פיצוץ בין השרים על מתווה פתיחת המסחר - סרוגים

פיצוץ בין השרים על מתווה פתיחת המסחר

קבינט הקורונה יתכנס מחר בבוקר כדי לדון על מתווה פתיחת המשרד, גורם בקבינט הקורונה אומר לסרוגים: "משרד הבריאות מעדיף צימרים על פני מסחר"

פיצוץ בין השרים על מתווה פתיחת המסחר
  אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט/ פלאש 90)

קבינט הקורונה צפוי להיתכנס מחר בבוקר (חמישי), לאחר מחלוקת חריפה ואי הסכמות שהגיעו לפיצוץ היום בין משרד הבריאות למשרד האוצר על מתווה פתיחת המסחר.

שר הבריאות אדלשטיין מתנגד לפתיחת המסחר כבר ביום ראשון, משום שהוא מבקש להמתין ולדעת למה לייחס את העלייה בתחלואה בעוד שבועיים. ואילו שר האוצר ישראל כ"ץ, דורש פתיחת של המסחר בשבועיים, גם שרי כחול לבן מתנגדים לדחיה של הפתיחה בשבועיים.

עוד באותו נושא

הממשלה קרסה והרשויות המקומיות לקחו אחריות

גורמים בקבינט אומרים לסרוגים: "במשרד הבריאות מעדיפים לפתוח את הצימרים על פני המסחר".

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, אמר היום כי "אנחנו כרגע בממוצע שבועי של מתחת ל-800 חולים ביום – וזה היעד שהצבנו לסבב ההקלות השני, אז יש אור ירוק להחלטות הקבינט. אבל את אירוע הקורונה לא צריך לנהל בממוצע, אלא להסתכל על טרנדים ומגמות של מקומות גיאוגרפיים ומגזרים".

"אנחנו עוקבים אחרי הכל, וכרגע הדגש הוא על המגזר הערבי – אנחנו רואים תנודה מדאיגה שמה, עם ירידה בכמות הבדיקות לצד עלייה בתחלואה. כלומר, מי שמגיע להיבדק זה רק החולים הקשים, אבל יש עוד מאומתים שלא באים להיבדק ומפיצים את המחלה".

בתוך כך, שר החינוך יואב גלנט הודיע מוקדם יותר כי הוא החליט להרחיב את מתווה חזרת תלמידי כיתות א'-ב' לבתי הספר. התלמידים ילמדו ארבעה ימים בשבוע, בקבוצות של 18 תלמידים. בד בבד יצומצם יום לימודים מתלמידי ג'-ד', שילמדו ארבעה ימים במקום חמישה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
המשטרה: להכיר בנהג...
בהחלט | 28-10-2020 19:30
המשטרה: להכיר בנהג מונית ערבי שהותקף עי יהודים כנפגע פעולת איבה שני תושבי בני ברק הואשמו בתקיפת איסמעיל בסיס, נהג מונית מטירה, על רקע מוצאו. במסמך של המשטרה שנשלח לוועדת התביעות במשרד הביטחון נכתב כי נסיבות האירוע מעלות יסוד סביר להניח כי הפגיעה נגרמה כתוצאה מפעולת איבה