? כך נעשה הלימוד עוד יותר רלוונטי לחייהם של התלמידים."

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו