אדלשטיין תוקף את כ"ץ: "תחרות בפופוליזם" - סרוגים

אדלשטיין תוקף את כ"ץ: "תחרות בפופוליזם"

חילופי האשמות בין שר האוצר ישראל כ"ץ, לשר הבריאות יולי אדלשטיין, על רקע פתיחת המסחר. כ"ץ תקף את משרד הבריאות ודרש להקדים את פתיחת המסחר, אדלשטיין הגיב: "מוביל אותנו לסגר נוסף"

author-image
אדלשטיין תוקף את כ"ץ: "תחרות בפופוליזם"
  צילומים: אוליביה פיטוסי / פלאש 90

על ררקע ההחלטה בקבינט לפתוח את חנויות הרחוב בתחילת שבוע הבא, תקף היום (ראשון) שר האוצר ישראל כ"ץ את משרד הבריאות ודרש להקדים את פתיחת חנויות הרחוב כבר ליום שלישי הקרוב. "התעקשות משרד הבריאות מיותרת וחסרת בסיס עובדתי", אמר כ"ץ.

בתגובה להאשמות של כ"ץ, שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין לא נשאר אדיש וכתב בחשבון הפייסבוק שלו כי:"מי שדורש להוביל היום, אחרי העלייה במקדם ההדבקה, לפתיחה פזיזה של המשק, מוביל אותנו בעיניים פקוחות לסגר נוסף ולאסון כלכלי, חברתי ובריאותי".

עוד באותו נושא

בתי הכנסת נפתחים; זאת רשימת ההקלות החדשה


11

שר הבריאות הזדהה עם מצוקתם של בעלי העסקים אך הדגיש כי פתיחה מהירה תגרור סגר נוסף. "אני מבין את מצוקתם של בעלי החנויות. חובתנו לעזור להם ולספק להם רשת ביטחון כלכלית, לדאוג באמת – לא רק בהצהרות, אמר אדלשטיין, "יחד עם זאת לזכור כי פתיחה מהירה עכשיו משמעה סגר נוסף אחר כך. השאננות תוביל בסופו של דבר לגזר דין מוות לעסקים רבים עלינו רק לראות מה קורה כעת בגרמניה, אנגליה, צרפת, יוון ומדינות נוספות ולהבין כי ההחלטות על פתיחת המשק אסור שתהיינה תחרות בפופוליזם שעלולה להוביל להרס המשק במקום לשיקומו".

כמו כן, שר הבריאות הציג גרף ובו נראת העלייה בתחלואה כתוצאה מהשלב הראשון של היציאה מהסגר:

כזכור, לאחר שעות של דיונים ומחלוקות קבינט הקורונה אישר בסוף השבוע שעבר את השלב השני של היציאה מהסגר. במהלך הדיונים התגלעה מחלוקת בין משרד הבריאות לאוצר על פתיחת המסחר. שר האוצר הציעה לפתוח את חנויות הרחוב כבר היום, ובשלב השלישי עוד שבועיים לפתוח את הברים והמסעדות. במשרד הבריאות התנגדו בתוקף בטענה שאם ההצעה של האוצר לא נגיע לשלב הרביעי עקב העלייה בתחלואה.

על רקע הקושי של בעלי העסקים, ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לסוחרים ביום שישי האחרון וביקש מהם לשתף פעולה עוד כמה ימים עד לפתיחת המסחר: "אני יודע כמה קשה. אני מבקש מכם לשתף פעולה עוד כמה ימים. אנחנו התחייבנו לפתוח ביום ראשון הבא (8.11), אולי לפני אם התחלואה תרד, וזו הבעיה העיקרית – התחלואה מזנקת בכל העולם. הצלחנו בכוחות משותפים להוריד אותה, אנו לא רוצים שהיא תעלה בחזרה ואז נצטרך להטיל שוב מגבלות".

"אעזור לכם בכל דרך, עזרנו לכם כלכלית, נעזור לכם בעוד אמצעים. תחזיקו מעמד, עוד כמה ימים תוכלו לפתוח ובעזרת השם נתגבר יחד על התחלואה ויחד על הקורונה. נעזור לכם לשקם את העסקים שלכם. אתם חשובים לי, אני שומע אתכם, אני מבין אתכם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הכל פוליטיקה. אדלשטיין...
כולו בוליטיקה, כמאמר בני דודינו | 01-11-2020 14:14
הכל פוליטיקה. אדלשטיין וכץ, שני הטוענים לכתר, מתכתשים על חשבון הציבור. כך נראית הממשלה שלנו.